Aivan helvetillinen remontti, kiitos suomalainen firma
Taloyhtiössä tehtiin putkiremontti, jossa meni kaikki mikä voi mennä pieleen, myös meno pieleen. Remontin jäljiltä on jouduttu toheloinnin jälkiä korjaamaan kymmeniä kertoja. Meiltä meni lattia pahaksi, vettä ei tule kunnolla, keittiössä tuhottiin pintoja ja nyt, vuosi myöhemmin, asunnoissa on alkanut tulla vesivahinkoja. Asenne asukkaita kohtaan jatkuvasti syyttelevä, ihan niin kuin me ne putket olisimme sinne asentaneet.
Huumorintaju loppui jo ajat sitten. Kyseessä suomalainen, ei edes halvin, firma. Ensi kerralla taitaa olla kannattavampaa käyttää virolaista. Missään tapauksessa en omaa työtäni voisi tehdä noin hutiloiden ja hälläväliä asenteella, potkut olisi tullut jo ajat sitten. Vertaistukea?
Kommentit (9)
Et sattumoisin asu kannelmäessä, meillä sama juttu :(
Oon alalla välillisesti, en tee remontteja, mutta olen niiden kanssa tekemisissä. Tullut sellainen olo, että asukkaiden valituslistoissa on tekijästä riipumatta kymmenkertainen määrä sanomista kuin ennen, esim. viisi vuotta sitten, ja varmasti aiheesta. Hinnat vedetään nykyään niin alas ja otetaan useita projekteja samaan aikaan, niin ettei keskitytä yhteen kunnolla. Lisäksi työntekijöistä on tullut laiskempia, hutiloivia.
Vierailija kirjoitti:
Et sattumoisin asu kannelmäessä, meillä sama juttu :(
Ei asuta. Just lueskelin Hesarista näitä kokemuksia, eli vaikuttaa että aika monellakin samoja kokemuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon alalla välillisesti, en tee remontteja, mutta olen niiden kanssa tekemisissä. Tullut sellainen olo, että asukkaiden valituslistoissa on tekijästä riipumatta kymmenkertainen määrä sanomista kuin ennen, esim. viisi vuotta sitten, ja varmasti aiheesta. Hinnat vedetään nykyään niin alas ja otetaan useita projekteja samaan aikaan, niin ettei keskitytä yhteen kunnolla. Lisäksi työntekijöistä on tullut laiskempia, hutiloivia.
Meillä oli tosiaan todella huono suojaus ja kun jotain yritin siitä ystävällisesti sanoa, sain vain kuittailua takaisin. Seurauksena tosiaan keittiötasot ja kaappien ovet naarmuilla, samoin parketissa isoja läiskiä, joissa vettä seissyt. Kuukausi sitten katosta alkoi valua vettä, kun putket olivat pamahtaneet. Kyllä harmittaa.
Meillä oli virolaiset työntekijät eikä kyllä kehuttavaa niissäkään. Ei ollut sentään putkirempasta kyse, onneksi. Esimerkkejä:
-laittavat laput että lemmikit hoitoon ja turvalukko auki *päivämäärä* - eivät tule (tapahtui useasti)
-tulevat sovitusti, lähtevät yli 2h ruokatunnille sanomatta sanaakaan kun asukas paikalla
-maalitahroja lattia täynnä
-sovitaan asennus, eivät asenna, kuukautta myöhemmin laittavat kyselyä "jos asentajamme eivät ole saaneet teihin yhteyttä laittakaa viestiä niin sovitaan asennuksesta"
-maaliroiskeita lattiat täynnä
-ilmoitettu työnjohtajalle "älkää vahingossakaan heittäkö sitä kalustetta roskiin" -työntekijä heitti roskiin
-eivät ymmärtäneet kuin pari sanaa suomea, nekään tyypit jotka kiersi ovilla sopimassa asennuksista
Muutama seinäreikä jäi tilkkimättä ihan sen takia ettei enää jaksettu säätää noiden työntekijöiden kanssa.
Maaliroiskeet tulikin useaan kertaan mutta toisaalta niitä tuli kolmeen huoneeseen. :D -6
Minulla rempan jäljiltä tuli suihkussa juuri katto alas asennusvirheen vuoksi. Maanantaina tulivat purkamaan katon ja lupasivat tulla keskiviikkona asentamaan sen. Eipä näkynyt eilen eikä tänään. Mukavaa kun suihkussa ei ole kattoa. Puhelimeen ei ole vastattu.
Meillä tultiin seinästä kahteen otteeseen läpi. Olkkarissa mukavat aukot seiniin. Kyllä ne kuulemma saa tapetilla ihan hyvin peittoon. No kiva, meillä kun kauniit, maalatut kiviseinät.
Meillä molopäät olivat teetättäneet useita kymmeniä avaimia asuntojen oviin, eivät palauttaneet kaikkia. Ovien lukot piti uusia kaikissa asunnoissa.