Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Perinteisistä" parisuhteista - mitä mieltä olette?

Vierailija
06.12.2016 |

Mitä mieltä olette sellaisista ns. perinteisistä parisuhteista, jossa nainen tekee ns. naisten työt (huolehtii kodin ja ruoanlaiton ym) ja mies tekee ns. miesten työt (korjaukset, raskaiden asioiden nostamiset, ajaa autoa jne)? Olen moderni vähän yli kolmikymppinen nainen, joka pitkään ajatteli että parisuhteessa kaikki pitää jakaa suunnilleen tasan siten että molemmat pesee pyykkiä ja kiristää löystyneet ruuvit saranoista jne, ja sellaisissa parisuhteissa ennen elinkin. En kuitenkaan ollut ihan tyytyväinen, oli kämppisfiilis tai saatoin pitää ex-kumppaneita jotenkin nyhveröinä (koska minä olin taitavampi kasaamaan ikean lipaston). Nykyisessä parisuhteessa olen kuitenkin luisunut tuollaiseen perinteiseen suuntaan, ja vähän yllättäen se ei häiritse minua. Hoidan kodin ja mies taitaa olla ihan tyytyväinen että se saa valmiin ruoan eteen. Minä pidän miestä haluttavana ja miehekkäänä koska se tekee miesten työt ja tekee ne hyvin eikä nyhveröi edessäni jotain nappien ompelua. Saamme ensimmäisen lapsen kuukauden päästä ja luulen että tämä asetelma kyllä tulee jatkumaan suhteessamme. Eniten tämä ehkä näkyy sängyssä, panettaa koko ajan kun mies on mies eikä mikään feminiini.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo

Vierailija
2/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä oot sitten semmonen. Onnea kun huomasit. On se oma mielenmaisema niin kiinnostava.  Siis ittes mielestä. Mitäs jos vaikka pitäisit päiväkirjaa, etkä tylsistytä muita omaterapiallasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on molemmille fine, niin mikäs siinä. Toisaalta, jos on lapsia niin hyvä olisi näyttää ettei ole mitenkään kummallista jos isäkin kokkaa ja siivoaa tai äiti kasaa lipaston ja korjaa pyöränkumin.

Vierailija
4/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat voi keskittyä siihen minkä parhaiten osaa ja loput hommat jaetaan.

Vierailija
5/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitkälti noin, mutta silti teemme välillä "toistemme" töitä. Ja mies hoitaa esim. imuroinnin, koska se on ainoa kotityö jota inhoan. Meidän ei ole mikään pakko tehdä "omia" töitämme, vaan voimme ihan hyvin vaihdella niitä.

Vierailija
6/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä ei osannut kokata kunnolla, siivota tai pitää muutenkaan kämpästä huolta.

Avomieheni on mahtava kokki, on ihanaa tulla kotiin kun illallinen on valmis. Tai kun mies tuo aamupalan sänkyyn ja hoitaa imuroinnin (en pidä siitä). Tai kun se laulaa Disney-lauluja ja kun sai minut myös rakastamaan Dowtom Abbeyta.

Vierailija
7/7 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut jakoa miehen ja minun töistä,minä korjaan autoja ja teen remontit,kokkaan siivoan kuten mieskin,remontit teen minä koska hän ei osaa.tää on ollut hyvä meille