Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tällaisen kirppariostajan kanssa

Vierailija
08.12.2016 |

Myin tuotteen X halvalla ja ostaja osti sen enempiä lisätietoja kyselemättä postituksella. Kun oli saanut tuotteen, ilmenikin kyssäreitä ja hänen tärkeimpänä pitämänsä asia oli puutteellinen. Mitä nyt sitten pitäisi tehdä. Palauttaminen maksaa, kenen se kuuluu maksaa ja kun ei ole kovin kummoisesta summasta edes kyse. Palauttaminen ois ihan plusmiinusnolla. Eikö ostajan pidä kysyä etukäteen??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa rahoja.

Vierailija
2/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osto on jo tehty! Jos olisi ollut oikeasti tärkeä asia ostajalle, niin olisi sen jo ennen postitusta varmistanut...epäilen että yrittää saada tavaran ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan oma moka, jos ei kysynyt etukäteen. Myyköön eteenpäin jos ei kelpaa.

Vierailija
4/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla, huutokaupoissa yms. tuote ostetaan sellaisena kuin se on ilman vaihto- ja palautusoikeutta. Jos ei kysynyt lisätietoja, oma vika. Tosin, jos tuotteessa on puute, jonka voi olettaa kuuluvan tuotteeseen, esim. pöydästä puuttuu jalat tai haalarissa ei ole toimivaa vetoketjua, voi kyseessä olla huijaus myyjän puolelta.

Vierailija
5/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä ite mokaisin eli en kyselisi etukäteen riittävästi, niin nielisin pettymyksen ja varsinkin ellei ole isosta summasta kyse niin ottasin vaan opikseni.

Vierailija
6/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei tiedä, mistä kyse. Jos olet tahallasi esim. pimittänyt jotain oleellista (vika tms.), niin kyllähän kauppa pitäisi voida purkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla, huutokaupoissa yms. tuote ostetaan sellaisena kuin se on ilman vaihto- ja palautusoikeutta. Jos ei kysynyt lisätietoja, oma vika. Tosin, jos tuotteessa on puute, jonka voi olettaa kuuluvan tuotteeseen, esim. pöydästä puuttuu jalat tai haalarissa ei ole toimivaa vetoketjua, voi kyseessä olla huijaus myyjän puolelta.

Ei ollut tähän verrattavasta kyse ja hintakin ihan eri luokkaa kuin pöydän tai haalarin. Jos hinta ihan vaan euroissa, ei voi olettaa tuotteen olevan parasta a-luokkaa, jos vastaava muuten maksaisi käytettynäkin enemmän.

Vierailija
8/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa juuta tai jaata, kun ei tiedä, mistä kyse. Jos olet tahallasi esim. pimittänyt jotain oleellista (vika tms.), niin kyllähän kauppa pitäisi voida purkaa.

Ei ole minkään pimittämisestä kyse ja jos olisi kysynyt etukäteen, olisi voinut olla ostamatta eikä näin, että ei kysytä ja sitten kun tuote on saatu, on siinä puute ja jos palauttaisin rahat, tuntuisi, että multa huijattaisiin tuote, koska se kuitenkin on käyttökelpoinen, asia X ei vaan niin priimaa, kuin ostaja olisi halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan moka ettei kysyny ennakkoon.

Vierailija
10/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yleistä tuo on kirpparilla, että tuote yritetään saada ilmaiseksi jollain tavoin maksamisen jälkeen? Itse en ole tuollaiseen aiemmin törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, oletteko törmänneet itse tällaiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan