Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naiset kärsivät ulkonäköpaineista" on naisia uhriuttava sukupuolinormi

Vierailija
10.12.2016 |

Kaikki naiset, jotka tuota hokevat, ovat miesten kokemuksia vähätteleviä sovinisteja.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas tyhmä, joten avaisitko asiaa vähän? Tarkoitatko, että naisten pitäisi  ulkonäköpaineissaan ajatella, miltä miehestä tuntuu jos nainen näyttää "vääränlaiselta?" Tai että miehilläkin on ulkonäköpaineita?

Ei kukaan ole väittänyt että miehet olisivat ulkonäköpaineista vapaita.

Vierailija
2/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenpas tyhmä, joten avaisitko asiaa vähän? Tarkoitatko, että naisten pitäisi  ulkonäköpaineissaan ajatella, miltä miehestä tuntuu jos nainen näyttää "vääränlaiselta?" Tai että miehilläkin on ulkonäköpaineita?

Ei kukaan ole väittänyt että miehet olisivat ulkonäköpaineista vapaita.

Tarkoitan, että naisten ei pitäisi sukupuolittaa ulkonäköpaineita korostaakseen omaa uhriasemaansa. IHMISET kärsivät ulkonäköpaineista. Niistä eivät kärsi  kaikki naiset eivätkä kaikki miehet, vaan osa naisista ja osa miehistä. Ap

Vierailija
4/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut useammankin miehen huomauttavan, että miehilläkin on ulkonäköpaineita. Tämä ei tosin lainkaan vähättele naisten kokemusta ulkonäköpaineista? Ihmeellistä uhriutumista miehiltä!

En tajua tätä, että jos muutama yksilö ohimennen sanoo jotain, joka kuulostaa siltä kuin kaikki kyseisen sukupuolen edustajat (naiset kärsivät ulkonäköpaineista) jotenkin dissaisi tai vähättelisi toisen sukupuolen kollektiivista kokemusta. Onko ongelma oikeasti siinä mitä sanotaan, vai mitä kuulija haluaa kuulla? Mulle naisena ei ole ok sanoa "naiset kärsivät ulkonäköpaineista" mutta olisi ok sanoa "minä naisena kuulun siihen osaan naisista jotka kärsivät ulkonäköpaineista"?

Vierailija
5/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut useammankin miehen huomauttavan, että miehilläkin on ulkonäköpaineita. Tämä ei tosin lainkaan vähättele naisten kokemusta ulkonäköpaineista? Ihmeellistä uhriutumista miehiltä!

En tajua tätä, että jos muutama yksilö ohimennen sanoo jotain, joka kuulostaa siltä kuin kaikki kyseisen sukupuolen edustajat (naiset kärsivät ulkonäköpaineista) jotenkin dissaisi tai vähättelisi toisen sukupuolen kollektiivista kokemusta. Onko ongelma oikeasti siinä mitä sanotaan, vai mitä kuulija haluaa kuulla? Mulle naisena ei ole ok sanoa "naiset kärsivät ulkonäköpaineista" mutta olisi ok sanoa "minä naisena kuulun siihen osaan naisista jotka kärsivät ulkonäköpaineista"?

Missasit olennaisen - miehilläKIN on ulkonäköpaineita. Kuka nainen sanoo, että naisillaKIN on ulkonäköpaineita? Ei kukaan. Ap

Vierailija
6/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uhri jos totean sen faktan, että subjektiivinen käsitykseni naiseudestani on nykyisessä länsimaisessa kulttuurissa tiukasti pohjautunut siihen miten kauniilta näytän muiden silmissä. Kauneuden tasoni määrittelee palkkatasoni, sen onnistunko saamaan miehen ja millaista palvelua saan esimerkiksi lääkärissä. Näistä kaikista edellä mainituista seikoista on tehty tutkimusta.

Vaikka totean faktuualiset seikat se ei poista sitä todellisuutta, että myös miehet kärsivät ulkonäkopaineista. Myös esim. miehen pituuden on todettu vaikuttavan asemaan työelämässä. Mutta en ole mies vaan nainen, joten tunnen naisen maailman paremmin ja tiedän enemmän naisten kokemuksista.

Vierailija
7/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missasit olennaisen - miehilläKIN on ulkonäköpaineita. Kuka nainen sanoo, että naisillaKIN on ulkonäköpaineita? Ei kukaan. Ap

Naisten ulkonäköpaineet ovat olleet universaali totuus viimeiset 50 vuotta, suurin osa naisista on kasvanut siihen oletukseen että on jostain kohtaa vääränlainen ja on hyväksyttävämpää olla luonteeltaan "epäkelpo" kuin näyttää väärältä. Vasta viimeisen 10-15 vuoden aikana on julkisesti myönnetty että miehilläKIN on ulkonäköpaineita. Siksi siis on luontevampaa huomauttaa, että myös tämän toisen sukupuolen edustajan voi odottaa kärsivän ulkonäköpaineista.

Ja ei, tarkoitukseni ei ole vähätellä miesten (koko sukupuolen tai vain joidenkin sen edustajien) kokemusta.

Vierailija
8/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uhri jos totean sen faktan, että subjektiivinen käsitykseni naiseudestani on nykyisessä länsimaisessa kulttuurissa tiukasti pohjautunut siihen miten kauniilta näytän muiden silmissä. Kauneuden tasoni määrittelee palkkatasoni, sen onnistunko saamaan miehen ja millaista palvelua saan esimerkiksi lääkärissä. Näistä kaikista edellä mainituista seikoista on tehty tutkimusta.

Vaikka totean faktuualiset seikat se ei poista sitä todellisuutta, että myös miehet kärsivät ulkonäkopaineista. Myös esim. miehen pituuden on todettu vaikuttavan asemaan työelämässä. Mutta en ole mies vaan nainen, joten tunnen naisen maailman paremmin ja tiedän enemmän naisten kokemuksista.

Muista tuo otsikon lause "naiset kärsivät ulkonäköpaineista". Minulla ei ole mitään sitä vastaan, kun joku sanoo "minä kärsin ulkonäköpaineista", koska sitähän sinä itse asiassa tarkoitat kun vetoat kokemuksiin. Et sinä muiden naisten päänsisäisistä kokemuksista tiedä, vaikka teillä samat sukupuolivehkeet onkin. Ap

Vierailija
9/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tuo otsikon lause "naiset kärsivät ulkonäköpaineista". Minulla ei ole mitään sitä vastaan, kun joku sanoo "minä kärsin ulkonäköpaineista", koska sitähän sinä itse asiassa tarkoitat kun vetoat kokemuksiin. Et sinä muiden naisten päänsisäisistä kokemuksista tiedä, vaikka teillä samat sukupuolivehkeet onkin. Ap

Tutustupa tutkimuksiin asiasta ennen kuin yrität päteä asioista, joista et selvästikään tiedä (ja ilmeisesti et haluakaan tietää) ennen kuin yrität paternalistisesti määritellä sen mitä mieltä naiset ovat asioista.

Vierailija
10/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ulkonäköpaineet ovat olleet universaali totuus viimeiset 50 vuotta, suurin osa naisista on kasvanut siihen oletukseen että on jostain kohtaa vääränlainen ja on hyväksyttävämpää olla luonteeltaan "epäkelpo" kuin näyttää väärältä. Vasta viimeisen 10-15 vuoden aikana on julkisesti myönnetty että miehilläKIN on ulkonäköpaineita. Siksi siis on luontevampaa huomauttaa, että myös tämän toisen sukupuolen edustajan voi odottaa kärsivän ulkonäköpaineista.

Ja ei, tarkoitukseni ei ole vähätellä miesten (koko sukupuolen tai vain joidenkin sen edustajien) kokemusta.

Nimenomaan, jo otsikossa sanoin tämän olevan sukupuolinormi. Ja jokainen nainen, joka tuota otsikon lainausmerkeissä olevaa lausetta hokee, osallistuu sen sukupuolinormin ylläpitämiseen, miesten kustannuksella. En keksi mitään syytä ulkonäköpaineiden sukupuolittamiselle, kun me TIEDÄMME, että ne koskevat myös miehiä. 

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/01/08/tutkittua-ulkonakopaineet

Vierailija
11/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan  tuon täysin. Markkina-arvoni seksuaalisena olentona miesten silmissä  normaalien itsestään huolta pitävien miesten silmissä on nolla, vaikka pukeudun siististi ja löydän normaalikaupoista vaatteeni,  minulla on hyvä kunto, yliopistollinen tutkinto, vakituinen työ, osaan keskustella järkevästi MUTTA minä olen lihava. SE on ainoa asia, mikä vaikuttaa oikeasti. Laihat hempukat , jotka ovat bimboja viedään oikealta ja vasemmalta. Jokainen lassukka , joka yrittää kieltää tämän, ei tiedä todellisuudesta mitään. 

Vierailija
12/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on niin totta. Melkein asiassa kuin asiassa nainen on lähtökohtaisesti aina se todellinen uhri. Jossain sivulauseessa voidaan todeta, että miehetkin voivat kärsiä. Varmaan tosiaan useasti voitaisiin kirjoittaa yleisesti ihmisistä ilman mitään mainintaa sukupuolesta.

