Kumman asunnon näistä ottaisit?
Muutan hieman yksityiskohtia, koska en halua ottaa riskiä, että vuokraaja sattuisi lukemaan. Paranoidinen olen, joo. Mutta suhteet on täsmälleen samat. Asunnot ovat lähes samankokoisia ja molemmissa on oma sauna. Autopaikka on tärkeä. Molemmat asunnot ovat siistikuntoisia n. 50 neliön kaksioita. Olen töissäkäyvä, joten vuokran summa ei ole kovin ratkaiseva tekijä. Älkää ehdotelko, että ostetaan oma, on syynsä miksi nyt halutaan noin 1,5 vuodeksi vuokra-asunto. Kaksio riittää meille nyt. Mies opiskelee "hevonkuusessa", joten asunto tulee mulle. Vuokranantajat tietävät, että mies tulee viikonlopuiksi paikalle, kerron sen aina heti.
Asunto 1. Vuokra 650 euroa. Vuokraan tulee autokatospaikka. Nelikerroksisen betonitalon ylin kerros, ei hissiä. Vesi henkilöluvun mukaan tuohon päälle, 20 euroa/hlö/kk, sähkö oman kulutuksen mukaan. Erittäin rauhallinen sijainti, rauhallisen kadun varrella eikä talo ole ihan suoraan kadun varrella. Rakennusvuosi 1999. Huoltotyöt tekee huoltoyhtiö. Isännöinti isännöintitoimistolla, tosin tiedän isännöitsijän ja on vähän laiska heppu.
Asunto 2. Vuokra 600. Sisältää pyykkikoneen, joka minulla on jo ennestään, sekä tiskikoneen, jota asunnossa 1 ei ole. 1. kerros ja osa ikkunoista läpitalon asunnossa vilkkaan kadun varrelle, talo on ns. "kadussa kiinni". Autolle tolppapaikka, joka maksaa 10 euroa/kk. Sisältää nettiyhteyttä 10 Mt. Työmatka-aikaan kadulla on paljon liikennettä, iltaisin jonkun verran. Rakennusvuosi 2000. Pieni taloyhtiö, 6 asunnon puutalo. Ei tietoa kuka tekee huoltotyöt. Näyttäisi olevan asukasisännöinti. Tästä asunnosta minulla on töihin n. kilometrin verran lyhyempi matka kuin kohteesta 1.
Pohjaratkaisultaan asunto numero 1 miellyttää ehdottomasti enemmän. Vuokranantajat tuntuvat kummassakin olevan asiallisia, ekassa on muuttanut isompaan ja jättänyt entisen oman asuntonsa sijoitusasunnoksi. Kakkonen on hepulla, jolla on ilmeisesti useita asuntoja vuokralla.
Molemmat asunnot ovat alueella mihin haluan muuttaa. Olen itse tuon kalliimman kannalla, katospaikan ja pohjaratkaisun takia, mutta haluan kuulla puolueettoman mielipiteen. Voisin tietty linkittää näihin, mutkun en halua kertoa mistä olen. Netistä nuo molemmat löytyvät.
Kommentit (6)
No sinullehan se tulee, eikä jollekin satunnaiselle palstamammalle, joten mitä väliä muiden mielipiteillä tässä asiassa on. Otat sen joka itseäsi miellyttää.
Ykkösen ottaisin itse, mutta komppaan neloskommentoijaa.
Minulle autokatos olisi se ratkaiseva tekijä varsinkin, jos siinä on lämpötolppa. Neljäs kerros ilman hissiä on miinus, mutta ylin kerros on se kerros, jossa minä haluaisin asua.
Vuokralaisen ei luulisi välittävän siitä, millainen isännöitsijä on tai kuka tekee huoltotyöt.
No tuo kakkosvaihtoehto kuulostaa paremmalta.