Luulen että kaveri hankki lapsen osittain siksi että ei tarvitse mennä töihin
Se on kauan puhunut että ei jaksa työelämää että olisi mieluummin vain kotona jos talous antaisi periksi. Ja nyt se on paksuna. Mies ei olis halunnut vielä lasta (ovat suht nuoria), hänet painostettiin siihen.
Kommentit (36)
Asia voi ihan hyvin olla noin. Minäkin tiedän yhden, jolla useampi lapsi ja taas tuli uusi. Hän on just sellainen mulle kaikki heti ja mun ei tarvitse tehdä mitään ja kaikkien muiden pitää ymmärtää mua.
No ehkä lapsen jälkeen se työelämä alkaa kiinnostaa eri tavalla. Suurin osa naisista jossain vaiheessa ne lapset tekee ja on poissa työelämästä.
Monet tekevät noin. Hyvin tuttua. Kyse siis ihan korkeakouluopiskelijoista jotka pari vuotta oltuaan työelämässä totesivat, ettei se niin kovin kivaa olekaan. Sitten halusivat lapsen tai mielellään useita jottei tarvitsisi olla töissä vaan mies elättäisi ja itse saisi vain olla kotiäitinä ja sisustaa.
Yksi tutuistani päätyikin täysin sitten kotiäidiksi. 5 lasta ja rikas mies, asuu miehen työn takia eri maassa. Eli onnistui erinomaisesti pyrkimyksissään.
Joskus mietin, olenko kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä lapsen jälkeen se työelämä alkaa kiinnostaa eri tavalla. Suurin osa naisista jossain vaiheessa ne lapset tekee ja on poissa työelämästä.
On niitäkin joita se työnteko ei kiinnosta pätkääkään, ja lapset on siihen erinomainen tekosyy. Koska eihän sitä saa kyseenalaistaa, äiti on aina pyhä ja on ihan normaalia tehdä monta lasta ja olla ainakin 6v kotona.
Mun kaveri hankki 8 lasta. Ei oo uskovainen. Takuulla lusmuilee vaan kotona lasten kans. Koko ajan korostaa äitiyden tärkeyttä jotenkin silmiinpistävästi.
Ja tämä häiritsee sinua syystä että?
Hyvin mahdollista. Mulla on myös yksi kaveri joka sanoi suoraan että tekee mieluummin lapsia kun käy töissä. Nyt syntyi kolmas.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä se joka käy kommentoimassa joka aloitukseen näin? :D
Tämän keskustelun pointti on siis haukkua lapsia hankkivat naiset työnvieroksujiksi, joita ei alunperinkään kiinnostanut tehdä töitä. Ehkä kaikki eivät jaa kanssasi samoja elämänarvoja ja haluavat tehdä ne lapset mahdollisimman nuorina piittaamatta työurasta.
Vierailija kirjoitti:
1. Ainainen valitus ettei rahat riitä ja että lapsiperheitä syrjitään
2. Ylpeily sillä miten hyvä äiti on, kun on kotona
3. Työssäkäyvät maksavat lusmujen elämän
Osittain? Eli hankki ensis käden sitten jalan ja lopuksi pää?
Suomi tarvitsee lapsia. Parempi se kuin jäädä pois työelämästä ja juoda kaljaa ja pelata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ainainen valitus ettei rahat riitä ja että lapsiperheitä syrjitään
2. Ylpeily sillä miten hyvä äiti on, kun on kotona
3. Työssäkäyvät maksavat lusmujen elämän
Uhriutujat tykkäävät tehdä lapsia, kun sitten voi valittaa just tuota että kun rahat ei riitä ja lapsiperheitä syrjitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi tarvitsee lapsia. Parempi se kuin jäädä pois työelämästä ja juoda kaljaa ja pelata.
Joo ja parempi se on kun perunamuusi. Ei liity mitenkään tähän keskusteluun tuo sun kommentti.
Kahdeksan lapsen kanssa kotona oleva ei kyllä voi lusmuilla ilman että sossu puuttuu peliin. Parempi että ne joille työelämä on liikaa tekee tämän ratkaisun kuin se että jäävät työkyvyttömyyseläkkeelle eivätkä ole materiaalisessa mielessä kuin taakka yhteiskunnalle.
Ap kiillottelee vela-sädekehäänsä. Muuta tarkoitusta tällä aloituksella ei ollutkaan. Halutaan vain haukkua muiden ihmisten päätökset huonommiksi kuin omansa ja saada mielipiteilleen vastakaikua. Aika moni kuitenkin hankkii lapsia ihan vain sen takia, että haluaa perheen, jossa on jälkikasvua, iloa elämään ja haastetta.
Voi jeesus. Ei se lasten kanssa kotona oleminen mitään lomailua ole! Minulla esikoinen nyt 3kk, ja voin kertoa, että olen miehelleni kateellinen kun hän pääsee töihin. On tämä elämä vauvan kanssa ympärivuorokautista työtä, eikä ole ollut edes koliikkia, mutta suuritarpeinen vauva. Töissäkäynti on helppoa tähän verrattuna, se on vain sen 8-10h/päivä. Saa nukkua kunnon yöunet ja levätä työpäivän jälkeen. Kyllä sinäkin ap tulet huomaamaan kun ensimmäisen lapsen teet, että ei niitä lapsia siitä syystä tehdä, ettei jaksa tehdä työtä!
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus. Ei se lasten kanssa kotona oleminen mitään lomailua ole! Minulla esikoinen nyt 3kk, ja voin kertoa, että olen miehelleni kateellinen kun hän pääsee töihin. On tämä elämä vauvan kanssa ympärivuorokautista työtä, eikä ole ollut edes koliikkia, mutta suuritarpeinen vauva. Töissäkäynti on helppoa tähän verrattuna, se on vain sen 8-10h/päivä. Saa nukkua kunnon yöunet ja levätä työpäivän jälkeen. Kyllä sinäkin ap tulet huomaamaan kun ensimmäisen lapsen teet, että ei niitä lapsia siitä syystä tehdä, ettei jaksa tehdä työtä!
Väittäisin että on helpompaa olla kotona kolmen vaikka 3-9v lapsen kanssa, kun käydä töissä. Erityisesti jos äidin kasvatustapa on sellainen että lapset olkoon omissa oloissaan riehumassa ja kiljumassa ja äiti surffailee zalandolta vaatteita. Lounaaksi syödään valmista makaronilaatikkoa.
Enpä usko. Pitäisi kuulla oikeasti sen miten ja naisen mielipiteet ja ajatukset.