Miksi haluat vittuilla asiakaspalvelijalle?
Koska hänen työtään on kuunnella valitusta ja haukkuja? Huutoa ja solvaamista?
Olet vaikka ostanut jääkaapin kotiinkuljetuksella ja jotain on mennyt pieleen. Marssit liikkeeseen,suoraan kassalle ja avaat sanaisen arkkusi. Huorittelet, kiroilet. Miksi?
Miksi joillain on niin paha olla? Tuleeko siitä oikeasti hyvä mieli, kun saa näpäyttää "alempaa" henkilöä?
Tänään meni järki yhteen asiakkaaseen. Oli niin töykeä ja esitti tyhmää (tai sitten oli) ja ymmärsi kaiken sanomani väärin. Ensimmäiset 10 minuuttia jaksoin olla kiva ja selittää asiaa asiallisesti, mutta ei auttanut. Otin samanlaisen kusipäisen asenteen kuin hän niin johan tajusi! Piti oikeasti puhua kuin jollekin vammaiselle. Tuli kyllä itselle paha mieli, mutta shit happens. Yleensä yrittää olla viimeiseen asti mukava.
MIKSI? Eikö olisi helpompaa olla kiva? Yrittää ees?
Kommentit (18)
Asiakaspalvelussa työskentely on oikeasti tosi raskasta henkisesti. Etenkin nyt ennen joulua kun stressiä pukkaa...;). Ihmiset vetää kilareita ihan mitättömistä asioista ja myyjän pitäis olla joku meedio....
Jos mua kohtaan käyttäydytään törkeästi niin palvelua ei heru, näpäytän takaisin jossain muodossa. Oon ollut sen verran kauan alalla, etten ala kumartelemaan ketään.
Koska ihmiset on itsekkäitä nykyään ja oikeasti kuvittelevat että olemalla persläpi saa tahtonsa läpi. Rakastan aspa-työtä, mutta kaikkea ei tarvitse kestää ja jos asiakas haluaa olla idiootti kusipää niin samalla mitalla takaisin. Kaikkiin ei tehoa se "olen aivan superüber-kiva" :D
Asiakaspalvelijalle on helppo vittuilla kun ne ei yleensä voi sanoa takaisin tai tulee potkut.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijalle on helppo vittuilla kun ne ei yleensä voi sanoa takaisin tai tulee potkut.
Pyh :D Meillä ei ainakaan tarvitse sietää kaikkea paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyh :D Meillä ei ainakaan tarvitse sietää kaikkea paskaa.
Edellisessä firmassa tartti. Vaihdoin firmaa.
Itse olen pidetty ja kokenut asiakaspalvelija, ja kohtelen asiakasta aina ystävällisesti ja ammattitaitoisesti.
Mutta jos menen itse asiakkaaksi, olen aina hankala asiakas ja valitan kaikesta sekä mahdollisuuksien mukaan haukun asiakaspalvelun. Miksi teen näin ? Koska siten saan paljon parempaa palvelua. Asiakaspalvelijalle maine on tärkeä ja siksi asiakas on pyrittävä pitämään aina tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pidetty ja kokenut asiakaspalvelija, ja kohtelen asiakasta aina ystävällisesti ja ammattitaitoisesti.
Mutta jos menen itse asiakkaaksi, olen aina hankala asiakas ja valitan kaikesta sekä mahdollisuuksien mukaan haukun asiakaspalvelun. Miksi teen näin ? Koska siten saan paljon parempaa palvelua. Asiakaspalvelijalle maine on tärkeä ja siksi asiakas on pyrittävä pitämään aina tyytyväisenä.
No sitten olet vähän sairas? Itse olen kiva asiakaspalvelija ja kiva asiakas! Miksi, oi miksi, haluaisin vittuilla aspalle? Miksi? Kun itse tiedän miten rankkaa työ voi olla.
Jos minun pitää valittaa jostain, puhun tiukasti, mutta asiallisesti. En siis solvaa, huuda tms. Saatan sanoa esim. "sinä et nyt ymmärrä", jos aspalle ei millään mene jakeluun, mitä selitän. Puheeni on korostetun selkeää ja kylmän kuuloista. Olen oppinut puhetavan edesmenneeltä isältäni, joka oli businessmailman guru.
Varmaan olen asiakaspalvelijan mielestä mulkku. Valitettavasti nykypäivänä on vaan niin, että jos yritän ystävällisesti ja hyväntuulisesti selvitellä kokemaani vääryyttä, minua väistämättä yritetään kusettaa. En tiedä johtuuko se livetilanteissa siitä, että taidan olla aika herttaisen näköinen pullukka kastanjanruskeilla luonnonkiharoillani ja suurilla silmilläni.
Hiljattain kävi niin, että yhden aspalle tiukkistellessani huomasin puhelun jälkeen olleeni osittain itse väärässä. Aspa soitti minulle takaisin noin tunnin kuluttua asiaa selvitettyään ja sanoin heti puhelun aluksi, että huomasin olleeni osittain väärässä ja olen todella pahoillani siitä. Vikaa oli enemmän ko. yrityksessä, mutta ajattelin, että jää molemmille parempi mieli, kun pyydän anteeksi myös omaa mokaani.
Itse olen aikaisemmin tykännyt työstäni, mutta olen huomannut että olen alkanut väsyä ihmisiin kun työn puolesta pitää tavallaan miellyttää ja kestää kaikenlaisia asiakkaita. Vapaalla haluan viettää aikaa perheen kanssa ja kaikki ylimääräinen jää minimiin. Hyviä ystäviä sentään jaksaa tavata joskus. Henkisesti oon välillä ihsn väsynyt jos on ollut pitkä työputki takana...
T.2
Ei mulla ole ollut vaikeuksia saada hyvää palvelua olemalla kiva. Osa on muuten yrittäjiä itse. Huvitti tässä kun kahvilassa joku alkoi valittaa siitä, että siellä oli täyttä ja huusi nuorelle naiselle, että sä et kauan tässä ole jos et meille pöytää järjestä. Olisko sen pitänyt ajaa toiset pois? Vaan se huvitus tuli siitä, että tiesin naisen omistavan kyseisen kahvilan. Nainen kyllä vain sanoi kärsivällisesti, että pöytiä vapautuu kyllä jos hetken odotatte. Niinkuin vapautuikin. Epämiellyttäviä tuollaiset meuhkaajat muiden asiakkaiden kannalta. Sallisin täysin noiden ulosheittämisen niskaperseotteella.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen asiakkaana huomannut, että reklamaatiot ja muut huomautukset hoidetaan paljon ripeämmin kun asian esittää hymyillen ja asiallisesti. Virheet kun yleensä on korjattavissa ja virheitä sattuu sekä tuotteissa että palveluissa
Mutta parasta on kun ne meuhkaajat ei tajua että nolaavat vaan itsensä :D
Eihän niitä juttuja saisi ottaa itseensä, mutta vähän vaikeaa kun melkein päivittäin joku huutaa, kiroilee, haukkuu tai ahdistelee. Se on oikeasti tosi rankkaa, vaikka muuten tykkäisikin työstä. Kai ihmisillä on vain niin paha olla ja helpompaa purkaa se kaupan kassaan kuin mennä terapiaan..
Säästöt näkyy. Kaikki mieleltään sairaat saa liikkua vapaana.
Aika säälittävä raukka saa olla että menee huutamaan ihmiselle joka ei voi huutaa sulle takaisin. Mitenhän näillä reppanoilla arki muiden ihmisten kanssa sujuu, jos ei pysty edes niin harmittoman ihmisen kuin asiakaspalvelijan kanssa käyttäytymään normaalisti. Joo, en muuten ole aspa.
Siksi koska jos heikompi aines alkaa hyppimään silmille, tulee se palauttaa pikimmiten takaisin omalle paikalleen. Yhteiskunnassa kun on sellainen tietty nokkimisjärjestys ja joku kassa/muu aspa on vain juuri ja juuri työttömän yläpuolella.
Olen huomannut, että toimivimman asiakassuhteen saa rakennettua esittämällä tyhmää ja antaa asiakkaan loistaa. Ei tietenkään koske kaikkia asiakkaita ja eri sarjassa painavat asiakkaat erottuvat kyllä joukosta.