Mitä hyötyä on autossa takaspoilerista?
Kommentit (24)
Olisiko vaikka downforce, eli ilmavirta painaa auton perää alas lisäten pitoa
Kun auto on parkissa, siihen voi laskea coolisti kaljatölkin, kun ollaan porukalla ajamassa rinkiä ja juomassa kaljaa. Se myös näyttää hyvältä ja luo downforcea joka luo merkityksettömän määrän lisää pitoa. Joka auton pakollinen varuste siis.
M23
Tunnistan autoni jo kaukaa sen ansiosta. Tekee autosta paremman näköinen oikean kokoisena.
Ei mitään siviilikäytössä. Paitsi karvanoppapelleille.
Naista voi panna takaapäin kun laittaa sen spoileria vasten
Nimenomaan suuremmissa nopeuksissa painaa takarenkaita tiehen, jolloin pito paranee. Pienikokoisissa, vahvamoottorisissa autoissa oikeesti tärkeä. Esim. Audin TT oli alunperin ilman takaspoileria, kunnes tuli muutama kuolemantapaus auton lähdettyä heittelehtimään suuremmissa nopeuksissa.
Voi uskotella itselleen että piparinsaantimahdollisuudet paranee.
Minusta se on vielä turhempi, kuin Mersun tähtimerkki edessä.
Parantaa down-forcea, kun on tarpeeksi tehoa autossa. Harvalla on sellainen auto, jolloin se on noloa. Aivan kuin matala-profiilirenkaat, jotka ovat uraherkät ja epämukavat. En ymmärrä, kuka kumpaakaan tarvitsee.
Ainakin minun normi-mersuni pesee kaikki moiset feikki "kilpurit".
Sillä pystyy kätevästi viestittämään muille olevansa amis.
Aika nololta amisautoltahan auto sellaisen kanssa näyttää.
421 kirjoitti:
Sillä saa naisia.
Miksei sitten kyydissänne ole muita kuin amispoikia?
Itse tilasin saksasta tosi ison kaksiosaisen takaspoilerin mun maxda 6seen. Testasin heti ja auto kulkee kovempaa maantiellä ja kaupungilla tytöt kattelee ihastuneena.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on vielä turhempi, kuin Mersun tähtimerkki edessä.
Mersussa ei ole mikään turhaa. Tai no ei ainakaan mun mersussa.
Lisää auton ajo-ominaisuuksia ja pitoa, aivan kuin näyttävä pakoputken jatke lisää tehoa.
COOL!
Pissikset tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaikka downforce, eli ilmavirta painaa auton perää alas lisäten pitoa
Tämä on todella tärkeä pointti esim. Toyota Avensiksessa.
Se on coolin näköinen. Ja suurissa nopeuksissa muka parantaa aerodynamiikkaa.