Montako kaloria masentuneen kannattaa syödä?
Olen masentunut ja lähinnä vain makaan sängyssä. Yritän kuitenkin päivittäin raahautua happihyppelylle, eli kävelylle. Mikähän on peruskulutus kun lähinnä vain makaa ja nukkuu? Montako kaloria voi syödä ilman että lihoaa? Olen normaalipainoinen.
Kommentit (9)
Huomaa että masennuslääkkeet lihottavat!
Parasta olisi saada paljon suojaravintoaineita, joten paljon kasviksia, enintään vähän punaista lihaa, mutta muita proteiinin lähteitä kohtuullisesti. D-vitamiinia purkista.
Vitustako sen tietää, kun et kerro sellaisia oleellisia pikkuasioita kuin esim. pituuttasi ja painoasi.
Sehän riippuu ihan sun pituudesta+painosta, ei ole mitään vakiota kalorimäärää, joka sopisi kaikille. Itse voisin syödä jotain 1400 kaloria, jos en todellakaan muuta tekisi kuin makaisi sängyssä.
Ja älä sitten missään tapauksessa osta niiltä nettipuoskareilta mitään laihdutusohjelmia, niissä kysytään vain pituutta ja painoa, eikä niin vähillä tiedoilla voi tehdä terveellistä ja toimivaa ravinto-ohjelmaa.
Ne ovat ihan rahastusta.
Hieno juttu jos jaksat vähän kävelyllä käydä, ulkoilma ja liikunta on takuuvarma terveydenedistäjä.
Voit syödä noin 1600-2000 kaloria lihomatta.