Miksi pesette vaatteet hajustetulla pesuaineella ja myytte niitä sitten kirpputorilla?
Kivoja vaatteita olisi kyllä, mutta se haju :/ Jää pakostakin ostamatta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Monien mielestä kyseiset ns. kärpäsmyrkyt tuoksuvat hyviltä.
Puhdas tuoksu on heille vieras ominaisuus.
Millä sen puhtaan tuoksun saa? Hajusteettomilla pesuaineilla vaatteista tulee tunkkaisen tai pahan hajuisia.
Koska en osta erikseen kirppisvaatteita varten hajustamatonta pesuainetta. Aina menneet hyvin kaupaksi, eli jos joku hajun takia jättää ostamatta ni eipä ole mun ongelma :D
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran hajutonta pyykinpesuainetta ja sillä pesun jälkeen vaatteet vasta haisi PAHALLE, nimittäin huomasin vasta töissä, että vaatteet haisivat ihan likaiselta ja olin tosi nolona töissä, työkaveritkin huomasivat sen hajun!
Hajustamattomilla pesuaineilla pestyt vaatteet eivät haise millekään. Sulla on joko vika pesukoneessa tai sitten itsessäsi. Se vaan kun peset hajustetuilla, se paha haju peittyy. Paha haju voi tulla esim. siitä, että pesukone on likainen, kun sitä ei pestä tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran hajutonta pyykinpesuainetta ja sillä pesun jälkeen vaatteet vasta haisi PAHALLE, nimittäin huomasin vasta töissä, että vaatteet haisivat ihan likaiselta ja olin tosi nolona töissä, työkaveritkin huomasivat sen hajun!
Milloinkas on tullut viimeksi pestyä pyykkikone? Hajusteet peittävät likaisen pyykkikoneen hajun, se niissä vaatteissa haisee, kun vaihtaa hajusteettomiin.
Sitruunahapolla kannattaa pestä tyhjä pesukone kuumimmalla ohjelmalla.
Ostakaa hajustehysteerikot niitä paskalle haisevia silsakalsareita ja kusenpolttamia myös.
Kyllä sitä valinnanvaraa teillekin miukuttajille riittää. Eikun nuuhkimaan oikeen syvääääään!
Jep, pyykkikone pitää pestä kerran kuukaudessa siten, että laittaa 95 astetta ja esipesu tehdään sitruunahapolla ja varsinainen pesu pyykkipulverilla sekä huuhtelu etikalla. Eipä haise meillä pyykkikone ikinä kun noudatan noita ohjeita, jotka pidentävät myös koneen elinkaarta.
Se on jänskä juttu - kun aloin kiertää kipputoreja harrastuksekseni joskus 15 vuotta sitten, köyhyys haisi homeelta. Nykyään se haisee siltä tujulta pesuaineelta.
Eli aina, kun kirpparilla näkee todella huonoa, kulunutta vaatetavaraa, tyhjiä viinipulloja ja viilipurkkeja, löyhähtää se tietty pesu- tai huuhteluaineen haju. Nimeä en tiedä, joku ehkä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Jep, pyykkikone pitää pestä kerran kuukaudessa siten, että laittaa 95 astetta ja esipesu tehdään sitruunahapolla ja varsinainen pesu pyykkipulverilla sekä huuhtelu etikalla. Eipä haise meillä pyykkikone ikinä kun noudatan noita ohjeita, jotka pidentävät myös koneen elinkaarta.
Lisäksi varsinkin näin talvella pyykit pitää saada kuiviksi nopeasti. Jos joku collegepaita muhii telineellä itseensä takertuneena monta päivää, haisee taatusti.
Pesukoneeseen saa myös kivaa hajua jättämällä ne pyykit muhimaan sinne tuntikausiksi. Myös tässä tilanteessa hajustettu pesuaine peittää likaisuuden hajun. Lika on siellä silti.
Sanopa ap muuta! Ostin juuri pitkästä aikaa yhden vaatteen kirpparilta. Vasta kotona huomasin, että hyi hitto se haisee jollekin pesuaineelle. Pesin kerran.. kaksi.. kolme.. liotin vuorokauden etikkavedessä ja pesin neljännen kerran.. ei, haisee yhä! Sinne meni raha hukkaan, koska ei paitaa voi käyttää. Ja saa olla taas viimeinen kerta pitkään aikaan kun mitään kirpparilta ostan :(.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneeseen saa myös kivaa hajua jättämällä ne pyykit muhimaan sinne tuntikausiksi. Myös tässä tilanteessa hajustettu pesuaine peittää likaisuuden hajun. Lika on siellä silti.
Ei edes peitä välttämättä. Usein sieltä haistaa alta sen pistävän hajun, mikä tulee likaisesta pesukoneesta ja huonosta kuivatuksesta.
Mä käytän hajustettua pesuainetta, mutta haju on mieto ja häviää lähes olemattomaksi jo kaapissa. En itsekään pidä niistä liian voimakkaista hajuista. Joku huuhteluaine on vielä sellainen, että haju muuttuu jotenkin ihan oksennuksen hajuksi. Itselläni ei ole kuitenkaan ollut vaikeuksia saada vaatteita kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Osta ja pese uudestaan
Se löyhkä jää silti niihin vaatteisiin. Vielä useamman pesun jälkeenkin. :(
Voihan hiton hajustekammoinen maa!
Tutulta kuulostaa, aina ei voi olla varma, tuoksuuko hajuvesi vai pesu-/huuhteluaine. En itse käytä hajustettuja tuotteita, joten en tunnista, mistä tuoksu tulee. 33:n mainitsema oksennuksen haju puhtaissa vaatteissa on oudoksuttanut myös minua, ei ole tullut mieleenikään, että se johtuisi pesu- tai huuhteluaineista.
Toisinaan jotkut kirppispöydät haisevat homeelta ja ne kierrän kyllä kaukaa. Tänään näin taas vaihteeksi puseroita, joissa oli hien keltaisiksi polttamat kainalot. Arvostan sitä, että kirpparimyyjät ovat pesseet myytävät vaatteet ja muut tekstiilit. Kiitos siitä!
Vierailija kirjoitti:
Voihan hiton hajustekammoinen maa!
Voi kuule, kyllä minä hajusteita käytän. Mutta niitä, joita itse haluan! Pesu- tai huuhteluaineen löyhkä ei minun kirjoissani kuulu miellyttäviin tuoksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ja pese uudestaan
Se löyhkä jää silti niihin vaatteisiin. Vielä useamman pesun jälkeenkin. :(
Pese uudestaan.
Koska mulla on hajustettua pesuainetta, enkä kirppiskamojen vuoksi aio ostaa hajustamatonta. Tykkään hajustetusta, hajustamattomassa on sellainen haju josta en tykkää. Eikä oo siis ainoastaan pesun jälkeen vaan ihan sitä pulloa nuuhkaisemalla sen haistaa myös.
Niitä pesuaineita käytetään ihan liikaa. Varmuuden vuoksi hulautetaan kunnon satsi pesuainetta, vaikka vähempikin riittäisi. Liika pesuaine tekee vaatteista kahta likaisempia ja sitten on iho- ja hajusteongelmia.