Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira päätyi jäniksen perässä saareen - palomiehet kävelivät heikoilla jäillä neljä kilometriä perässä

Vierailija
09.12.2016 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612082200038002_uu.shtml

Yleensä en ole tätä mieltä, mutta nyt kyllä tuntuu minustakin resurssien tuhlaamiselta, oikeasti! Ihmiset vaarantavat henkensä ja pelastuslaitos käyttää tuntitolkulla aikaa siihen, että kömpivät heikkojen jäiden yli 4km koiran luokse, jolla ei edes ole mitään hätää ja joka säikähtää pelastajia ja juoksee samantien takaisin isäntänsä luokse.

Ei sitten koiran isäntä voinut kauempaa odotella, että tulisko koira kuitenkin ihan itsekseen takaisin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä. Olisi omistaja saanut itse hakea rakkinsa pois tai jättää sinne.

Vierailija
2/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koiraihminen henkeen ja vereen, mutta tämä on jo järjetöntä. Ensinnäkin koira juoksee karkuun, niin isäntä soittaa ihmisten hätäkeskukseen ja sieltä vielä tullaan oikein joukolla paikalle ja riskeerataan oma henki siinä samassa.

Mitä jos olisi tullut ihan ihmisten hälytys samaa aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mennä touhu Ameriikan elokuvien malliseksi. Ollaan niin hurskasta ja uljasta, että ei muisteta, että tässä ollaan vaan ihmisiä. Tuokin päätös on ollut aika riskialtis pelastajille. Puhumattakaan siitä, että tuossa valmiutta pelastaa ihmishenkiä alennettiin rajusti yhden koiran takia. Nyt pikkusen järkeä siihen elukoitten paapomiseen. Antaa luonnon hoitaa heikoimmat pois. Todella typerää touhua vahdata jotain kissoja ja koiria puista ja saarista. Jos kissa menee esimerkiksi puuhu niin kyllä se sieltä itsekseen alas tulee jos on tullakseen. Jos ei tule niin mitä sitten, antaa kuihtua sinne. Mitäs läksi.

Vierailija
4/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koiraihminen henkeen ja vereen, mutta tämä on jo järjetöntä. Ensinnäkin koira juoksee karkuun, niin isäntä soittaa ihmisten hätäkeskukseen ja sieltä vielä tullaan oikein joukolla paikalle ja riskeerataan oma henki siinä samassa.

Miksi ei voisi soittaa hätäkeskukseen? Itse olen soittanut häkeen nähtyäni koiran joka juoksi motarin reunaa pitkin.

Vierailija
5/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi soittaa hätäkeskukseen? Itse olen soittanut häkeen nähtyäni koiran joka juoksi motarin reunaa pitkin.

Moottoritiellä hortoileva elukka on vähän toinen juttu mutta ainoastaan siksi, että se vaarantaa siellä liikennettä. Saaressa hortoileva piski ei aiheuta vaaraa.

Vierailija
6/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa mennä touhu Ameriikan elokuvien malliseksi. Ollaan niin hurskasta ja uljasta, että ei muisteta, että tässä ollaan vaan ihmisiä. Tuokin päätös on ollut aika riskialtis pelastajille. Puhumattakaan siitä, että tuossa valmiutta pelastaa ihmishenkiä alennettiin rajusti yhden koiran takia. Nyt pikkusen järkeä siihen elukoitten paapomiseen. Antaa luonnon hoitaa heikoimmat pois. Todella typerää touhua vahdata jotain kissoja ja koiria puista ja saarista. Jos kissa menee esimerkiksi puuhu niin kyllä se sieltä itsekseen alas tulee jos on tullakseen. Jos ei tule niin mitä sitten, antaa kuihtua sinne. Mitäs läksi.

No tolla sun logiikallas pitäis sitten jättää myös ihmiset pulaan. "Antaa luonnon hoitaa heikoimmat pois"

Vierailija
7/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tolla sun logiikallas pitäis sitten jättää myös ihmiset pulaan. "Antaa luonnon hoitaa heikoimmat pois"

Ei kyllä tuo on sun omaa logiikkaa nyt. Me muut ymmärretään eläinten ja ihmisten ero.

Vierailija
8/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koira on ihmiselle perheenjäsen. En ymmärrä tätä koiravihaa. En minkään tykkää, että jonkun,palomiehen kakaraa lähdetään pelastamaan heikoilta jäiltä. Tyhmyydestä sakotetaan ja luonto karsii heikot

Vierailija
9/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000004887382.html

Koiran on sentään lähes perheenjäsen, mutta variksenpoikanen?

Vierailija
10/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootin pelastuspalvelun oma syy että menivät "pelastamaan" koiraa.

Asiasta päättäneen sietäisi saada potkut.

Vierailija
11/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ystävällinen lääkäri otti kaverin vastaan ja lupasi tehdä parhaansa sen auttamiseksi. Taittoi niskat nurin? :D

Tämä neiti ei varmaan laskua maksanut, joten...

Vierailija
12/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...ystävällinen lääkäri otti kaverin vastaan ja lupasi tehdä parhaansa sen auttamiseksi. Taittoi niskat nurin? :D

Tämä neiti ei varmaan laskua maksanut, joten...

Jossain pelastuslaitoksen työntekijä kommentoi, että ihmiset on niin vieraantuneita luonnosta, ettei ymmärrä, että raajarikko tai pesästä pudonnut variksenpoika ei tarvitse apua. Luonnonvalinta. Julmaa , mutta totta, mitä siitä tulis, jos jokainen epäkelpo luonnonlain pelastettaisiin??! Maalla tämä vielä ehkä ymmärretään, mut kaupunkilaiset...

Itsellä on koira ja eläimistä pidän, mutta kyllä tuo koiran pelastus saarestakin kuulostaa aika ylimitoitetulta...

Vierailija
13/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/3-5595759

Kyllä näitä riittää.

Vierailija
14/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olsin mieluusti auttanut varista ja etenkin Venlaa. 

Vierailija
15/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaan tulisi järkeä, kun nämä feikkipelastusyritykset maksettaisiin tilaajan kukkarosta.

Vierailija
16/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/3-5595759

Kyllä näitä riittää.

Pelastushelikopterin tuntihinta 6000 euroa. Ton koiran katoamista ei edes isäntäväki huomannut ja koiralla ei ollut pelastusliivejä.

Toinen juttu.

"salkkaritähti" , mikä ammatti se sellainen on? Tämä sinänsä nätti tyttönen keikistelee "uutisessa". Jos villieläin loukkaantuu, niin tämä "tähti" hälyttää koko yhteiskunnan liikkeelle, saa lopulta sen variksen klinikalle ja soittaa lopuksi iltapäivälehteen...

Vierailija
17/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä, kun metsästysrakit saa juosta vapaana. En ole koiria vastaan, mutta monta kertaa meinannut ajaa päälle, kun metsästä juoksee tielle pää viidentenä jalkana joku metsästysrakki ehkä 5m auton nokasta ja jää siihen vielä hortoilemaan. Yksikin käy pihassani ärhentelemässä minulle, saa nähdä käykö päälle joku kaunis päivä. Siitä ei kyllä päästä yli ikä ympäri, että vaarallisia nuo ovat kun vapaana juoksentelevat ja sitten itketään, kun se jää auton alle. Näillä keleillä se auto ei vain pysähdy niin äkkiä.

Vierailija
18/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v sitten mun koira hukkui kun juoksi heikoille jäille vissiin jonkun hajujen perään. Koira oli mulla hihnassa mutta yhtäkkiä kun repäsi siitä niin pääsi irti. Kyllä olen tuntenut kauheaa syyllisyyttä tapahtuneesta, enkä vieläkään ole täysin päässyt tästä ylitse.

Ehkä tämän takia en osaa itse nähdä mitään "resurssien tuhlaamista" tässä tapauksessa. Helpottunut olo, kun koira pääsi takaisin omistajansa luokse. 

Ihan hyvin tätä voi verrata siihen, että miettikää, jos oma lapsenne hukkuisi tai olisi vaarassa hukkua. Sama kauhea tunne se tulee meillä koiran omistajillakin koirien puolesta vastaavassa tilanteessa. Vaikka monien mielestä koira "on vain koira", ei se yleensä koiraihmisille niin ole.

Mua vaan järkyttää tämä ihmisten välinpitämätön ja hällä väliä asenne koiria kohtaan mm. tällä palstalla. 

Vierailija
19/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa voi ajatella sinun pennustasi joka kuitenkin kasvaessaan tekee vain pahaa muille ihmisille. Hyvä olisi jos se kuolisi pois jo nuorena

Vierailija
20/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tuo on sun omaa logiikkaa nyt. Me muut ymmärretään eläinten ja ihmisten ero.

Ihmiset on lähtökohtaisesti pahoja ja niistä on haittaa tälle maailmalle ei hyötyä.

On täysin järjetöntä mennä esimerkiksi auttamaan niin tyhmää ihmistä joka menee heikoille jäille ja uppoaa. On maailman parhaaksi että sellainen ihminen hukkuu pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme