Lääkäriä/muita keuhkoista tietäviä paikalla?
Tiivistin aloitusta hieman!
Eli haluaisin nyt vain, että tämä ketju ei poistuisi!!! Kun kaikki aloituksena poistetaan. En koskaan saa lukea vastauksia kunnolla.
Minua kiinnostaisi tietää olenko aiheuttanut itselleni suuren syöpäriskin tämän takia:
Eli poltin ensin puolivuotta kesäkuu 2015- 2015 joulukuuhun. Tällä välillä siis tuli poltettua paljon muiden jämiä, välillä omia röökejä ja sitten jtn todella typerää. Keräiltiin todella paljon kavereiden kanssa maasta natsoja (mahd pitkiä) joita sytyteltiin ja poltettiin.
Joulukuussa 2015 jätin röökin, mutta jäi kaihertaa mieltä, että oliko tuo natsojen polttaminen vaarallista. Luin netistä ks. Palstoja joissa ihmiset sanovat, että se on vaarallisempaa, kuin " käyttämättömien ja kokonaiste polttaminen".
Ahdistaa nyt hirveästi, että tulikohan mulle nyt korkea syöpäriski noiden natsojen takia!! :0
Alotin keväällä 2016 uudelleen, mutta sain ihan kokonaisia enkä enää polttanut natsoja. Lopetin äskettäin LOPULLISESTI.
Onko riskini keuhkosyöpään siis suuri??
OLEN vasta nuori
Kommentit (30)
Minä vastaan. Syövän synty on aina sattumatapahtuma, ja siihen vaikuttaa moni tekijä. Tupakointi on yksi altistava tekijä muiden joukossa, eli se nostaa sairastumisen riskiä. Ikäsi huomioon ottaen sanoisin riskisi olevan matala, ja kohdallasi se on palautunut tupakoimattoman väestön tasolle suht nopeasti lopetuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ootko 23 lääkäri?
Kyllä
Tupakoinnilla on huono maine, mutta ei se yksistään ole syöpään johtava onnenkortti. Pitää löytyä alttiutta saada syöpä.
26 joka on sairaanhoitaja ja lukenut huvikseen samat kirjat kuin lääkärit ovat ja vieläpä ranskaksi ja saksaksi (omat vanhemmat ovat lääkäreitä) voin lohduttaa että ainoa haitta minkä olet itsellesi aiheuttanut on keuhkoahtauman edistyminen. Keuhkoahtauma edistyy kaikilla tupakoimattomillakin johtuen pienhiukkasista, mutta tupakoitsijoilla se etenee todella nopeasti ja lamauttaa keuhkot jo työikäisenä.
Minulla on monesta asiasta enemmän kokemusta ja taitoa kuin lääkäreillä. Täytyy todeta että pahimpia ovat juuri valmistuneet keltanokat ;)
Ei tuollaisesta muutaman tumpin käryttämisestä mitään syöpää saa, itse olen polttanut 47 mun pitäis olla huolissani mutta en ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisesta muutaman tumpin käryttämisestä mitään syöpää saa, itse olen polttanut 47 mun pitäis olla huolissani mutta en ole.
..keleen virheet, piti olla 47 vuotta.
Ap käy pitkällesi, juttusi ovat levottomia
Ap lähe vitt**n