Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihkisormus harmittaa

Kaneli
09.12.2016 |

Valitsin viime keväänä vihkisormuksekseni yksinkertaisen keltakultaisen sormuksen maltillisella keskikivellä, koska pidin sitä klassisena ja ajattomana mallina. Halusin myös jotain muuta kuin lähes kaikilla ikäisilläni rouvilla olevat valkokultaiset rivi- ja kruunusormukset. Käytössä sormus tuntuu kuitenkin riitelevän hopeisten korujen kanssa, ja minua on alkanut harmittaa sen väri, vaikka vihkisormus saakin mielestäni erottua. Mitä mieltä olette, onko keltakultainen vihkisormus auttamattoman vanhanaikainen ja haittaako eriväristen metallien sekoittaminen? Onko ketään muuta alkanut harmittaa valitsemansa vihkisormus?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä muut korut ovat, mutta vihkisormus keltakultaa. Se on itelleni ainoa vihkisormuksen materiaali. 

Vierailija
22/25 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka maksaa,päättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenen vuotta sitten valitsemani vihkisormus, keltakultaa, mutta timanttien istutuskohta valkokultaa. Olen ollut valintaani tyytyväinen. Metallien sekoittuminen ei minua haittaa, ja vihkisormuksen kaveriksi sopii myös hopeat korut siinä missä kultaiset. Olen nähnyt lähipiirissäni monta allergisoitumistapausta valkokullalle ja iloinen, että olen itse siltä säästynyt. Omassa sormuksessani on valkokultaa sen verran vähän, että jonkinlainen pinnoitus valkokultaisiin kohtiin voisi olla ihan toimiva ratkaisu, jos sattuisin allergisoitumaan.

Minulla on rivitimanttisormus, ja melko pian naimisiinmenoni jälkeen joka puolella alkoi näkyä kauniita ohuita sormuksia yhdellä suurella pyöreällä kivellä (tai pyöreällä "kivisommitelmalla"). Ihastuin niihin, ja jossain vaiheessa vähän harmitti oma valintani. Nyttemmin olen muuttanut mieltäni, kun noita yksikivisiä on "kaikilla". Ja tällä hetkellä ajattelen, että simppeli rivitimanttisormus on ehkä sittenkin ajattomampi vuosikymmentenkin päästä: tuo tällä hetkellä muodissa oleva malli tulee ja menee, mutta ainakin ennen tämänhetkistä buumia oli aika, kun sellaisia ei näkynyt juurikaan koruliikkeissä. Mutta tärkeintä on valita sormus, josta itse pitää. Itse en ainakaan usko, että joskus kuusikymppisenä mieltäni paljoa kaihertaa, onko vihkisormukseni muotia.

Vierailija
24/25 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sormuksen pinnoittaa. Tyttöni otti kihlasormuksekseen isoäitinsä kihlasormuksen. Koska se oli keltakultaa, joka ei nuorta miellyttänyt, siihen laitettiin uusi pinta.

Vierailija
25/25 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa sekä kihla- ja vihkisormus! En ole koskaan ollut mikään sormusihminen ja valkkasin tarkoituksella aika simppelit, nyt jälkikäteen harmittaa kun olisi pitänyt ottaa jotkut hienommat mutta eihän niitä nyt voi vaihtaakaan enää :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan