Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajatilapersoonallisuushäiriöstä, onko täällä joku joka kärsii tästä?

Vierailija
11.12.2016 |

Millainen olet? Miten reagoit asioihin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää puhuta rajatilapersoonallisuudesta vaan epävakaasta persoonallisuushäiriöstä.

En ole sellainen, mutta lähipiirissä on ollut pari, ehkä kolmekin. Haluan kertoa heidän hyvistä puolistaan, koska niistä harvemmin puhutaan. Ainakin nämä läheiseni ovat karismaattisia, aidosti lämpimiä, kiinnostavia ja kiinnostuneita toisistakin ihmisistä, syvällisiä ja herkkiä. Heillä on vain sitten se pimeäkin puoli...

Vierailija
2/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää puhuta rajatilapersoonallisuudesta vaan epävakaasta persoonallisuushäiriöstä.

En ole sellainen, mutta lähipiirissä on ollut pari, ehkä kolmekin. Haluan kertoa heidän hyvistä puolistaan, koska niistä harvemmin puhutaan. Ainakin nämä läheiseni ovat karismaattisia, aidosti lämpimiä, kiinnostavia ja kiinnostuneita toisistakin ihmisistä, syvällisiä ja herkkiä. Heillä on vain sitten se pimeäkin puoli...

Minkälainen on tuo pimeä puoli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi sellaisesta, mutta toissa päivänä kävin kirjastossa ja näytillä oli kirja "ERROR Mielen häiriöitä".

Mielenkiintoinen kirja. Siinä ihmiset kertovat erilaisten mielenterveysdiagnoosiensa taustoja. Jutut ovat lyhyitä ja niitä on laidasta laitaan. Itselle vähän aukeaa enemmän ihmisten henkiset sairaudet ja mistä asiat juontuvat ja millaista on elää henkisesti sairaana.

Vierailija
5/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen, mutten jaksa  länkyttää "taudinkuvasta", joten sanon että ihme kyllä olen selvinnyt vuosikymmeniä, vaikkakin kompastellen.Sekä työ- että yksityiselämässä olisi ollut hankauksia enemmän, jollen olisi tajunnut pysyä mahdollisimman paljon yksin.Ainut toive on, että pääsisin mahdollisimman pian pois.Itsemurhaa en tee lasteni vuoksi.

Vierailija
6/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja lokitiedot paljastavat sinut

Vierailija
7/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaasta persoonallisuudesta on ollut pitkä ketju av:lla:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2636005/onko_kenellakaan_ystavaa_jolla_o…

Vierailija
8/8 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnosoitu häiriön piirteitä. Suurimmat vaikeudet ovat ihmissuhteissa, yhtä aikaa sekä haluaisi olla lähellä että samalla pelkää sitä aivan jumalattomasti. Kaikki hyvät läheiset ihmissuhteet tuhoan pettämällä, loukkaamalla ja sikailemalla. Pahan tekemistä ei halua mutta niin vaan tulee jotenkin tehtyä, kun toisen hyvyys tai hyvä ihmissuhde on kestämätöntä, liian pelottavaa. Menee ehkä jotenkin niin, että kun pohjimmiltaan on täysin varma siitä, että hyväkin ihminen lopulta pettää, on helpompi tuhota suhde itse, jolloin ainakin säilyy jonkinlainen kontrollin tunne elämästä. Pinnallisissa ihmissuhteissa, kuten työelämässä, pärjään ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän