Mikä ihmeen köyhät kyykkyyn-mania täällä palstalla on käynnissä?
Täällä ilmeisesti nyt provoo yksi tai muutama vähävaraisia vihaava henkilö, joka yrittää saada kaikki vihaamaan köyhiä. Köyhät ovat näköjään kiittämättömiä, laiskoja, alkoholisteja jne. Nyt myös bussien ruuhkautuminenkin on köyhien vikaa. Mistä tää kauhee vihamielisyys oikein kumpuaa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä mikä siinä köyhyydessä muita ärsyttää. Eikö sen kuuluisi käydä mun kupoliin jos mulla ei ole rahaa?
Meillä on siis tällä hetkellä todella tiukka taloudellinen tilanne. En ole laiska, makaa kotona, käytä alkoholia tai vedä röökiä. Tämä johtuu pitkäaikaisesta sairaudesta ja siitä ettei meidän asunto eron jälkeen ole mennyt kaupaksi. En vaan voi tälle mitään.
Onneksi ollaan saatu apua. Muuten ei raha riittäisi ruokaan. Maksan itse kaikki laskut ja lainanlyhennykset, mutta kituuttamaan joutuu, ettei lapsille tule nälkä. Onneksi tämä on vaan väliaikaista.Lisäksi olen tehnyt 20 vuotta töitä ja maksanut veroja. Koen todellakin ansaitsevani sen avun mitä tällä hetkellä on tarjolla. Ei tässä mitenkään leveästi pääse elämään, mutta pärjätään kuitenkin. kiitos kaupungille, vaikkei meille toimeentulotukea myönnettykään.
Jos ei ole yhtään ole saanut 20 vuodessa omaisuutta kasaan, vika löytyy peilistä.
Voi kuule rakas. Mun omaisuuteni on kiinni talossa joka ei mene kaupaksi. Yksin en voi hintaa laskea. Enkä valita sitä, sairastunko niin etten voi tehdä töitä. 1200e äidille ja kahdelle teinille ei ole paljon kuukaudessa, kun on kahden asunnon kulut maksettavana.
Sekin on ihan omaa sytä, että koko omaisuus on talossa kiinni. Jos talojen arvo tippuu, niin suomalaisille ei jää kuin luu käteen kun kaikki rahat on annettu pankeille.
Ja höpöhöpö. Asunto on melko hyvä sijoitus lopun kaiken. Ota pääsi pois perseestä niin tajuat, että kaikki ei vaan aina ole sun omissa käsissä, ainakaan koko aikaa.
Meidän tilanne helpottaa heti, kun talo on myyty. Silloin mulle jää 65 000e- 75000e käteen uutta asuntoa varten.
Kun myy taloa vuoden ja on sairastanut 6 vuotta, niin siinä on kuule säästöt käytetty moneen kertaan. En minä tätä tän hetken köyhyyttä ole itse aiheuttanut. Enkä koe huonoa omaatuntoa tippaakaan siitä, että kaupunki esimerkiksi tukee lasten harrastuksia. Tai että saamme lahjakortin ruokakauppaan.Eli siis on sun mielestä ok, että kaupunki tukee sun ruokamenoja, jotta saat asunnostasi 75 000€ 65 000€ euron sijaan? Näistä "köyhistä" tässä juuri puhutaan..
Mitä mun pitäis sun mielestä sille asunnolle tehdä että pääsen siitä eroon? POLTTAA? Vai alanko syödä seiniä etten vaan saa ruokalahjakorttia? Jos asunnon toinen omistaja ei suostu hintaa laskemaan, niin siinä on kuule aika aseeton. Mitä mun pitäisi tehdä, jotta en olisi työkyvyttömyyseläkkeellä? Voin kertoa, että mun vammani ei ole itse aiheutettu. Kerropa mulle, mitä mun pitäisi tehdä? Minä Maksan siitä pienestä eläkkeestä myös veroja ison osan. Oletko tosiaan sitä mieltä, ettei minun lapseni esim ansaitse käydä harrastuksissa? Tai onko se todella niin paljon sinulta pois, jos meidän perhe saa kerran vuodessa 100e ruokaan?
Myyt sen siihen hintaan mitä markkinat maksaa tai olet myymättä. Jos toinen omistaja ei tähän suostu, ei voi mitään. Tuskin tästä tilaanteesta kuitenkaan ketään muuta voi syyttää kuin itseään. Kukaan ei pakota ostamaan taloa, kuten ei pakota myymäänkään.. ellei sitten mene talo vasaran alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi on siinä, että itsensä hyvätuloisina esittävät eivät tunne Suomen järjestelmää tai eivät tuo kaikkia sen puolia esiin tasapuolisesti.
Esim. lähes jokainen suomalainen on kouluttautunut veronmaksajien rahoilla. Jokainen lapsi on saanut lapsilisää yhteisistä rahoistamme. Jokainen on käyttänyt terveydenhoitoa, kirjastoa, julkista liikennettä, yleisiä teitä, juonut vettä hanasta, ja nauttinut kaikkea yhteiskunnan hyvää jo ennen kuin on koskaan tienannut senttiäkään verorahoja.
Lisäksi on huvittavaa kuinka monet unohtavat että työssäkäyvät saavat monia veroetuja, vähennyksiä yms. Myös yritykset saavat yhteiskunnan tukia monella eri tavalla.
Nämä ovat ne asiat joista ei haluta puhua.
Siltikin on olemassa nettoveronmaksajia. T: 45000 e veroja vuodessa maksava
Selitäpä miten lasket tuon. Eli vähensitkö tuosta maksusta kaikki tulonsiirrot ja edut joita olet jo ennen syntymääsi ja sen jälkeen saanut? Oletko vähentänyt kaikki veroedut ja -vähennykset, joista olet nauttinut? Mistä tuo tulo tulee siis oletko toisen palveluksessa vai yrittäjä? Jos yrittäjä, oletko saanut erilaisia tukia tai helpotuksia ja vähentänyt ne? jne... Oletko perheellinen ja muistutko vähentää luvusta saamasi puolisovähennyksen ja lapsivähennykset? Oletko ottanut huomioon lapsilisät ja lasten nauttimat edut, joista olisit muuten joutunut maksamaan, jne? Käytätkö julkista terveydehoitoa? Kirjastoa? yms yms
Perustele myös miksi sinun ei kuuluisi maksaa mitään osuutta poliisin, armeijan, valtion virastojen, eduskunnnan, tieverkoston ja muun julkisen infrastruktuurin ylläpidosta, jne..?
Eli selitä millä perusteella kuvittelet, että sinä et saa mitään vastinetta verorahoillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi on siinä, että itsensä hyvätuloisina esittävät eivät tunne Suomen järjestelmää tai eivät tuo kaikkia sen puolia esiin tasapuolisesti.
Esim. lähes jokainen suomalainen on kouluttautunut veronmaksajien rahoilla. Jokainen lapsi on saanut lapsilisää yhteisistä rahoistamme. Jokainen on käyttänyt terveydenhoitoa, kirjastoa, julkista liikennettä, yleisiä teitä, juonut vettä hanasta, ja nauttinut kaikkea yhteiskunnan hyvää jo ennen kuin on koskaan tienannut senttiäkään verorahoja.
Lisäksi on huvittavaa kuinka monet unohtavat että työssäkäyvät saavat monia veroetuja, vähennyksiä yms. Myös yritykset saavat yhteiskunnan tukia monella eri tavalla.
Niitä nettomaksajia on loppujen lopuksi aika vähän. Moni luulee olevansa nettomaksaja, kun ei ymmärrä, mitä on tullut maksamaan - ja maksaa edelleen, siis yhteiskunnalle.
On laskettu, että ihminen on tullut maksamaan yhteiskunnalle 20:een ikävuoteensa mennessä reilut 200 000 euroa. Mikäli ko. henkilö vielä korkeakouluttautuu, vaikkapa lääkäriksi, niin hän maksaa yhteiskunnalle vielä lisää 180 000 euroa. Yhteensä siis 380 000 euroa. Tämänkin jälkeen hän vielä maksaa yhteiskunnalle, eli saa erilaisia tulonsiirtoja, kuten vaikkapa äitiyspäivärahaa. jne.
Aika monta vuotta saa maksella veroja, ennen kuin siirtyy nettomaksajaksi.
Ylen sivuilla on laskuri, jonka mukaan vuonna 1975 syntynyt henkilö on maksanut 25:een ikävuoteen mennessä yhteiskunnalle 267 905 euroa. Jos hän siirtyy työelämään silloin 25-vuotiaana ja tekee keskeytyksettä töitä, hänestä tulee nettomaksaja n. 45-vuotiaana. Oletan, että tämä on laskettu suomalaisten keskipalkan mukaan.
Tässä linkki, jos kiinnostaa
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä mikä siinä köyhyydessä muita ärsyttää. Eikö sen kuuluisi käydä mun kupoliin jos mulla ei ole rahaa?
Meillä on siis tällä hetkellä todella tiukka taloudellinen tilanne. En ole laiska, makaa kotona, käytä alkoholia tai vedä röökiä. Tämä johtuu pitkäaikaisesta sairaudesta ja siitä ettei meidän asunto eron jälkeen ole mennyt kaupaksi. En vaan voi tälle mitään.
Onneksi ollaan saatu apua. Muuten ei raha riittäisi ruokaan. Maksan itse kaikki laskut ja lainanlyhennykset, mutta kituuttamaan joutuu, ettei lapsille tule nälkä. Onneksi tämä on vaan väliaikaista.Lisäksi olen tehnyt 20 vuotta töitä ja maksanut veroja. Koen todellakin ansaitsevani sen avun mitä tällä hetkellä on tarjolla. Ei tässä mitenkään leveästi pääse elämään, mutta pärjätään kuitenkin. kiitos kaupungille, vaikkei meille toimeentulotukea myönnettykään.
Jos ei ole yhtään ole saanut 20 vuodessa omaisuutta kasaan, vika löytyy peilistä.
Voi kuule rakas. Mun omaisuuteni on kiinni talossa joka ei mene kaupaksi. Yksin en voi hintaa laskea. Enkä valita sitä, sairastunko niin etten voi tehdä töitä. 1200e äidille ja kahdelle teinille ei ole paljon kuukaudessa, kun on kahden asunnon kulut maksettavana.
Sekin on ihan omaa sytä, että koko omaisuus on talossa kiinni. Jos talojen arvo tippuu, niin suomalaisille ei jää kuin luu käteen kun kaikki rahat on annettu pankeille.
Ja höpöhöpö. Asunto on melko hyvä sijoitus lopun kaiken. Ota pääsi pois perseestä niin tajuat, että kaikki ei vaan aina ole sun omissa käsissä, ainakaan koko aikaa.
Meidän tilanne helpottaa heti, kun talo on myyty. Silloin mulle jää 65 000e- 75000e käteen uutta asuntoa varten.
Kun myy taloa vuoden ja on sairastanut 6 vuotta, niin siinä on kuule säästöt käytetty moneen kertaan. En minä tätä tän hetken köyhyyttä ole itse aiheuttanut. Enkä koe huonoa omaatuntoa tippaakaan siitä, että kaupunki esimerkiksi tukee lasten harrastuksia. Tai että saamme lahjakortin ruokakauppaan.Eli siis on sun mielestä ok, että kaupunki tukee sun ruokamenoja, jotta saat asunnostasi 75 000€ 65 000€ euron sijaan? Näistä "köyhistä" tässä juuri puhutaan..
En ole tuo aikaisempi, mutta kuinka typerä sä voit olla jos et tajua ton viestin pointtia? Hankala sitä ruokaa on ostaa silloin kun asuntoa ei saa kaupaksi, eli olemassa olevaa omaisuutta ei ole saatu realisoitua. Jos asunnon arvo on 65 000-75 000 niin ei sitä kannata ilmaiseksi kenellekään antaa vaan ennemmin odottaa että asunto tulisi menemään kaupaksi. Eikä kirjoittaja sanonut haluavansa 75 000 65000 sijaan, vaan että asunnon arvo on jotakin noiden välillä. 20 vuotta työtä tehneelle ihmiselle todellakin yhteiskunnan tulee antaa apua silloin kun tulee sellainen hetki että sitä apua tarvitsee. Tässä tapauksessa kyse oli sairastumisesta, joka ei ole millään lailla kirjoittajan omissa käsissä. En kestä sun kaltaisia vatipäitä jotka kirjottaa näppäimet sauhuten vaikka ei oo minkäänlaista kykyä ajatella asioita eikä ymmärtää edes lukemaansa.
Se OIKEA arvo on se mitä talosta ollaan valmiita maksamaan. Tätä ei suomen asuntosijoittajat tunnu ymmärtävän.
Ehkä siinä asunnon arvon määrittelyssä kannattaa luottaa ennemminkin niihin kiinteistönvälittäjiin. Tässä taloustilanteessa asuntokauppa ruopii pahasti, eikä se tarkoita sitä että kaikki asunnot olisi väärin hinnoiteltuja.
Eli asuntojen arvo on nyt laskenut. Nousee sitten talouden mukana. Saatu hinta riippuu myyntihetkestä kuten kaikissa sijoituksissa. Jos olet köyhä, koska et halua myydä sijoituksiasi nyt kun myöhemmin saat mahdollisesti enemmän, on se sinun oma valintasi. Oikeilla köyhillä ei ole mitään mitä myydä.
Vierailija kirjoitti:
On huisi ero siinä, johtuuko köyhyys huonosto tuurista vai puhtaasta tyhmyydestä. Jos lama-aikana pienyritys kaatuu vaikka olet tehnyt helvetisti töitä, niin kyse on huonosta tuurista. Jos ihminen on lisääntynyt jokaisen vastaantulevan kanssa ja köyhyys johtuu siitä että on liikaa lapsia, kyse on tyhmyydestä.
Melko äärimmäiset esimerkit otit esiin.
Suurin osa tällä hetkellä on köyhiä, koska ei ole töitä. Sekään ei ole oma syy, vaan huono tuuri yt-neuvotteluissa ja uusien työpaikkojen vähyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huisi ero siinä, johtuuko köyhyys huonosto tuurista vai puhtaasta tyhmyydestä. Jos lama-aikana pienyritys kaatuu vaikka olet tehnyt helvetisti töitä, niin kyse on huonosta tuurista. Jos ihminen on lisääntynyt jokaisen vastaantulevan kanssa ja köyhyys johtuu siitä että on liikaa lapsia, kyse on tyhmyydestä.
Suurin osa tällä hetkellä on köyhiä, koska ei ole töitä. Sekään ei ole oma syy, vaan huono tuuri yt-neuvotteluissa ja uusien työpaikkojen vähyys.
Kaikki me tiedetään, että holtiton talouspolitiikka on tuhonnut Suomen kilapilukyvyn. Ei siitä voi rikkaita voi syyttää. Nyt on maksun aika, kestäkää se kuin miehet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mun pitäis sun mielestä sille asunnolle tehdä että pääsen siitä eroon? POLTTAA? Vai alanko syödä seiniä etten vaan saa ruokalahjakorttia? Jos asunnon toinen omistaja ei suostu hintaa laskemaan, niin siinä on kuule aika aseeton. Mitä mun pitäisi tehdä, jotta en olisi työkyvyttömyyseläkkeellä? Voin kertoa, että mun vammani ei ole itse aiheutettu. Kerropa mulle, mitä mun pitäisi tehdä? Minä Maksan siitä pienestä eläkkeestä myös veroja ison osan. Oletko tosiaan sitä mieltä, ettei minun lapseni esim ansaitse käydä harrastuksissa? Tai onko se todella niin paljon sinulta pois, jos meidän perhe saa kerran vuodessa 100e ruokaan?
Myyt sen siihen hintaan mitä markkinat maksaa tai olet myymättä. Jos toinen omistaja ei tähän suostu, ei voi mitään. Tuskin tästä tilaanteesta kuitenkaan ketään muuta voi syyttää kuin itseään. Kukaan ei pakota ostamaan taloa, kuten ei pakota myymäänkään.. ellei sitten mene talo vasaran alle.
Edelleen ei mulle selvinnyt sun pointtisi. Talo ei mene nyt kaupaksi, koska tässä kaupungissa on älyttömästi myytävää. Ei uskalleta ostaa, kun ei saada omaa myytyä. Ihan ymmärrettävää. Nyt täytyy odottaa, että joku sen talon vielä ostaa. Siihen asti köyhäillään ja maksetaan kahden talon kuluja. Ja saadaan apua, kun sitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen ei mulle selvinnyt sun pointtisi. Talo ei mene nyt kaupaksi, koska tässä kaupungissa on älyttömästi myytävää. Ei uskalleta ostaa, kun ei saada omaa myytyä. Ihan ymmärrettävää. Nyt täytyy odottaa, että joku sen talon vielä ostaa. Siihen asti köyhäillään ja maksetaan kahden talon kuluja. Ja saadaan apua, kun sitä tarvitaan.
Tarkoitin ettei asuntosi arvo ole enää sitä mitä ennen. Asuntojen arvo riippuu täysin asuntoja haluvien maksukyvystä, eli tarkemmin työllisyydestä. Jatkuvasti nousseet palkat tuhosi suomen kilpailukyvyn ja töitä ei nyt ole. Nyt palkkoja täytyy laskea, kuten myös asuntojenhintojen. Jos on otettu liian iso laina tai ostettu toinen asunto ennenkuin vanhaa on myyty, on tehty virhe taloudenhoidossa. Tämä ei ole kenenkään muun syy kuin niiden jotka päätöksen ovat tehneet. Tästä varoitettu vuosia, mutta ihmiset ovat ahneita ja ruikuttavat vasta sitten kun on jo housussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin ettei asuntosi arvo ole enää sitä mitä ennen. Asuntojen arvo riippuu täysin asuntoja haluvien maksukyvystä, eli tarkemmin työllisyydestä. Jatkuvasti nousseet palkat tuhosi suomen kilpailukyvyn ja töitä ei nyt ole. Nyt palkkoja täytyy laskea, kuten myös asuntojenhintojen. Jos on otettu liian iso laina tai ostettu toinen asunto ennenkuin vanhaa on myyty, on tehty virhe taloudenhoidossa. Tämä ei ole kenenkään muun syy kuin niiden jotka päätöksen ovat tehneet. Tästä varoitettu vuosia, mutta ihmiset ovat ahneita ja ruikuttavat vasta sitten kun on jo housussa.
En minä ole mitään ostanut. Asun lasten kanssa väliaikaisessa asunnossa. Minkä helvetin takia pitää löytää joku syyllinen? Mä voin kuule nostaa kädet pystyyn ja olla se syyllinen, joka ei saa asuntoa myytyä. Mikä tekee musta ahneen? Asunnon hinta on kohdallaan, tästä on usean välittäjän mielipide. Täällä ei vaan kauppa käy, valitettavasti.
Senhän sanoi ensin Rouva Sipilä että on jokaisen oma syy huono-osasuus. Ja että suomalaiset ovat laiskoja. Lienekkö sitten kepulaiset ja lestat täällä seuraa perässä. Ja hullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu eletystä elämästä. Ei köyhyys ole ärsyttävää vaan se mitä köyhät usein tekevät. Harvassa ovat ne kerrat, kun ärsyttävä henkilö on paljastunut hyvätuloiseksi
Nyt en ihan ymmärrä mitä tarkoitat?
Mieti niitä kertoja milloin joku on häiritsevällä käytöksellään aiheuttanut ongelmia ympäristössään. Kuinka usein tämä henkilö on ollut esim. lääketieteen tohtori, projektipäällikkö, menestynyt osakesijoittaja tai apteekin omistaja?
Nyt olet kyllä lapsellinen.
Asiaa on tutkittukin ja hyvätuloisilla nuo ongelmat pysyvät enemmän omassa piirissä ja varsinkin neljän seinän sisällä. Se kulissi kun yritetään pitää pystyssä, maksoi mitä maksoi.
Minun entisessä asuinpaikassani, erittäin hyvämaineisella alueella, oli naapuri (itse asiassa lääkäri) , joka aiheutti jatkuvaa häiriötä naapurustossa möykätessään jonkin aineen vallassa. Kuten kenties kaikki tietävät, huumeongelma on yleinen lääkärien keskuudessa. Helppo saatavuus, näet.
Poliisit soitimme sitten lopulta, tyyppi oli muutenkin niin arvaamaton. Sitä edellisessä asuinpaikassani häiriötä aiheutti eräs tj. , joka sitten paljastui myös kotiväkivallan harjoittajaksi.
Ihan omakohtaisia kokemuksia hyvätuloisten häiriköinnistä siis.
Ei ihmisen perusluonne muutu siitä, millaiseen asemaan hän nousee. Itse asiassa vallan tunne saattaa kiihdyttää tietynlaisia ihmisiä tietynlaiseen käyttäytymiseen.
