Luuletko että Saaran ura jää tähdenlennoksi vai hänen saavan toivomansa uran X factorin jälkeen?
Jotenkin olen tähän asti ollut tosi luottavainen ettei noin upea esiintyjä/laulaja voi painua unholaan senkään jälkeen kun kamerat sammuu. Nyt kuitenkin aikani kuluksi kolusin tuntitolkulla juttuja menneiltä American idol ja X factor kausilta ja pakko myöntää että harvassa ovat ne nimet mitkä vielä tänäänkin sanoo jotain. Prosenteissa varmaan ihan minimaalinen. Nyt luokaa muhun toivoa/uskoa mikä tekee Saarasta poikkeuksen?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
UK:n XFactorista mulle tulee mieleen nämä artistit: 1D, Little Mix, Olly Murs, Leona Lewis, Alexandra Burke, Louisa Johnson ja James Arthur. Noistakin 1D on ainoa, jolla on ihan supermenestystä. Ja Jamesin uusi biisihän keikkuu nyt listoilla ihan kansainvälisestikin!
Jotenkin vaikea uskoa, että Saara pääsisi tuohon listan jatkeeksi, mun mielestä se ei ole kovin fanitettava, vaikka lahjakas onkin.
Jep, tätä listaa katsoessa huomaa, että menestyneimmät eivät välttämättä oo niitä jotka osaa parhaiten laulaa vaan niitä keillä on sitä XFactoria ;)
Vierailija kirjoitti:
UK:n XFactorista mulle tulee mieleen nämä artistit: 1D, Little Mix, Olly Murs, Leona Lewis, Alexandra Burke, Louisa Johnson ja James Arthur. Noistakin 1D on ainoa, jolla on ihan supermenestystä. Ja Jamesin uusi biisihän keikkuu nyt listoilla ihan kansainvälisestikin!
Jotenkin vaikea uskoa, että Saara pääsisi tuohon listan jatkeeksi, mun mielestä se ei ole kovin fanitettava, vaikka lahjakas onkin.
Olly Mursilla on kyllä supermenestystä Britanniassa.
X Factorista ei nykyisin seuraa oikein mitään, mutta uskon, että Saara saa esiintymistilaisuuksia, jos luopuu epic love pop -linjasta ja alkaa esittää vähän viihteellisempää musiikkia, vähän poperan tyyppistä. Eli ei yritäkään pop-artistiksi. Ja tämä ei ole vähättelyä, päin vastoin: minusta esim. Little Mix on aivan käsittämätön ilmiö, kun eivät oikein osaa laulaa eivätkä esiintyä, mutta ilmeisesti teinit pystyvät samaistumaan heihin.
Saaran suurin ongelma on ollut aiemmin se, että hän ei ole halunnut taipua markkinamiesten ja levyyhtiöiden toiveisiin vaan hänellä on ollut oma visionsa itsestään disney prinsessana tai uutena Celiden Dionina. Tyyli on pitänyt sisällään myös suoraan sanottuna tekotaiteellista p**aa. Parhaiten tuo Saaran omalaatuinen tyyli tuli esille x factoryssa kun halusi esittää ranskankielisen kappaleen briteille - ei ehkä ollut se fiksuin veto?
Nyt Saara on selvästi oppinut kuuntelemaan muitakin ja käsittääkseni on tehnyt myös markkinointi/managerointi sopimuksen joten ehkä pääsee myös eroon x-poikakaverin ja tyttöystävän vaikutuksesta ja saa joukkoihinsa oikeita asiantuntijoita.
Suurin kysymys kuitenkin on se, onko Saaran tyyppiselle esiintyjälle kysyntää. Vaihtoehdot nimittäin vaikuttavat aika vähäisiltä. Hän voi tehdä uran esim. musikaaleissa ja sopisi niihin todella hyvin. Uusile Celine Dioneille on aika vähän kysyntään joten siihen en jaksa uskoa ja disney prinsessoja tarvitaan aika harvoin. Sitten on vielä mahdollista että Saara tekee tyylin vaihdoksen ja joku suuri levy-yhtiö tekee hänestä aika erilaisen tähden kuin nyt on nähty, mutta tuo siis vaatisi sitä että Saara antaisi lopultakin periksi omista visioistaan ainakin niin pitkään kunnes on oikeasti suuri Stara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olly Mursilla on kyllä supermenestystä Britanniassa.
Niin on noilla kaikilla. Mutta 1D on ihan omaa luokkaansa, esiintyy stadioneille ympäri maailman. Ei Ollylle paljoa katsojia Brittien ulkopuolella olisi...
Ongelma Saaralla on että hän on täynnä itseään eikä pysty ottamaan kritiikkiä. Kyllä, hyvä ääni mutta ei mitään tunnetta. Sen uran pitäisi olla westend- musikaaleissa mutta kun se ei rinsessalle kelpaa. Ja se " manageri " vähän äkkiä vaihtoon.
Megatähdeksi on vaikea päästä ja vielä pysyä sellaisena, mutta kyllä Saaralle laulajana aina töitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Saara saa mm. hyvät biisintekijät taakseen, niin hän voi menestyä. Ripaus tuuriakin tarvitaan ja oikeanlaisia suhteita.
Ainakin hän on nyt antanut oikein kunnon työnäytteet potentiaalisille hitintekijöille. Varmasti Saara on saanut tuolla paljon hyvää mainetta yhteistyökyvystään. Diivojen kanssa harva jaksaa tehdä yhteistyötä.
Saarahan nimenomaan on Diiva, varmasti pidemmän päälle vaikea yhteistyökumppani, jos asiat ei mene just niin kun hän haluaa.
Lyhyeksi jää, mutta kyllä hän taas johonkin kisaan lähtee mukaan.
Hänellä ei ole lauluja ja se miten hän määkii on niin karseaa, että vain täysin kuuro voi sitä kuunnella.
Viihdyttävän pellen roolin hän on kyllä onnistunut luomaan lapsellisuudellaan ja esiintymisillään.
En tiedä millaista uraa hän toivoo, mutta megatähteyteen tuskin x factor häntä nostattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Saara saa mm. hyvät biisintekijät taakseen, niin hän voi menestyä. Ripaus tuuriakin tarvitaan ja oikeanlaisia suhteita.
Ainakin hän on nyt antanut oikein kunnon työnäytteet potentiaalisille hitintekijöille. Varmasti Saara on saanut tuolla paljon hyvää mainetta yhteistyökyvystään. Diivojen kanssa harva jaksaa tehdä yhteistyötä.
Saarahan nimenomaan on Diiva, varmasti pidemmän päälle vaikea yhteistyökumppani, jos asiat ei mene just niin kun hän haluaa.
No, ainakin tuolla saanut ihan päinvastaista palautetta mm. Sharonilta: tekee kovasti töitä, ei koskaan valita, vaan ryhtyy hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saara on ahkera ja innokas oppimaan koko ajan uutta. Kuten sanotaan ettei vierivä kivi ehdi sammaloitumaan ja hän kyllä löytää yleisönsä maailmalta. Meillä Suomessa nyt sattuu olemaan tämä buumi että naislaulajan pitää kuulostaa naapurintytöltä ja välillä vaikutti myös siltä ettei äänitysstudioon ollut asiaa ilman s- tai r-vikaa.
Naapurintytöltä? Valaisetko vähän?
Jippu, Chisu, Vesala, Mira Luoti, Mariska, Sanni.... Ohutäänisiä, lapsen kuuloisia laulajia.
He ovatkin menestyneitä biisintekotaitojensa vuoksi. Sitä taitoa Saaralla ei näyttöjensä perusteella ole ja uskon, että hänen uransa tulee tyssäämään, jos haluaa edelleen pitää kiinni siitä, että tekee itse biisinsä.
Toivon että saa uransa. Tosin ainoa kontakti tähän artistiin on tämä palsta. Yhtäkään laulua en ole kuullut, mutta ei hänen uransa ole minulta pois.
Sinkkumies
En usko, että hänelle tuosta mitään isompaa urkenee ja pienempään hän ei ehkä itse tyydy. En tiedä kuka voisi olla potentiaalinen musiikin ostaja/fani, koska Saara ei sijoitu minulla mihinkään. En edes tiedä mitä on epic love pop, josta Saara puhuu. Kuka kuuntelee sellaista?
Itse tykkään laulajista/musiikintekijöistä, joilla on "sanoma" ja jotka ovat itse myös tavallaan sanoma. Nyt kun kuulin ekaa kertaa Rag'n bone mania, olin aivan myyty. On aivan sama miltä ihminen näyttää tai onko hänellä jotain showta, jos on karismaattinen ääni. Jos laulu menee luihin ja ytimiin se on minulle tehnyt tehtävänsä. Joskus on ihan kiva katsoa joku showmeininki - ei siinä mitään - mutta ei se vaan kanna.
Mikä on hänen kohderyhmänsä?? Kuka häntä kuuntelee?
Korkeintaan pienet tytöt, jotka katsovat disneyn prinsessoista kertovia elokuvia ja jotka haaveilevat prinsessan elämästä.
Let it go on kyllä pahinta kiljumista ikinä.
Mikä ura? Hänellä ei tässä vaiheessa ole mitään uraa, hänellä on tosi-tv:hen käsikirjoitettu "kasvutarina", jonka jälkeen nähdään, alkaako hänellä oikea ura ja tuleeko siitä pitkä vai lyhyt.
Saa varmasti uran, mutta ei välttämättä sellaista maailmantähteyttä, mistä on nyt puhunut. Mutta varmasti ne taustahommatkin ovat isommilla areenoilla mielekkäämpiä ja palkitsevampia kuin vain Suomen mittakaavassa.
Yhden hitin ihmeeksi olisi edellytyksiä, jos saisi jostain sen hitin.
Maailma on täynnä oikeitakin lahjakkuuksia joista ei koskaan kuulla mitään. Joku lalukilpailussa pärjääminen ei ole edes tähteyttä.
Täh!!? Tämä teksti kyllä paljastaa enemmän susta kuin Saarasta! Katkera, negatiivinen, pahansuopa, epäonnistunut taidat olla elämässäsi?!