Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v tiputtaa ruuat yms. Pöydältä

Vierailija
07.12.2016 |

Miten kuuluu toimia tilanteessa, kun reilu 1v. Tiputtaa syöttötuolissa ollessaan pöydältä nokkamukit, ruuat yms. Kokee asian ilm. Hauskaksi. Miten kuuluu toimia, jotta tuon saisi loppumaan? Olen sanonut "ei saa". Kuuluuko poistaa pöydästä vai mitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä lusikoin ruuan 1-vuotiaan suuhun. Nokkamuki ja lautanen pöydällä niin, ette lapsi ylettynyt. Tiedän, että lapselle tekee hyvää harkoitella itse syömistä, mutta lapseni ovat kyllä oppneet syömään ihan itse syömään vaikka se sähellysvaihe jätettiin väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee sitä kiusallaan vaan ihmettelee kun näkee ekan kerran tavaroiden tippuvan, painovoima. Sitten pitää kokeilla sitä eri tavoin, varsinkin pojat. Ette vaan itse muista sitä miltä tuntuu kun kaikki on uutta ja outoa.

Vierailija
4/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne tekevät. Kaksivuotiaana osaavat jo. Älä poista pöydästä vaan estä lasta tiputtamasta vaikka siirtämällä hetkeksi vähän kauemmaksi

Vierailija
5/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä annan viskoa esim lusikkaa tai ruoka-alustaa ja samalla lappaan ruuat suuhun. Lapsi opettelee juurikin painovoiman toimintaa yms. En erikseen kiellä sillä kyllä hän näkee miten pöydässä toimitaan kun ei kukaan muukaan heittele tavaroita lattialle. Vaihe joka menee ohi.

Vierailija
6/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tyypillistä lapsille - lopettavat onnex ennen murkkuikää!

Vierailija
7/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jokin lelu tiputettavaksi.

Vierailija
8/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muovilautanen, jonka pohjassa oli imukuppi, joten lapsi ei saanut lautasta liikutettua. Hyvä kapistus. Olihan tuo rasittava vaihe, mutta aika pian lapset oppi syömään siististi.

Vierailija
9/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän lautasen reunasta kiinni ja aina kun lapsi koittaa koskea autaseen käsin, vedän lautasen kauemmas. Jos kitisee nii sitte odotan että rauhottuu ja jatkan syöttämistä. Saa siis pistää vain lusikan lautaselle ja harjotella syömistä ja siinä tuleva sotku on ok.

Vierailija
10/10 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäminen ja toruminen ja lautasesta kannattaa pitää kiinni kun lapsi itse syö, samoin mukin antaa vaan juomisen ajaksi ja muuten nostaa kauemmas. Kyllä se siitä kun jaksaa olla kärsivällinen ja syökää yhdessä niin että lapsi oppii muilta miten ruokapöydässä ollaan. Muista vuolaasti kehua kun syö nätisti ja heti torua jos alkaa leikkimään ruualla. Pitää muistaa että sotkeminen ja asioiden tutkiminen on luontaista ja ruokapöytä käytös kyllä helpottuu ajan myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän