Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverisynttäreiden lahjat

Vierailija
09.12.2016 |

Lapseni 4-v sai kutsun päiväkotikaverin synttäreille. Kutsussa luki, että äidiltä voi kysyä lahjatoiveita.
Kysyin sitten äidiltä, että minkätyyppisistä asioista lapsi pitää, jotta osaisin ostaa mieleistä. Vastaukseksi sain, että lapsi tykkää leikkiä muovailuvahalla ja on pitkään halunnut tietyn muovailuvahasetin. Lisänä sähköpostille oli ko setin kuva ja tieto siitä, mistä sen voi ainakin ostaa.
Onko tää normaalia?? Mä olen tällä hetkellä sitä mieltä, etten osta tuota mainittua settiä, sillä se on selvästi kalliimpi mitä olen normaalisti kaverisynttäreihin panostanut. Onko ostamatta jättäminen tökeröä? Itsepähän kysyin, niin pitäisikö tätä toivetta nyt kuitenkin noudattaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ostaisi, jos on liian kallis. Meillä kaverilahjat ovat ehdoton max 10€. Osta vaikka muovailuvahaa muuten.

Enkä itse kehtaisi tuollatavalla pyytää tiettyä lahjaa.

Vierailija
2/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tökeröä, en ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt mieluista lahjaa, jos et kerro, että hinta saa olla max 5 e? Minusta on tökeröä kysyä toivetta ja sitten ilmoittaa, että 12 euron muovailuvaha oli liian kallista, siksi ostin tätä halpaa rakeista ja tahraavaa, ettei siitä vain olisi iloa.

Vierailija
4/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kolmonen! Kyseessä on (googlen mukaan) reilun kahdenkympin hammaslääkäri-setti.  t.ap

Vierailija
5/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat jotain muuta. Tästälähtien et kysy.

Vierailija
6/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kolmonen! Kyseessä on (googlen mukaan) reilun kahdenkympin hammaslääkäri-setti.  t.ap

Ja minä kysyn edelleen, etkö voinut kertoa toivetta kysyessäsi hintaluokkaa?

Jos hääpari haluaa lahjaksi rahaa, vieraat antavat rahaa. Jos lapsi haluaa muovailuvahasetin, vieraat ilmoittavat, että liian kallis. Lapsen toive ei siis ole tärkeä? Et voi kysyä lapsesi kavereitten vanhemmilta, että josko ostaisimme sen yhdessä? 3 lasta voi hyvin antaa yhteisen lahjan. Ai niin, silloin joutuisit puhumaan muiden lasten vanhemmille.

Vierailija
7/7 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kysyn edelleen, etkö voinut kertoa toivetta kysyessäsi hintaluokkaa?

Jos hääpari haluaa lahjaksi rahaa, vieraat antavat rahaa. Jos lapsi haluaa muovailuvahasetin, vieraat ilmoittavat, että liian kallis. Lapsen toive ei siis ole tärkeä? Et voi kysyä lapsesi kavereitten vanhemmilta, että josko ostaisimme sen yhdessä? 3 lasta voi hyvin antaa yhteisen lahjan. Ai niin, silloin joutuisit puhumaan muiden lasten vanhemmille.

Niin, hinta ei ollut ainut asia mikä tässä minua ihmetyttää. Kysyin äidiltä "minkätyyppisistä asioista lapsi pitää" ja odotin vastauksesti jotain hieman geneerisempää. Mutta sen lisäksi, että vastaus oli yksi tietty asia, niin se asia sattui oleen mielestäni yleisesti ottaen tavanomaista kalliimpi. Sen vuoksi nyt mietinkin miten tässä tulisi käyttäytyä.

Ehdottamasi yhteislaja voisi olla yksi mahdollisuus.  t.ap