Noin yleisesti narkkarit ja etenkin sekakäyttäjät aiheuttavat eniten häiriötä ympäristössään,enemmän kuin alkoholistit. Tosin heitä ei voi yleistää köyhiin kuuluviksi, vaikka sitä ovatkin, mutta he ovat ihan oma ryhmänsä. Pahasti syrjäytyneitä, omassa maailmassan elelijöitä.
Sehän on aina parempi, että hyvätuloisten ongelmat pysyvät neljän seinän sisällä. Ei tarvitse itse niille altistua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitäpä miten lasket tuon. Eli vähensitkö tuosta maksusta kaikki tulonsiirrot ja edut joita olet jo ennen syntymääsi ja sen jälkeen saanut? Oletko vähentänyt kaikki veroedut ja -vähennykset, joista olet nauttinut? Mistä tuo tulo tulee siis oletko toisen palveluksessa vai yrittäjä? Jos yrittäjä, oletko saanut erilaisia tukia tai helpotuksia ja vähentänyt ne? jne... Oletko perheellinen ja muistutko vähentää luvusta saamasi puolisovähennyksen ja lapsivähennykset? Oletko ottanut huomioon lapsilisät ja lasten nauttimat edut, joista olisit muuten joutunut maksamaan, jne? Käytätkö julkista terveydehoitoa? Kirjastoa? yms yms
Perustele myös miksi sinun ei kuuluisi maksaa mitään osuutta poliisin, armeijan, valtion virastojen, eduskunnnan, tieverkoston ja muun julkisen infrastruktuurin ylläpidosta, jne..?
Eli selitä millä perusteella kuvittelet, että sinä et saa mitään vastinetta verorahoillesi?
45 000 e on siis se, jota maksan keskimäärin joka vuosi. Siitä ei ole vähennetty mitään.
Olen 55-vuotias ja lapseton. Ilmaiset koulut toki olen aikanaan käynyt, mutta maisterinpaperit on kyllä maksettu veroina monta kertaa pois. En käytä julkista terveydenhuoltoa enkä kirjastopalveluita. En saa verovähennyksiä, maksan täysin ja kokonaan ne ansiotuloverot, jotka minulta on vaadittukin.
En ole väittänyt, etten saa mitään vastinetta verorahoilleni. Saan jotain (mm. infra, armeija), mutten lähellekään niin paljon, että siitä kannattaisi maksaa vuodessa 45 000 e. Haluaisitko itse perustella asenteesi, että minun pitäisi jostain syystä maksaa näistä yleisistä, kaikille tarjotuista palveluista esimerkiksi kymmenkertainen hinta verrattuna jonkun muun maksamaan hintaan?
Väitän siis, että olen nettoveronmaksaja. Niin, sellaisia edelleenkin on oikeasti olemassa. Mikään valtio ei tule ilman nettoveronmaksajia toimeen, joten olisi todella mukavaa, ettei saisi ihan jatkuvasti paskaa niskaan vielä sen lisäksi, että joutuu maksamaan itsensä kipeäksi tässä maassa asuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä ainainen kitinä siitä, että veroilla kustannetaan vain köyhien eläminen. Ihan samoista veroista kustannetaan KAIKKIEN lapsilisät, kotitalousvähennykset, matkakulut, eläkkeet jne. tulotasosta riippumatta.
Mulle on ihan sama maksanko veroistani 50e työttömän työttömyyskorvaukseen vai Nalle Wahlroosin kylpyhuoneen saneeraukseen.
Lopettakaa itkeminen ja ottakaa peukalo pois perseestä. Eläkää omaa elämäänne.
Ja samoista verorahoista maksetaan köyhien toimeentulotuet. Ja työttömyystuet. Ja ansionsidonnaiset. Ja harkinnanvaraiset. Ja asumislisät. Ja ja ja ja .....
Eläkettä en kuvittele edes koskaan saavani, olen vuonna -89 syntynyt.
Ja ihan tuohon "eläkää omaa elämäänne" juttuun, ihan niin kuin se ei kansalaisille mitenkään kuuluisi, että valtio ottaa velkaa jatkuvasti mm sossutukien maksuun. Kyllä se oikeasti kuuluu ihan jokaiselle suomalaiselle, että miten joku sossutuilla elävä elää
Suomi jakautuu rikkaisiin ja köyhiin. Keskiluokka on siellä missä tehtaatkin eli siirtyy Aasiaan.
Tämä trendi hermostuttaa Suomen keskiluokkaa koska putoaminen köyhiksiin on ihan todellinen uhkakuva monelle. Mitään puskureitakaan ei pysty kasaamaan koska kaikki ylimääräinen menee veroihin ja jatkuvasti kohoaviin maksuihin. Siitä aiheutuvaa stressiä ja pahaa oloa puretaan sitten tiuskimalla ympäriinsä.
Muutama ylilautalainen wannabe-porvari uhoaa, ei se sen kummempaa ole. Ne tyypit ehkä opiskelevat jossain Aalto-yliopistossa ja fantasioivat aikanaan elävänsä sijoitustuotoilla yms. Heillä on pahemman kerran vinksahtanut pääkopassa ja elävät fantasiamaailmassa. Ne näennäisen kovat ja kyyniset arvot kielivät vain henkilöiden pohjattomasta pahan olon tunteesta ja epävarmuudesta. Ikähaarukka niillä sankareilla on 20-24.
Jos työnteko työpaikassa tuntuu liian raskaalta velvollisuudelta ,niin asiastahan voi vihjaista ymmärtävälle pomolle. Kyllähän tänne työttömien hyvintoimeentulevaan joukkoon vielä pääsee ja mahtuu mukaan. Tervetuloa vaan.Täällähän me senkun luxuksessa vaan elelemme (kuten jo hyvin tiedätkin).Ei mitään pelkoa siis.Kukaan meistä ei taatusti soimaa sinua siitä ratkaisustasi. Liity sinäkin vaan porukkaan ja vapauta työpaikkasi jollekin työtehtävästäsi kiinnostuneemmalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me tiedetään, että holtiton talouspolitiikka on tuhonnut Suomen kilapilukyvyn. Ei siitä voi rikkaita voi syyttää. Nyt on maksun aika, kestäkää se kuin miehet!
Suomen kilpailukyky meni sen takia, kun talouspolitiikassa nöyristeltiin liikaa rikkaita ja mahtavia. Niiden ehdoilla Suomessa on tehty politiikkaa viimeiset 20 vuotta. Poliitikkojen olisi pitänyt uskaltaa viedä omaa linjaa eteenpäin, ja asettua tarvittaessa suuryhtiöitä vastaan, mutta sellaista ei koskaan tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45 000 e on siis se, jota maksan keskimäärin joka vuosi. Siitä ei ole vähennetty mitään.
Olen 55-vuotias ja lapseton. Ilmaiset koulut toki olen aikanaan käynyt, mutta maisterinpaperit on kyllä maksettu veroina monta kertaa pois. En käytä julkista terveydenhuoltoa enkä kirjastopalveluita. En saa verovähennyksiä, maksan täysin ja kokonaan ne ansiotuloverot, jotka minulta on vaadittukin.
En ole väittänyt, etten saa mitään vastinetta verorahoilleni. Saan jotain (mm. infra, armeija), mutten lähellekään niin paljon, että siitä kannattaisi maksaa vuodessa 45 000 e. Haluaisitko itse perustella asenteesi, että minun pitäisi jostain syystä maksaa näistä yleisistä, kaikille tarjotuista palveluista esimerkiksi kymmenkertainen hinta verrattuna jonkun muun maksamaan hintaan?
Väitän siis, että olen nettoveronmaksaja. Niin, sellaisia edelleenkin on oikeasti olemassa. Mikään valtio ei tule ilman nettoveronmaksajia toimeen, joten olisi todella mukavaa, ettei saisi ihan jatkuvasti paskaa niskaan vielä sen lisäksi, että joutuu maksamaan itsensä kipeäksi tässä maassa asuessaan.
Mistä sinä paskaa niskaan saat?
Ehkä siinä asunnon arvon määrittelyssä kannattaa luottaa ennemminkin niihin kiinteistönvälittäjiin. Tässä taloustilanteessa asuntokauppa ruopii pahasti, eikä se tarkoita sitä että kaikki asunnot olisi väärin hinnoiteltuja.