Minua haukuttiin marttyyriksi
Tapailemani mies sanoi minua marttyyriksi. Mitä se oikeastaan tarkoittaa? En tiedä loukkaantuakko, jos kommentti pitää paikkaansa.
Tässä tilanteessa olimme miehen luona, ja minulla oli edessä aika tärkeä meno, ja mies oli edellisenä iltana lupautunut kuskaamaan minua. Aamulla hän ei kuitenkaan olisikaan jaksanut. Ymmärrän että hän on aamu-uninen, mutta loukkaannuin, sillä meno oli tärkeä ja asia oli sovittu. Pienen hetken jälkeen mies sitten olisikin voinut kuskata minua, mutta olin luonnollisesti edelleen vihainen tuollaisesta soutamisesta tärkeällä hetkellä, ja totesin miehelle että ei tarvitse, pääsen kyllä omin avuinkin. Siihen mies tokaisi minun olevan marttyyri.
En tiedä jatkanko tapailua, sillä miehellä on ärsyttävä tapa aina riitatilanteissa tuoda kaikki mahdolliset minun huonot puoleni esille. Itse en pidä tuollaisesta riitelytavasta, mutta miehen tavan vuoksi olen sortunut siihen itsekin. Tästä huolimatta riidan ollessa menossa mies ei näe vikoja itsessään, usein vain minussa. Kunnes riidan jälkeen pyytää anteeksi käytöstään. Mielipiteitä?
Kommentit (4)
Juokse ja lujaa.
Epäluotettava mies.
Syyllistää siitä sinua.
Ei ole minkään arvoinen ukko, joka lupailee ja sitten pettääkin.
Ei ole minään arvoinen ukko, joka vierittää syyllisyytensä sinun niskaasi.
Marttyyrihan on oikein kätevä sana aina kaivaa esille, kun on itse toiminut väärin ja toinen ei siitä tykkää.
Ihan hyvin voi ensin vaikka heittää miehen kännykän roskiin, nussia miehen kaveria, haukkua miehen mutsin horoksi, ja sitten kun mies suuttuu, niin: "Olet kyllä hirmuinen marttyyri, häpeäisit edes"
Sä toimit oikein, mies teki väärin.
Vai että täytyy miehen toimia naisen taxikuskinakin.
Tapailette vasta ja riitelette jo? Itse en etenisi.