Mitä tällaisen kirppariostajan kanssa
Myin tuotteen X halvalla ja ostaja osti sen enempiä lisätietoja kyselemättä postituksella. Kun oli saanut tuotteen, ilmenikin kyssäreitä ja hänen tärkeimpänä pitämänsä asia oli puutteellinen. Mitä nyt sitten pitäisi tehdä. Palauttaminen maksaa, kenen se kuuluu maksaa ja kun ei ole kovin kummoisesta summasta edes kyse. Palauttaminen ois ihan plusmiinusnolla. Eikö ostajan pidä kysyä etukäteen??
Kommentit (11)
No osto on jo tehty! Jos olisi ollut oikeasti tärkeä asia ostajalle, niin olisi sen jo ennen postitusta varmistanut...epäilen että yrittää saada tavaran ilmaiseksi.
Ostajan oma moka, jos ei kysynyt etukäteen. Myyköön eteenpäin jos ei kelpaa.
Kirpparilla, huutokaupoissa yms. tuote ostetaan sellaisena kuin se on ilman vaihto- ja palautusoikeutta. Jos ei kysynyt lisätietoja, oma vika. Tosin, jos tuotteessa on puute, jonka voi olettaa kuuluvan tuotteeseen, esim. pöydästä puuttuu jalat tai haalarissa ei ole toimivaa vetoketjua, voi kyseessä olla huijaus myyjän puolelta.
Jos mä ite mokaisin eli en kyselisi etukäteen riittävästi, niin nielisin pettymyksen ja varsinkin ellei ole isosta summasta kyse niin ottasin vaan opikseni.
Vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei tiedä, mistä kyse. Jos olet tahallasi esim. pimittänyt jotain oleellista (vika tms.), niin kyllähän kauppa pitäisi voida purkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilla, huutokaupoissa yms. tuote ostetaan sellaisena kuin se on ilman vaihto- ja palautusoikeutta. Jos ei kysynyt lisätietoja, oma vika. Tosin, jos tuotteessa on puute, jonka voi olettaa kuuluvan tuotteeseen, esim. pöydästä puuttuu jalat tai haalarissa ei ole toimivaa vetoketjua, voi kyseessä olla huijaus myyjän puolelta.
Ei ollut tähän verrattavasta kyse ja hintakin ihan eri luokkaa kuin pöydän tai haalarin. Jos hinta ihan vaan euroissa, ei voi olettaa tuotteen olevan parasta a-luokkaa, jos vastaava muuten maksaisi käytettynäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei tiedä, mistä kyse. Jos olet tahallasi esim. pimittänyt jotain oleellista (vika tms.), niin kyllähän kauppa pitäisi voida purkaa.
Ei ole minkään pimittämisestä kyse ja jos olisi kysynyt etukäteen, olisi voinut olla ostamatta eikä näin, että ei kysytä ja sitten kun tuote on saatu, on siinä puute ja jos palauttaisin rahat, tuntuisi, että multa huijattaisiin tuote, koska se kuitenkin on käyttökelpoinen, asia X ei vaan niin priimaa, kuin ostaja olisi halunnut.
Ostajan moka ettei kysyny ennakkoon.
Miten yleistä tuo on kirpparilla, että tuote yritetään saada ilmaiseksi jollain tavoin maksamisen jälkeen? Itse en ole tuollaiseen aiemmin törmännyt.
up, oletteko törmänneet itse tällaiseen?
Sulla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa rahoja.