Vierailija
13/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo toteutuu! Naiset kokevat kärsivänsä ulkonäköpaineista, ja vihdoin myös miehen ulkonäöllä on väliä! Kautta aikain naisen henkisillä ominaisuuksilla ei ole ollut paskaakaan väliä jos hän on väärän näköinen tai -kokoinen. Nyt vihdoin miehelle ei riitä luonne tai asema, pitää myös näyttää joltain -> miehet kokevat kärsivänsä ulkonäköpaineista.

Vierailija
14/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava, älykäs, rohkea ja röyhkeä nainen on monien miesten mielestä hiv-positiivista tahallaan levittäjää pahempi hirviö ja poistettava tältä maapallolta heti. Feminismiä tarvitaan SSS-hallituksen aikana enemmän kuin koskaan, koska konservatismi  ja sovinismi on kuin syöpä, joka on levinnyt kaikille alueille.

Vierailija
15/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap ehdotat tilanten muuttamiseksi? Alettaisiin puhua "ihmisten ulkonäköpaineista?" Mikä sulle lopulta on suurin ongelma, ulkonäköpaineet vai niistä puhuminen?

Vierailija
16/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan  tuon täysin. Markkina-arvoni seksuaalisena olentona miesten silmissä  normaalien itsestään huolta pitävien miesten silmissä on nolla, vaikka pukeudun siististi ja löydän normaalikaupoista vaatteeni,  minulla on hyvä kunto, yliopistollinen tutkinto, vakituinen työ, osaan keskustella järkevästi MUTTA minä olen lihava. SE on ainoa asia, mikä vaikuttaa oikeasti. Laihat hempukat , jotka ovat bimboja viedään oikealta ja vasemmalta. Jokainen lassukka , joka yrittää kieltää tämän, ei tiedä todellisuudesta mitään. 

Ei lassukat sitä kiellä, lassukat nimenomaan ovat kertoneet että lihavuus on tärkein yksittäinen ulkonäköseikka naisille. Koska lassukat puhuu asiaa, kertoo kuinka asiat oikeasti ovat, vaikka useimmat eivät halua kuulla.

Miehille se on pituus, mutta pituus ei ole valinta.

Vierailija
17/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustupa tutkimuksiin asiasta ennen kuin yrität päteä asioista, joista et selvästikään tiedä (ja ilmeisesti et haluakaan tietää) ennen kuin yrität paternalistisesti määritellä sen mitä mieltä naiset ovat asioista.

En sanonut mitä mieltä naiset ovat asioista, vai sanoinko? Totesin, että yksittäinen nainen ei voi yleistää omia tuntemuksiaan koskemaan kaikkia naisia. Jos käsket tutustua tutkimuksiin, niin ole hyvä ja esitä ne ttukimukset, joihin minun tulisi tutustua, jotta voin kommetoida niitä. Tuollainen ylimalkainen "tutkimuksiin" vetoaminen ei tee mielipiteistäsi yhtään parempia. Ap

Vierailija
18/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lassukat sitä kiellä, lassukat nimenomaan ovat kertoneet että lihavuus on tärkein yksittäinen ulkonäköseikka naisille. Koska lassukat puhuu asiaa, kertoo kuinka asiat oikeasti ovat, vaikka useimmat eivät halua kuulla.

Miehille se on pituus, mutta pituus ei ole valinta.

Tutkimuksessakin on todettu, että kun mietitään parisuhdetta miehille tärkeintä on naisen kasvojen kauneus - ei vartalo. Hyvällä vartalolla kelpaa jos mies hakee vain irtoseksiä. Täten kasvoiltaan rumat naiset eivät pääse parisuhteisiin vaikka vartalo olisi kunnossa.

Toki voidaan miettiä onko kasvojen rakenne oma valinta vai ei, sillä onhan plastiikkakirugria. Se vaan, että omien kasvojen operointi vastaamaan kauneusihannetta maksaisi arvioidusti ainakin sen 10 000e, joten en ihan heti ole lähdössä siihen rumbaan.

Vierailija
19/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap ehdotat tilanten muuttamiseksi? Alettaisiin puhua "ihmisten ulkonäköpaineista?" Mikä sulle lopulta on suurin ongelma, ulkonäköpaineet vai niistä puhuminen?

Puhuttaisiin vain ulkonäköpaineista, ei pelkästään naisten ulkonäköpaineista. En kiellä sitä, etteikö naisista suurempi osa kokisi ulkonäköpaineita, mutta miehistäkin suurin osa niitä kokee. Siksi ongelman sukupuolittaminen on ongelmallista, kun se koskettaa enemmistöä SEKÄ naisista ETTÄ miehistä. Ap

Vierailija
20/32 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumista on enemmänkin se, että tuntuu ettei enää voi puhua sukupuolen tai muun ryhmän kokemuksista ilman, että joku tulee ulisemaan että yhyy entäs me kaikki muut, entäs tämä ryhmä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi