Minkä takia itsenäisyyspäivänä on koko Suomi kiinni?
Omituista. En koskaan meinaa muistaa että kaupat on kiinni, koska minun mielestä siihen ei ole mitään syytä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvisota myös yhdisti kansan. Sisällissota oli repinyt haavat auki suomalaisten keskuudessa.
Tuskin nää nykyajan lapsoset muistaa mitään siitä kuin lähinnä koulukirjoista. Siitäkin on jo lähemmäs 100 vuotta.
Onneks saamme ulkomailta sellaisia "lapsosia" joilla tuollaiset kauhut on tuoreina mielessä. Osaavaat välttää ja varoa tuollaisten kauhujen toistumista myös täällä maassaMME ja elää muutenkin rauhanomaisesti kaikkien, jopa eri mieltä asioista olevien kanssa.
Miten niin koko Suomi kiinni? Onhan tämä av-palstakin auki.
No ainakin meidän lähi-Lidl ja S-market olivat auki.
Minusta voisivat olla kiinnikin. On aika huonoa elämänhallintaa, jos ei osaa pariksi päiväksi ostaa ennalta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli posti !?!? Vaikka posti ei suoriudu jakelutehtävistään edes arkipäivisin.
Hyvä että posti tulee nykyään edes kerran vuodessa.
Itsenäisyyspäivänä.
Menimme ihan tarkoituksella Prismaan, kyse ei ole elämänhallinnasta,halusimme katkaista päivän shoppailemalla, eläkeläisellä on vapaata riittävästi. Prisma oli täynnä ihmisiä, jouluostoksilla. Huomenna on arki ja ai että nautin, kun näen töihin menijöitä. Vieläkin tuntuu ihanalta, tämä vapaus.
Vierailija kirjoitti:
No onhan kaupat auki! Esim. S-market 22:00 saakka.
No ei meillä, auki ovat kuitenkin.
Tääl on käyty kahvilas ja ruokakaupas. Pikkuliikkeet oli kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidänkin lähikaupat on auki. Viitsikö ap edes tarkistaa tämän jutun ennen kuin tuli itkemään tästä perinteisestä aiheesta?
No hei, on täällä paljon turhempiakin aloituksia. Kyllä palstalle puhetta mahtuu.
Minä en kuitenkaan lähtenyt sinne lähikauppaan vaan kävelylle :) Taivas on kirkas, kuu loistaa. Hieno auringonlasku. Pikkuisen kirpaisi tuo pakkanen, mutta se oli sen väärti.
-ap
Juuri äsken kävin kaupassa. En huomannut että se olisi ollut kiinni.
Ai jaa, kyllä minun lähikauppani ainakin on auki. Ajattelinkin juuri lähteä ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin yhden kanadalaisen kommentin itsenäisyysjuhlastamme. Se taitaa olla totta.
Hän sanoi että niin kauan kun meidän sisällissotatraumamme on käsittelemättä, itsenäisyyspäivän juhlamme keskittyy vain talvisotatunnelmiin, eikä suinkaan varsinaiseen itsenäisyyspäivän muistelemiseen.
Vasta sen jälkeen pystyisimme juhlimaan iloisina.
Sepä se. Naurettavaa synkistelyä ja veteraanien palvomista. Suomihan ei edes itsenäistynyt sodan seurauksena, vaan itsenäisyyttä vain puolustettiin sodassa.
Vierailija kirjoitti:
Omituista. En koskaan meinaa muistaa että kaupat on kiinni, koska minun mielestä siihen ei ole mitään syytä.
Kirjoituksesi on kieltämättä omituinen. Niin moni kauppa on meinaan ollut tänään auki.
Suomen itsenäisyyden alkutaival oli sotia täynnä, joten sodat voidaan nähdä itsenäisyyden synnytystuskina. Vasta sotien päätyttyä pääsimme rakentamaan maatamme.