Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua maatessa ja istuessa paheneva selkäsärky joka helpottaa mitä reippaammin kävelee??

Vierailija
06.12.2016 |

Tuntuu oudolta, että liikunta helpottaa. Kipu tuntuu selkärangassa ja varsinkin alaselässä olevissa luissa. (Ei lihaskipua)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä joutuu jotenkin huonoon asentoon jostain syystä, esim. lihakset jumissa / kireällä, skolioosia tms?

Oletko kokeillut esim. laittaa taiteltua pyyhettä selän alle eri kohtiin tukemaan maatessasi tai istuessa tuolin selkänojan ja selän väliin jos se auttaisi? Jos esim. menet lattialle makaamaan, laitat pyyhkeen alaselän kohdalle ja otat lähelle tuolin jonka päälle laitat jalat (pohkeet tuolilla ja polvet siis 90 kulmassa), eli tavallaan kuin olisit istumassa mutta vain selällään lattialla.

Oletko kokeillut venytellä pakaralihaksia, en muista mitä kaikkia ne oli, ehkä joku tietää ja netistä löytyy ohjeita.

Vierailija
2/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkä joutuu jotenkin huonoon asentoon jostain syystä, esim. lihakset jumissa / kireällä, skolioosia tms?

Oletko kokeillut esim. laittaa taiteltua pyyhettä selän alle eri kohtiin tukemaan maatessasi tai istuessa tuolin selkänojan ja selän väliin jos se auttaisi? Jos esim. menet lattialle makaamaan, laitat pyyhkeen alaselän kohdalle ja otat lähelle tuolin jonka päälle laitat jalat (pohkeet tuolilla ja polvet siis 90 kulmassa), eli tavallaan kuin olisit istumassa mutta vain selällään lattialla.

Oletko kokeillut venytellä pakaralihaksia, en muista mitä kaikkia ne oli, ehkä joku tietää ja netistä löytyy ohjeita.

Venytellyt olen ja kokeillut kaikenmaailman asentoja, tukia, tyynyjä ym. mutta en ole saanut apua :( Tätä jatkunut nyt 7kk ja lääkäriin pääsyä odottelen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venytellyt olen ja kokeillut kaikenmaailman asentoja, tukia, tyynyjä ym. mutta en ole saanut apua :( Tätä jatkunut nyt 7kk ja lääkäriin pääsyä odottelen.

Ap

Miten pystyt nukkumaan? Sulla voi olla enemmänkin vikaa selässä esim. jossain nikamissa tai välilevyissä jos noin kauan kestänyt eikä mikään auta. Joku hermo kiristynyt tai painuksissa tai jotain.

Vierailija
4/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten pystyt nukkumaan? Sulla voi olla enemmänkin vikaa selässä esim. jossain nikamissa tai välilevyissä jos noin kauan kestänyt eikä mikään auta. Joku hermo kiristynyt tai painuksissa tai jotain.

Huonosti nukun, vaikeaa saada unta (olen ottanut rentouttavaa lääkettä joka väsyttää, että saan unta) heräilen parin tunnin välein ja jaloittelen jotta kipu helpottaisi.

Ap

Vierailija
5/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma.

Vierailija
6/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösen vastauksessa toi pakaralihasvenytys on totta. Se auttaa sellaiseen selkäkipuun, joka helpottuu liikkuessa.

Oletko ap tietoinen, mitä on pakaralihasvenytys?

Vierailija
7/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään rakenneongelmia ole, kannattaa kokeilla liikuntaa, lihaskuntoa ja ehdottomasti venyttelyä. Yleinen selkäoireiluun johtava syy ovat kireät takareisilihakset ja heikot vastalihakset. Reisilihakset ovat suurin lihasryhmä kehossa, joita pitää päivittäin käyttää ja aina venytellä. Muuten askel lyhenee, mikä  säteilee selkään. Töppöaskeleita näkee paljon kaduilla. Mene salille, jossa on ohjattua venyttelyä ja pilatesta. Itse sain selkäoireet täysin katoamaan näillä keinoilla.

Vierailija
8/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkösen vastauksessa toi pakaralihasvenytys on totta. Se auttaa sellaiseen selkäkipuun, joka helpottuu liikkuessa.

Olen tietoinen, mieheni on fyssari ja sisko on pt joten heiltä olen kyllä ohjeet saanut.

Ap

Vierailija
9/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tietoinen, mieheni on fyssari ja sisko on pt joten heiltä olen kyllä ohjeet saanut.

Ap

Ja fysioterapeutti miehesi ei ole kyennyt määrittelemään yhtään mistä kipu voisi johtua eikä tekemään sille mitään?

Vierailija
10/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prolapsi eli välilevytyrä!

Mulla oli sama, kävellessä ja seistessä ei ollut mitään mutta istuessa ja maatessa särki koko ajan. Mulla tosin säteili toiseen jalkaan, mutta riippuen siitä missä kohtaa tyrä on ja mitä kohtaa hermosta se painaa niin kipu voi tuntua eri paikasta - vaikka siis onkin selästä lähtöisin.

Vierailija
11/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja fysioterapeutti miehesi ei ole kyennyt määrittelemään yhtään mistä kipu voisi johtua eikä tekemään sille mitään?

Ei fysioterapeutit ole lääkäreitä ja jakele diagnooseja

Vierailija
12/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prolapsi eli välilevytyrä!

Mulla oli sama, kävellessä ja seistessä ei ollut mitään mutta istuessa ja maatessa särki koko ajan. Mulla tosin säteili toiseen jalkaan, mutta riippuen siitä missä kohtaa tyrä on ja mitä kohtaa hermosta se painaa niin kipu voi tuntua eri paikasta - vaikka siis onkin selästä lähtöisin.

No tämä. Kivun säteily lonkkaan/pakaraan tyypillistä, samoin helpottaminen kävellessä.

Vierailija
13/13 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Nukkuessa selällään tulee alaselkäkipu ja kun kumarrun, esim. sukkia laittaessa.

Päivän kuluessa kipu ei enää tunnu.

Veikkaan välilevyongelmaa, tunnistan sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi