Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä roolissa olit koulunäytelmissä ?

Vierailija
07.12.2016 |

Olin piparkakku ja enkeli. Oli se yhtä sähläystä:). Hirmu jännää!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo merimiehen :D

Vierailija
22/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluevankeliumissa Maria, muistaakseni ei tarvinnut puhua mitään. Joskus olin tonttutanssissa yksi tontuista. Eipä ole muuta jäänyt mieleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista olleeni missään joulunäytelmässä. Kerran esitin jotain mummoa huivi päässä, mikä lie juhla ollut...

Vierailija
24/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran ala-asteella olla keiju. Kuuluu koko kouluaikani onnellisimpiin muistoihin :)

Vierailija
25/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä itsenäisyyspäivänjuhlassa olin kuorossa ( lauloimme  Sininen ja valkoinen) opin silloin toisen äänen lauluun ja joskus yllätän vieläkinLäheiseni laulamalla toisen äänen jos kappale soi radiossa. No tämä ei ollut varsinainen rooli mutta muisto " esiintymisvuosilta".

Vierailija
26/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärästi muistan joskus olleeni myös joulupukinmuori, mutta elävästi sen sijaan on mieleeni painunut eräs prinsessarooli. Oli yksi päärooleista opettavaisessa joulunäytelmässä, missä hemmoteltu ja itsekäs prinsessa oppii tapoja ja joulunhenkeä. :DDD

En muista vuorosanoja, mutta muistan sen tuoksun mikä näyttämöllä ja roolivaatteissa oli. Sellainen keinokuituinen ja puuterinen. Ja muistan myös muitakin hahmoja tästä näytelmästä. Siinä oli ainakin lentäjä (tän prinsessan oman helikopterin lentäjä :DD). Olisipa mukava tietää mikä näytelmä se oli.

Vierailija
27/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokikolari. Olisin halunnut olla koivu tai kaunis neito.

Vierailija
28/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä orpotyttö, joka kuori lanttuja. Letit oli liian kireellä ja päällä oli vaarin flanellialuspaita. Todella noloo:)

Vierailija
29/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joulupukinmuori. Ja kertoja.

Vierailija
30/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yleensä jossain pienessä taustaroolissa: meriaiheisessa näytelmässä olin kala, joulunäytelmässä joku tontut muiden joukossa, kouluun sijoittuvassa hommassa oppilas luokassa jne. Ns. pääroolia en tainnut vetää koskaan.

Vierailija
31/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esitin lähes aina koulunäytelmissä miespuolista hahmoa. Pojat eivät yleensä haluneet esiintyä niin paljoa kuin tytöt. Muistan olleeni ainakin metsästäjä ja isä. Vain kerran sain esittää naispääosan. Se taisi olla viimeinen koulunäytelmä, jossa esiinnyin. Muistan, että ihan pienenä se välillä harmitti, etten saannut koskaan kivaa tyttöjen roolia, kuten enkeli tai keiju.

Vierailija
32/43 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin puu. Kerran jouluevankeliumin Maria. Kerran en ollut mikään, kaverin kanssa jouduttiin jotain lavasteita roudaamaan ja istuskeltiin vaan tylsistyneenä kun muut harjoitteli ja esiintyi...

Vierailija
33/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä tai toisella luokalla olin kettu joka puhui kissan kanssa. Koronan vuoksi ei ollut minun 1 ja 2lk vuosina joulu- tai kevätjuhlia. Kolmannella luokalla olin jossain tansissa joka oli joku välikohtaus. En siis saanut roolia itse näytelmästä. Luokassa ollaan tehty lyhyitä näytelmiä, joissa olen ollut ainakin: Kiusaaja, äiti, ambulassityyppi, kiukutteleva teini, nainen joka jää vessaan jumiin, tyyppi joka heittää ystävään puulaatikolla, neljännellä olin Gryla islantilainen jouluhahhmo ja kevätjuhlassa Nestori Miikkulainen

Vierailija
34/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en missään. 

Vierailija
35/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, paha sanoa.

Vierailija
36/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ala-asteella lähes aina sellaisessa roolissa, jolla oli paljon vuorosanoja. Kerran myös lauloin. Opettaja perusteli valintaansa sillä, että "Jaanalla on niin kuuluva ääni". Tykkäsin kyllä esiintyä silloin, nyt aikuisena olen sellainen introvertti, että lavalle minua ei enää saisi. Työssäni jonkin verran joudun esiintymään ja edustamaan, mutta en erityisemmin siitä osasta enää nauti. Omat lapseni soittavat soittimia ja toinen myös laulaa, ja heille esiintyminen on luontevaa. 

Vierailija
37/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ainakin kolme näytelmää, jossa olin mies. Olen nainen.

Vierailija
38/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisellä tai toisella luokalla olin kettu joka puhui kissan kanssa. Koronan vuoksi ei ollut minun 1 ja 2lk vuosina joulu- tai kevätjuhlia. Kolmannella luokalla olin jossain tansissa joka oli joku välikohtaus. En siis saanut roolia itse näytelmästä. Luokassa ollaan tehty lyhyitä näytelmiä, joissa olen ollut ainakin: Kiusaaja, äiti, ambulassityyppi, kiukutteleva teini, nainen joka jää vessaan jumiin, tyyppi joka heittää ystävään puulaatikolla, neljännellä olin Gryla islantilainen jouluhahhmo ja kevätjuhlassa Nestori Miikkulainen

Oletpa nuori.

Vierailija
39/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla luokalla olin joulunäytelmässä lahjapaketti :'D.

Kolmannella luokalla joulunäytelmässä seisoin lavan syrjässä ja luin raamattua mikrofoniin samaan aikaan kun muut luokkalaiset esittivät tapahtumia lavalla.

Muista en sitten muistakkaan, eikun niin taisin olla pupu jossakin pääsiäiseen liittyvässä jutussa, jotenkin hämärä muistikuva että piti lavan toisesta päästä pomppia toiseen ja meinasin matkalla kaatua.

Vierailija
40/43 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaluokilla olin useana vuona jossain keijukais-tai tonttutanssissa. Sen tonttutanssin ymmärrän mutta keiukaistanssiin valinta oli vähän outo juttu. Olin aika tanakka ja kömpelö liikkumaan. Joskus yläluokalla olin verhojen takana lyömässä kattilan kansia yhteen. Se oli aika jännittävää kun piti pamauttaa täsmälleen oikealla hetkellä ja juuri sopivalla äänen voimakkuudella.