Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihkisormus harmittaa

Kaneli
09.12.2016 |

Valitsin viime keväänä vihkisormuksekseni yksinkertaisen keltakultaisen sormuksen maltillisella keskikivellä, koska pidin sitä klassisena ja ajattomana mallina. Halusin myös jotain muuta kuin lähes kaikilla ikäisilläni rouvilla olevat valkokultaiset rivi- ja kruunusormukset. Käytössä sormus tuntuu kuitenkin riitelevän hopeisten korujen kanssa, ja minua on alkanut harmittaa sen väri, vaikka vihkisormus saakin mielestäni erottua. Mitä mieltä olette, onko keltakultainen vihkisormus auttamattoman vanhanaikainen ja haittaako eriväristen metallien sekoittaminen? Onko ketään muuta alkanut harmittaa valitsemansa vihkisormus?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdottomasti halusin keltakultaisen, koska hopeiset korut/valkokultaiset ei miellytä omaa silmää yhtään. Keltakulta sointuu mun ihon väriin kauniisti ja näyttää omaan silmään arvokkaammalta kuin valkokulta, vaikka valkokultaiset korut onkin hintavampia.

Mä itse en käyttäisi sekä hopeisia että kultaisia koruja samaan aikaan, mutta kaikilla on erilaiset mieltymykset ja sen mukaan kannattaa mennä :)

Vierailija
2/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä platinasta tai valkokullasta koska mun mielestäni ne nyt vaan näyttää halvoilta.

Itselläni oli keltakultainen kihlasormus sekä vihkisormus, ja jos ikinä enää uudelleen menen kihloihin, valitsen kyllä uudelleen keltakultaisen sormuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ennemmin niiden hopeisten korujen käyttö. Eihän niillä ole juuri mitään arvoakaan. Mulla on keltakultaiset sormukset ja vähitellen muutkin korut ovat sitä samaa.

Vierailija
4/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon vaikka kuparia. Osoittaa, että olen varattu ja rakkaalleni, jota ajattelen alati.

Siis ei ole vain minä ja mulle sopiva.

Vierailija
5/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin silmiin on valkokultainen/hopea paljon kauniimpi.

Mutta harmi, että niissä valkokultaisissa on nikkelin kaltaista ainetta, joka allergisoi.

Vierailija
6/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta on ainakin kelloissa ja metallivärinä paljon muodikkaampi jo kun kauan hallinnut valkokulta! Omani on valkokultainen ja vähän kadun valintaani myös.. on liian raskaan näköinen ja ahdistava pitääkin. Aika harvoin käytän sitä.

Vierailija
7/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltakultahan on tulossa muotiin takaisin.

Joskus kauankauan sitten oli sääntö, että eri metalleja ei pidä sekoittaa samaan aikaan käytössä. Nykyäänhän niitä sekoitetaan jopa samoissa koruissa. yleinen näkemys siitä, riitelevätkö ne, on siis muuttunut. Sääntö on vähän saman lainen kuin aikanaan nainen ei voinut mennä ulos ilman hattua ja hansikkaita jollei halunnut olla täysin  tyylitön. Nykyään näitä ei tarvita välttämättä edes talvella. (Silloin aikanaanhan sääntö johtui paljolti siitä, että eri metallien yhdisteleminen kulutti aina sitä epäjalompaa metallia. Nykyteknologialla ja nykyisillä hopeankiillotusaineilla tätä voidaan välttää eikä sillä muutenkaan ole väliä sormuksissa, jotka ei yleensä koske toisiaan.)

Kokonaan eri asia on sitten se, että liian monta sormusta (tai muuta korua) yhtä aikaa on rahvaanomaista.

Vierailija
8/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan välittänyt valkokullasta, minusta keltakulta on kauniimpaa ja arvokkaamman näköistä. Kuitenkin mulla on samassa sormessa usein perintönä saatu keltakultainen yksitimanttinen sormus ja sen rinnalla lahjaksi saatu valkokultainen rivitimanttisormus, oikein kauniilta näyttää tämäkin yhdistelmä. Ainakin omasta mielestäni. Tosin sitä valkokultaa ei niin kauheasti näy, kuin kämmenen puolella.

Vierailija
9/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita ja sävyasioita. Viileäsävyiselle voi olla että valkokulta sopii paremmin ja lämminsävyiselle keltakulta. Itse olen lämminsävyinen ja näytän paremmalta keltakultaisten korujen kuin valkokultaisten tai hopeisten kanssa. Keltakulta sulautuu minuun, hopeiset ikäänkuin "hyppäävät" minusta. Pidän siis enemmän keltakullasta ja kihla- sekä vihkisormukseni luonnollisesti ovat keltakultaisia. Välillä käytän myös hopeisia koruja. Silloin pidän tietysti kihlani ja vihkini sormessani, mutta muuten rauhoitan vasemman käden sormet. Esim. hopeinen sormus sitten oikeaan käteen, niin on ok, eivätkä riitele keskenään. 

Vierailija
10/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sun omasta ihon, hiusten ja silmien väristä. Voi olla että keltakulta on juuri se, mikä näyttää sulla parhaalta. Kokeile tehdä värianalyysi, ehkä intoudut vaihtamaan muutkin korusi keltakultaisiin? Mä oon ns "true summer" eli tuhkanvaalea tukka, harmaansiniset silmät ja punaiseen taittuva iho, eli valkokulta sopii mulle paljon paremmin kuin keltakulta. Jos sulla on lämpimän sävyinen iho ja hiukset, sun kannattais ehdottomasti suosia keltakultaa. Ite tykkään siitä yhtä paljon kuin valkokullasta, mutta tiedostan että valkokulta näyttää mulla kauniimmalta. Sormukseni on valkokultainen 0,25 ct pienenpienillä timanteilla useassa rivissä. Jonkun mielestä ehkä tylsä, mutta mun mielestä kaunis.

Vierailija
11/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain hommaa toista sormusta? Vai kuulutko sä niihin, joiden mielestä pitää olla yksi ja ainoa sormus koko loppuelämän? Minulle sormus on symboli, eikä sillä ole väliä vaikka niitä symbolisia sormuksia on useampia. Käytän juhlissa hienoa timanttisormusta, jota en arkipäivänä haluaisi käyttää sen epäkäytännöllisyyden takia. Lisäksi minulla on yksi keltakultainen ja yksi teräksinen vihkisormus, joita vaihtelen vaatetuksen ja muiden korujen mukaan. Saatanpa hommata vielä useampiakin sormuksia, jos vastaan tulee erityisen kauniita.

Vierailija
12/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä valkokultaa että keltakultaa, kompromissi! Olen myös pikkuhiljaa vuosien kuluessa ostellut uusia koruja joissa on kultaa ja timantteja niin että ne sopivat sormukseeni.

Ainut mikä harmittaa on se kun menin alunperin kultasepälle ja pyysin tietynlaista sormusparia. Hän alkoikin ehdotella omia ideoitaan. Annoin sitten hänelle vapaat kädet toteuttaa sormukseni koska luotin hänen ammattitaitoonsa mutta lopputulos ei todellakaan ollut minua miellyttävä. Tuossa se on sormessa loppuelämän... Mutta ei kai sillä niin väliä, pääasia että mies on miellyttävä :D

Vierailija
13/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Saat valita uudelleen.

Vierailija
14/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena valkokultaiset sormukset, joille allergisoiduin aika pian häiden jälkeen. Olen muutenkin täydellinen syksy väritykseltäni, joten olen vaihtanut sormukseni punakultaisiin. 

Vierailija
15/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtäny kultakoruja. Näyttävät halvoilta, suttuisilta ja mammamaisilta.

Vierailija
16/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keltakultaiset sormukset ja ne sopii mun väreihin hyvin. Tykkään keltakullasta myös eniten, saattaa johtua myös siitä, että se näyttää parhaimmalta.

Vierailija
17/25 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtäny kultakoruja. Näyttävät halvoilta, suttuisilta ja mammamaisilta.

Minä en voi sietää kylmänsävyisiä kirkkaita tummia ja keskitummia sinisiä. Näyttää kalsealta, jäätävltä ja hirveältä. Joku toinen taas tykkää - makuasioita, turha niistä on kiistellä.

Vierailija
18/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin myös keltakultaiset sormukset aikana jolloin ehdottomasti valkokulta oli muodikkaampaa. Ajattelin, että ne olisi ajattomammat vielä vuosikymmenienkin päästä ja jotenkin arvokkaamman näköiset. Nythän ne ovatkin jo muodikkaat.

Mutta, olen aina muuten käyttänyt vain hopeisia koruja, koska ne sopivat minulle selkeästi paremmin. Keltakulta tekee minut ihan sairaan näköiseksi. Siksi olinkin vähän pettynyt kun keltakultaiset sormukset eivät näyttäneetkään niin kivoilta omissa käsissä kuin olin kuvitellut. Muuten sormukset on kyllä tosi kauniit, enkä oikein osaisi arvokkaita ja tiettyihin hetkiin kytkeytyviä sormuksiani vaihtaa, vaikka välillä valinta harmittaakin. Käytän silti näiden kanssa vain hopean värisiä koruja, koska se minulle parhaiten sopii.

Vierailija
19/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hopeinen. Mies on kultaa.

Vierailija
20/25 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan, että hankit toisen sormuksen joko tilalle tai sitten niin että vaihtelet niitä sen mukaan mikä on fiilis. Minulla on valkokultaa+timanttia arvokkaammat kihla- ja vihkisormukset ja sitten vaihtelunhaluun ihan toisentyyppiset, halvemmat sormukset.

Kuka sen sanoo, ettei niitä voi vaihdella?  :)  Käytän niitä tosiaan sitten fiiliksen mukaan, eihän kaikki sormukset käy kaikkien vaatteiden ja muun kokonaisuuden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä