Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainosta normaaliin painoon laihduttaneet, viimeisten kilojen merkitys?

Vierailija
07.12.2016 |

Miten teillä on näkynyt vartalossa viimeisten n. viiden kilon pudottaminen? Huomaako lähellä normaalipainoa pienetkin erot painossa paremmin?

Olen laihduttamassa ja normaalipainon ylärajalle olisi vielä se 5 kiloa. Vartaloni on kuitenkin edelleen todella läskin oloinen ja ihmettelen, että tekevätkö ne viimeiset kilot enää mitään näkyvää eroa? Normaalipainon yläraja ei ole lopullinen tavoite, mutta jotenkin olin ajatellut, että siinä vaiheessa alkaisi tuntea olonsa enemmän tavikseksi kuin lihavaksi. En siis ole lopettamassa laihduttamista kesken kaiken, mutta mietityttää, että milloin tosiaan pääsisi siihen vaiheeseen, että vartalo näyttäisi tavalliselta eikä ylipainoiselta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se normaalipainon ylärajakin on vielä aika lihava... Eli vielä silloin ei tunnu normaalipainoiselta. Siitä vielä toiset 5kg niin alkaa pikkuhiljaa olemaan "normaali".

Vierailija
2/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samoilla linjoilla tuon aiemman kanssa. Itse kun laihdutin ylipainosta normaalipainoon, niin tein sen sekä ruokavalion muutoksella että liikunnalla. Liikuntaa harrastan sekä lenkkeilyn että kuntosalin muodossa ja pyrin ihan tosissani saamaan myös lihaksia. Tämä vaikutti itsellä ainakin siten, että kiinteydyn ihan eri tavalla kuin "pelkällä" laihduttamisella ja vaikutti suuresti omaan ulkomuotoon. Nyt paino on ollut useamman vuoden aikalailla normaalin rajoissa, mutta en kuitenkaan näytä edes pullealta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ylipainoa yli 30 kiloa ja laihdutin ensin normaalipainon ylärajalle, siitä vielä hivutin alaspäin. Kun on ollut huomattavan ylipainoinen, niin pää ei ehtinyt mukaan (vaikka tiputinkin maltillisesti puolessatoista vuodessa kiloni) vaan vielä normaalipainoisenakin näin itseni sinä samana lihavana, jona olin urakkani aloittanut. Voisiko aloittajalla kyse olla jostain tämänkaltaisesta?

Vierailija
4/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on näkynyt vartalossa viimeisten n. viiden kilon pudottaminen? Huomaako lähellä normaalipainoa pienetkin erot painossa paremmin?

Olen laihduttamassa ja normaalipainon ylärajalle olisi vielä se 5 kiloa. Vartaloni on kuitenkin edelleen todella läskin oloinen ja ihmettelen, että tekevätkö ne viimeiset kilot enää mitään näkyvää eroa? Normaalipainon yläraja ei ole lopullinen tavoite, mutta jotenkin olin ajatellut, että siinä vaiheessa alkaisi tuntea olonsa enemmän tavikseksi kuin lihavaksi. En siis ole lopettamassa laihduttamista kesken kaiken, mutta mietityttää, että milloin tosiaan pääsisi siihen vaiheeseen, että vartalo näyttäisi tavalliselta eikä ylipainoiselta.

Olet hukannut lihaksia joten ei ihme että näyttää laardilta.Kannattaisi treenata painoilla kun laihduttaa.

Vierailija
5/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitys omasta painosta on aivoissa ja jostain luin, että se ei edes muutu kovin paljon, vaikka ihminen lihoisi tai laihtuisi valtavia määriä. Olen itse laihduttanut sairaalloisesta ylipainosta normaalipainoon, ja ainakin minulle kävi niin, että mitä vähemmän vaaka näytti, sitä tyytymättömämpi olin itseeni ja sitä enemmän halusin laihtua lisää. Löysin vartalostani jatkuvasti kohtia, joista olisi saatava vielä vähän pois ja koko ajan minulla oli ajatus, että jospa laihduttaisin vielä viisi kiloa... Ymmärrän hyvin, että anoreksia alkaa juuri tuolla tavalla.

Nykyään olen lievästi ylipainoinen ja ajattelen olevani oikeastaan ihan hyvä. Luulen, että minulla on koko ajan ollut päässäni itsestäni se kuva, että olen lievästi ylipainoinen, ja nyt ulkoinen olemukseni on sopusoinnussa sisäisen kanssa.

Vierailija
6/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalon malli vaikuttaa paljon. Toiset näyttävät hoikalta vähän ylipainoinen, toiset vasta reippaasti normaalipainon sisällä.

Vierailija
7/7 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin ylipainosta normaalipainon ylärajalle. Mitään oikeasti merkittäävä ei näy. Mutta nyt kun olen tiputtanut ihan vaan pari kiloa alle tuon rajan, niin alkaa jo näkymään: vyötärö tulee esiin. Reidet lyllyy, mutta kun vyötärö on selkeä, niin saa kivoja farkkuja käytettyä. 

Aion tiputtaa vielä 5 kg, pikku hiljaa.