Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havittelemamme asunto meni sit sivu suun :((

Vierailija
06.12.2016 |

Ottaa niin päähän ettei mitään rajaa. Oman kämpän myynti seis ja toistaiseksi pakko jäädä tänne.
Mä vihaan tätä kämppää. En jaksais yhtään enää katsoa näitä seiniä ja elää ahtaasti.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekikö joku paremman tarjouksen vai miksi meni sivu suun?

Vierailija
2/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan. Ilmoitus poistettu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi 16v sitten samoin,vitutti kympillä,kk siitä eteenpäin löytyi se unelmakoti,280 neliötä maalla,yhä rakastetaan kotiamme!usko vaan että oikea koti löytyy juuri oikealla hetkellä!

Vierailija
4/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Menin näyttöön ja olin valmis tarjoamaan enemmän kuin pyydettiin. Kämppä hävisi myynnistä jo samana iltana, eli joku tarjous oli takuulla hyväksytty jo aiemmin tai sitten joku tarjos todella paljon. Mä vielä sanoin esittelijälle, että tulen tekemään tarjouksen ja ihmettelin, kun esittelijä ei innostunut yhtään. 

Vierailija
5/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli ette olleet jättäneet edes tarjousta, kun teille ei ilmoitettu mitään?

Vierailija
6/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo ja äiti kirjoitti:

Meille kävi 16v sitten samoin,vitutti kympillä,kk siitä eteenpäin löytyi se unelmakoti,280 neliötä maalla,yhä rakastetaan kotiamme!usko vaan että oikea koti löytyy juuri oikealla hetkellä!

6kk ollaan etsitty ja tää ois ollut juuri meille sopiva. Hyvä fiilis heti kun käveli ovesta sisään. Tuntui kodilta.

Kuumeisesti selaan ilmoituksia, mutta mikään ei iske.

Ap

Vierailija
7/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli ette olleet jättäneet edes tarjousta, kun teille ei ilmoitettu mitään?

Kävimme eilen illalla katsomassa asuntoa ja olisimme tehneet tarjouksen heti mutta jostain syystä välittäjä halusi että tulemme heidän toimistoon keskiviikkona tekemään se. Vaikutti erittäin kummalliselta toiminnalta mun mielestä mutta suostuimme. Tänään ilmoitus poistunut netistä.

Soitan huomenna välittäjälle ja haluan selvityksen tästä.

Ap

Vierailija
8/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teitte ehdollisen tarjouksen? Niillä ei ole mitään virkaa.

Vierailija
9/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ihmetellyt kiinteistövälittäjien toimintaa: olin kiinnostunut asunnosta, pyysin selvitystä kylpyhuoneremontista, välittäjä lupasi toimittaa sen kunhan saisi isännöitsijän kiinni. Sen jälkeen en kuullut välittäjästä mitään ja muutamassa päivässä ilmoitus oli poistettu eli asunto myyty. Paska maku jäi, tämä on ilmeisesti kiinteistövälittäjien yleinen tapa toimia. Ei ole kyllä hyvää asiakaspalvelua.

Vierailija
10/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjän pyynnöstä tarjous oltais tehty vasta huomenna. Eli mitään tarjousta ei tehty eilen kun välittäjä ei sellaista halunut ottaa vastaan asunnolla.

Olisimme tarjonneet pyyntihinnan ehdottomana.

Ap

Vierailija
11/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua hommaa. Terveisin 1 ja puoli vuotta asuntoa etsinyt. Lopulta tärppäsi  ja ollaan tyytyväisiä kotiimme. Mutta monet kerrat ihmetytti välittäjien toiminta. 

Esim. yhden asunnon kohdalla olisimme olleet valmiita tarjoamaan enemmän kuin vastatarjoaja mutta välittäjä ei suostunut. Sanoi, että ei ala huudattamaan ostajia. Mikä taas tuntuu tosi oudolta, koska eikö se olisi myyjän edun mukaista, että saisi asunnosta niin kovan hinnan kuin mahdollista. 

Muutenkin sellaista nihkeyttä ja pimittämistä. Usein tuntui, että välittäjä oli jo päättänyt, että kenelle haluaa asunnon välittää, eikä huomioinut sitten muita. 

Ois kiva kuulla jotain välittäjää, että minkä logiikan mukaan toimitte. Vai onko logiikkaa ollenkaan? Meettekö vaan pärstäkertoimella?

Vierailija
12/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt kiinteistövälittäjien toimintaa: olin kiinnostunut asunnosta, pyysin selvitystä kylpyhuoneremontista, välittäjä lupasi toimittaa sen kunhan saisi isännöitsijän kiinni. Sen jälkeen en kuullut välittäjästä mitään ja muutamassa päivässä ilmoitus oli poistettu eli asunto myyty. Paska maku jäi, tämä on ilmeisesti kiinteistövälittäjien yleinen tapa toimia. Ei ole kyllä hyvää asiakaspalvelua.

Välittäjän intressissä on tehdä nopea helppo kauppa. Vaikka välityspalkkio onkin prosenttiperusteinen, niin mieluummin 15.000 euroa taskuun ja kauppa heti, kuin 15.200 euroa pitkien tarjousten ja vastatarjousten ja isännöitsijäselvitysten jälkeen. Toimeksiantajan, eli myyjän etu ei välittäjää kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
13/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Vaasassa on sellainenkin tunne tullut yhdessä asunnossa, että puhun väärää kieltä. Luultavasti välittäjälle ei ollut väliä, mutta saattoi olla myyjän toive myydä ruotsinkieliselle. Toisessa kohteessa sama välittäjä käyttäytyi ihan eri tavalla. Vieläkään ei ole kyllä kotia löytynyt. Mutta on varaa nirsoilla, mieluummin mieluisassa vuokralla sitten eikä osteta väkisin sitä, mikä ei tunnu omalta. 

Vierailija
14/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita välittäjiä pitää edes käyttää? Ostimme asuntomme suoraan myyjältä, omassa pankissamme tarkistivat että kauppakirja on kunnossa myös meidän ostajien näkökulmasta. Säästettiin monta tonnia rahaa, kun myyjä ei ehtinyt laittaa asuntoa välittäjälle jolloin myyntihinta olisi ollut välityspalkkion verran suurempi. Välittäjällä ei ole edes mitään vastuuta, jos asunnosta paljastuu joku vika.

Vierailija
16/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt kaksi asuntoa, enpä ole välittäjiä tarvinnut. Ihan turha ammattikunta.

Vierailija
17/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myisin oman asunnon pois ja asuisin vuokralla.

Sitten nopea toimint tarjous ilman ehtoja.

Varmasti oli parempi ostaja tiedossa jolla oli varaa asuntoon ilman ehtoja.

Vierailija
18/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noita välittäjiä pitää edes käyttää? Ostimme asuntomme suoraan myyjältä, omassa pankissamme tarkistivat että kauppakirja on kunnossa myös meidän ostajien näkökulmasta. Säästettiin monta tonnia rahaa, kun myyjä ei ehtinyt laittaa asuntoa välittäjälle jolloin myyntihinta olisi ollut välityspalkkion verran suurempi. Välittäjällä ei ole edes mitään vastuuta, jos asunnosta paljastuu joku vika.

Jos ei oo suoramyynnissä mieluista. En minä jaksa lähteä mieluisiin taloihin jakelemaan lappuja jotta myytkö. 

Vierailija
19/19 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne. Menin näyttöön ja olin valmis tarjoamaan enemmän kuin pyydettiin. Kämppä hävisi myynnistä jo samana iltana, eli joku tarjous oli takuulla hyväksytty jo aiemmin tai sitten joku tarjos todella paljon. Mä vielä sanoin esittelijälle, että tulen tekemään tarjouksen ja ihmettelin, kun esittelijä ei innostunut yhtään. 

Kämpästä oli saatettu tehdä jo tarjous, joka oli voimassa tiettyyn aikarajaan asti. Esim. just siihen iltaan.

Koska et tarjonnut heti vaan puhelit, että tulet tekemään tarjouksen joskus myöhemmin niin sehän ei auta juuri myyjää. Teetkö ylipäätään koko tarjousta vai puhutko lämpimiksesi ja olisiko se alempi kuin voimassa oleva tarjous jne. Meneekö ekan tarjouksen ostajaehdokkaat sitten sivu suun...

Myyjän on todennäköisesti vain tartuttava siihen mikä on mustaa valkoisella. Asuntokauppa on ajoituksen kanssa taiteilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä