4,5 kk nukahtaa itsekseen ja nukkuu vain 40 min - 1 h pätkiä
monta kertaa päivässä.Koska mahtaa oppia nukkumaan pidempään?
Nyt on siis viikon verran nukahtanut itsekseen sänkyyn, aikaisemmin nukkui aina vaunuissa ulkona 1 -3 tuntia.Nyt ei voi ulos laittaa kun 20 m päässä räjäytetään kalliota ja se työ tuntuu etenevän toosi hitaasti...
Kommentit (2)
Ulkona vaunuissa nukkui n.30-60min pätkiä,nukahti uudestaan kun kävi hyssyttelemässä.Sisällä ei nukkunut kuin max.30min eikä nukahtanut enää uudestaan. Nyt poika 5,5kk ja on nukkunut viim.parin viikon aikana aamupäivisin ulkona 3tuntia(en tiedä nukkuisiko aamupäivisin sisällä yhtä hyvin,en ole uskaltanut kokeilla) ehkä yhdellä heräämisellä.Iltapäivällä ottaa sisällä vielä tunnin unet(ei nuku iltapäivisin ulkonakaan sen enempää).On oppinut nukahtamaan itse omaan sänkyyn.Vielä pari kuukautta sitten poika ei suostunut nukkumaan muualla kuin meidän vieressä ja iltaisin ennen yöunia meillä oli tunnin-puolentoista " huutokonsertti" ennenkuin uni sai vallan.
Meillä on alusta asti kans ollu, että poika nukkuu vaan tollasia minipätkiä monta kertaa päivässä. Vieläkin kolmet unet, välillä vielä neljät. Oon vaan todennu, että kun tää meiän kaveri on tällanen " liikunnallinen" menoveikko (kääntyi 6 viikkosena, kierähtelemällä liikkumaalla joskus vajaa 4kk ja nyt ryömii minkä tassuistaan pääsee), niin ei ihmekkään, että tarvii useemmat unet. Poika siis nyt vähän reilu 6kk. Kateellisena olen kuullut/lukenut, kun muiden vauvat nukkuu päivällä monen tunnin unia...
tuiskuneiti79 + poika 6kk