Mies sai tahtonsa läpi. Esikoistyttärestämme tulee Janina, Janika tai Janita
Ei kelvannut mummonimi.
Nyt päätännän alla onkin se mikä näistä kolmesta nimestä tulee tyttärellemme.
Te saatte auttaa! Mikä nimistä on kaunein?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Laita Janice. Kaunis ja kansainvälinen.
Itse ehdoittaisin suomalaisempaa: Jannike.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan ap, sinulla ja lapsilla on myös miehesi sukunimi?
Lol. Mitä pahaa siinä?
Mun mielestä Janni on jopa näitä parempi.
Mutta yleensä nämä Mika-Mikaela, Petri-Petriina, Kari-Karita isä-tytär viritykset on vähäb noloja. Jani-Janni on kuitenkin parempi kuin Jani-Janina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan ap, sinulla ja lapsilla on myös miehesi sukunimi?
Lol. Mitä pahaa siinä?
Ei pahaa, mutta mies saa selvästi tahtonsa läpi helpommin kuin ap omansa. Lapselle tulee jo isän sukunimi, pitääkö sille antaa myös isän etunimi? Kuvittelepa miten kiva on olla tyttö, jonka nii on Janina Möttönen ja isänä Jani Möttönen...
Mulla on isän kanssa nimet yhden kirjainen erolla tai siis oli, naimisiin menessä vaihdoin sukunimeni. Joskus teininä avasin jonkun mainoskirjeen epähuomiossa kun luin väärin ja joskus oli vaikea erottaa ketä äiti kutsui mutta en nyt suoranaisesti kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Janina! on noista harvinaisin ja kauniin pehmeä
Janita on itseasiassa harvinaisin muoto noista nimistä.
Jani-isän ehdotus toiseksi tai kolmanneksi nimeksi ja joku kaunis nimi kutsumanimeksi. AP, älä anna rumaa nimeä lapselle (tässä ruma nimi = nimi, josta AP ei itse pidä)
Mikäs seuraavan lapsen nimeksi tulee, jos esikoinen on nimetty noin selkeästi isän nimen mukaan? Jos isä haluaa omaa isyyttään korostaa, niin parempi olisi laittaa toiseksi nimeksi Janintytär. Sen saman voi sitten antaa kaikille lapsille toiseksi nimeksi (Janintytär/Janinpoika).
Miksi miehesi haluaa antaa lapselle pissisnimen, jonka takia lastanne tullaan varmuudella kiusaamaan? Nuo äxsäntytär/poika aiheuttavat saman reaktion.
Antakaa lapselle joku normaali nimi. Maijoja ei kiusata nimen takia. Eikä muita vastaavia. Pissisnimisiä ja mummonimisiä tullaan kiusaamaan. :(
Tähän sopis taas se Jarita tai vaikka Lauriina.