Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme teiniä ja hyvin menee!

Vierailija
09.12.2016 |

17 v, 15 v ja 13 v. Pitikö olla raskasta? Kyllä vaan vauva-aika ja jotkut uhmakaudet olivat vaikeampia. Ajattelin jo silloin, että rakennan pohjaa murrosiälle, ohjaan ja opastan ja kun olen vanhempana läsnä, niin myöhemmin ei tule niin ongelmia. Murrosikäisissä en ole huomannut muuta kuin, että ovat hyvin oikeudenmukaisia, fiksuja ja itsestään huolehtivia. Tarvitsevat omaa aikaa ehkä enemmän, mutta muuten ovat ihan hyvin seurassa käyttäytyviä. Tuovat voimakkaasti esille, jos ovat jostain eri mieltä, mutta heidän mielipiteensä ovat ihan järkeviä, joten ei huolta. On ystäviä, itsetuntoa, harrastuksia ja koulu sujuu hyvin. Itsetunnolleen tahtovat välillä varmistusta, mutta kun vahvistan heitä, niin menevät reippaina kohti elämää.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sen kissan hännän nostaa jollei kissa itse.

Vierailija
2/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen arskat, niin paljon häikäisee ap:n sädekehän loisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikasana: et ole huomannut. Tuon ikäiset eivät enää kerro kaikkea äidille ;)

Vierailija
4/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika oli raskas. Valvottivat.

Murrosikäinen tulee kotiin ihmisten aikaan.

ap 

Vierailija
5/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että nykyaikana teinienkin on helpompaa olla teinejä.ja hyvä niin.

Hyviä aikoja teille jatkossakin.

Vierailija
6/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsilla on ollut sellainen "ongelma" (ongelma heidän mielestään), että kertovat liian helposti kaiken äidilleen. Nukkumaan meno on herkkää aikaa, silloin jakavat huolet. Ottavat minut edelleen lähelleen. Itse en ollut samanlainen.

ap

Vierailija
7/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsilla on ollut sellainen "ongelma" (ongelma heidän mielestään), että kertovat liian helposti kaiken äidilleen. Nukkumaan meno on herkkää aikaa, silloin jakavat huolet. Ottavat minut edelleen lähelleen. Itse en ollut samanlainen.

ap

Jep, on suuri ero nykynuorissa. Oon huomannut saman omassa pojastani ja kavereistaan. Vanhempia ei enää pidetä noloina vaan heidät halutaan pitää lähellä.

Vierailija
8/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle!

Onnistuin minäkin kolmen lapsen kanssa ja heidän teini-ikänsä on ollut erittäin hyvä ja kyllä helpompaa kuin vauva-aika. Mutta kun pesueeseeni sattui myös se "musta lammas", äitiinsä tullut, teiniangsti-lapsi, joka kirkoilee, polttaa tupakkaa, karkaa yöllä kotoa ja ruuvaa ikkunan irti, jos ei muuten pääse karkuun.. Väsyttää enemmän kuin kaikkien lasten vauva-ajat yhteensä. Ei hänen kohdallaan auttanut vaikka oli kuinka kehittäviä harrastuksia joista kovasti piti ja kavereita ja asioista keskusteltiin aina avoimesti.

Vierailija
9/10 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin kahden teinin perusteella pitää itseäni erinomaisena kasvattajana, jonka luomuksia nuo hyvinkäyttäytyvät ja hienot nuoret ovat. Onneksi sattui se kolmas teini olemaan haastavampi tapaus, tipahdin maan pinnalle ja tajusin, että kasvatuksella on vain osittainen merkitys sille, minkälainen lapsi on teini-ikäisenä. Kasvattava kokemus siis itselleni, sääli että joillakin jää se kokonaan käymättä läpi ja minäkuva pääsee vääristymään.

Vierailija
10/10 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Nykyään ei pidetä teini-iän kapinaa asiaankuuluvana. Se on useimmiten ympäristön suhtautumisesta johtuvaa. Sama koskee uhmaikää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi