Jos apteekit ja sitä myötä lääkkeiden saanti lakkautettaisiin nyt
Miten perheesi päijäisi?
Meidän perhettä kohtaisi todella tuskainen elämä.
Kommentit (22)
Sitten selviäisi, pärjääkö ihminen ilman kilpirauhasta ja korvaavaa lääkitystä.
Me oltais lirissä. Erännäisten asioiden vuoksi mulla menee kaks johtuu kovaa kipulääkettä päivässä ja yks tarvittava, lisäksi melatoniini ja vatsansuoja.
Lapset nyt pärjäis. He eivä tarvii ku särkylääkettä kuumeeseen tms joskusharvoin, mutta itellä olis kiire löytää joku korvaava kivunlieventäjä kun en ilman lääkitystä pääsis edes käveleen...
500000 suomalaista kärsisi mielialalääkkeiden vieroitusoireista
Perhe voisi ihan hyvin, saattaisi kyllä kasvaa :D
Seksin harrastaminen loppuisi, kun viimeisetkin e-pillerit loppuisivat. Ei kiinnosta raskaus, jos mitään lääkkeitä ei olisi saatavilla edes sairaalassa. Alatiesynnytys nyt vielä menisi, mutta komplikaatiot...
Migreenistä olisi kärsittävä aina välillä kuten myös heinänuhasta. Muuten elämäni ei eroaisi nykyisestä ellei tulevaisuus yllätä.
Miehellä ei tällä hetkellä yhtään mitään kremppaa, joten eiköhän hänellekin hyvin menisi. Ehkä voisi stressata joskus, kun tietäisi, ettei lääkkeellistä apua enää ole mihinkään.
Minä ripuloisin itseni hengiltä, kuivuisin kuoliaaksi. Mies tukehtuisi astmakohtaukseen. Kumpi lähtisi ensin, on sattumaa, mutta ei kestettäisi vuottakaan kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Seksin harrastaminen loppuisi, kun viimeisetkin e-pillerit loppuisivat
Pieni vinkki: seksiä voi harrastaa myös tavoilla, joista ei voi tulla raskaaksi.
Miehellä olisi kurja olo allergiaoireiden ja ihottumien kanssa, mutta hän pysyisi hengissä. Minä kuolisin aika pian sydämen vajaatoimintaan.
Meidän perheessä ei tapahtuisi mitään muutoksia. Minulla jäisi ottamatta se kerran - kaksi vuodessa napattu särkylääke kuukautiskipuihin. Tosin kotoa löytyvällä särkylääkepurkilla pärjäisin vielä vuosia.
Ei vaikuttaisi mitenkään. Kellään perheenjäsenellä ei ole mitään lääkitystä vaativaa sairautta.
Mies ei pärjäis,minä ja lapset ei käytetä lääkkeitä ollenkaan
Olenko ainoa, joka ei syö säännöllisesti mitään lääkkeitä. Silloin tällöin otan "buranan".
Minä kuolisin muutaman kuukauden sisään. Muille ei kävisi mitään (ellei sitten joku äkillinen sairaus iskisi).
Tekisin kerran kuukaudessa " kuolemaa" menkkakipujen vuoksi. Muuten pärjättäisiin, lapsi ei käytä mitään lääkkeitä, ei edes sairaana suostuisi millään ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka ei syö säännöllisesti mitään lääkkeitä. Silloin tällöin otan "buranan".
Taidat olla harvinaisuus. Nykyisin kaikkeen halutaan lääkettä, sellaiseenkin, minkä voisi hoitaa ilman lääkettä. Ja lääketehtaat "keksii" uusia sairauksia, joihin sitten "tarvitaan" lääkettä.
Yksi hullutus on miesten vaihtarit :D:D
Pojalla olisi hankala kevät edessä allergioiden takia. Minun pitäisi opetella stressinhallintakeinot, että migreeni pysyisi poissa ilman estolääkettä ja crohn aisoissa ilman lääkkeitä
Ollaan onneksemme kaikki terveitä, joten ei vaikuttaisi mitenkään. Osaan tehdä myös monenlaisia vaihtoehtohoitoja ja meillä on aika kattava varasto erilaisia yrttilääkkeitä, joilla pärjää tavallisten vaivojen yllättäessä, särkylääkettäkin löytyy kyllä, mutta en muista milloin sitä olisi joku meillä tarvinnut, taitaa olla useampi vuosi. Tulevaisuudesta ei tietenkään tiedä, naapurin todella terve, liikunnallinen ja kaikinpuolin terveitä elintapoja noudattava vasta vähän päälle viisikymppinen mies sai syksyllä sydäninfarktin ja kuolemahan siinä olisi ilman liotushoitoa ja pallolaajennusta tullut. Viisikymppisiä olemme mekin.
Kurjistaisi elämää kun kärsin migreenistä ja pahoista menkkakivuista. Jossain vaiheessa varmaan kuolisi tulehdukseen tai mihin vaan järeämpää lääkitystä vaativaan sairauteen.
Muut perheessä selviäisi varmaan jotenkin, heillä ei jatkuvaa lääkitystä. Minulla neurologiseen ongelmaan lääkitys, jonka loppuessa tulisin pilkuhiljaa hulluksi oireitteni kanssa.