Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka annatte jouluapua, antakaa rahaa

Vierailija
06.12.2016 |

Helpompi kun saa käyttää itse mihin haluaa. Muistakaa tämä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en anna. Jos ruoka ja herkut ei kelpaa, olkaa sitten ilman.

Vierailija
2/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Jos vaikka haluan että lapsi/lapset saa lahjoja, en voi tietää mihin vanhempansa rahan käyttävät. Lasten lahjoihin vai esim. Päihteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et ole itse kykenevä hankkimaan perheellesi jouluruokia/lahjoja, ole ilmainen että joku haluaa niitä sinulle antaa. Et voi mennä vaatimaan mitään.

Vierailija
4/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahana ei todellakaan. Jos ei  lapsen lahja, ruoka ja muut herkut kelpaa niin olkoot ilman. Jos apua tarvii oikeesti niin ei nirsoilla.

Mä en enää edes auta huonoista kokemuksista.  Lapselle niin tarkkaan haluttiin sitä ja tätä lahjaa. Sepäs sitten myytiinkiin facen kirpparilla. Ennen aattoa.

Vierailija
5/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti raha saattaa mennä päihteisiin. Mielummin antaisin lahjakortin ruokakauppaan ja siihen olut- ja tupakkaestot.

Iso osa Suomen köyhyysongelmasta on päihdeongelma.

Vierailija
6/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kykenen antamaan itseäni köyhemmälle lapsen vanhoja vaatteita ja leluja. Muuta en kykene. Näin pienituloisena yh;na maksan kuitenkin lapsen isän kanssa kaikki harrastukset yms. menot itse. Jos meidän vanhoista tavaroista on iloa jollekulle, niin kuin toisten vanhoista tavaroista on todellakin paljon iloa meille, niin ne voin antaa. Jos ei köyhälle kelpaa, niin naapurissa on rikas, jolle meidän tavarat kelpaa. Vastaavasti on saatu "kiitoksena" rikkaalta naapurilta sitten  lastenhoitoapua, ylimääräisiä omenoita ja luumuja syksyllä jne.

Vierailija
7/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin viime jouluna antanut yhdelle perheelle ruokaa ja herkkuja, kun äidin mukaan heilllä jää lapset ilman joulua, kun ei ole rahaa jouluruokiin. Kyllä vähän tyrmistyin, kun ruuat ei kelvannut ja äiti kehtas vielä kysyä, voisitko antaa mielummin satasen.

Vierailija
8/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin antaa paketin kortsuja ja elämänhallintaoppaan.

Vierailija
9/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin noin 50 e rahana. Sen verran köyhät varastivat myyntipöydästäni nukenvaatteita itsepalvelukirppiksellä. Hyvää joulua sinulle, joka saat varastetun kimaltavan prinsessamekon nukellesi.

Vierailija
10/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi kun saa käyttää itse mihin haluaa. Muistakaa tämä.

Jos ei ruoka, lelut, vaatteet kelpaa niin voin olla antamatta. Rahaa en kuitenkaan anna sillä en halua lahjani menevän päihteisiin. Niihin se raha yleensä niillä menee jotka vaativat lahjoitukset rahana.

Vierailija
11/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahana ei todellakaan. Jos ei  lapsen lahja, ruoka ja muut herkut kelpaa niin olkoot ilman. Jos apua tarvii oikeesti niin ei nirsoilla.

Mä en enää edes auta huonoista kokemuksista.  Lapselle niin tarkkaan haluttiin sitä ja tätä lahjaa. Sepäs sitten myytiinkiin facen kirpparilla. Ennen aattoa.

Jos lapselle antaa rahaa tai lahjakortin niin se kannattaa tehdä vanhemmilta salassa. Liian usein tämmöiset lahjat päätyvät vanhempien omaan käyttöön eikä lapsi saa mitään.

Vierailija
12/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein he jotka jouluapua kerjäävät, ei elämänhallinta ole reilassa joten en todellakaan antaisi rahaa. Mitäs ne pienet lapset edes sillä rahalla tekisivät, en minä aikuisten ihmisten wt elämää rupea rahottamaan.

Vierailija
13/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteisiin menisi kuitenkin, eli ei rahaa.

Vierailija
14/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin just olla antamatta rahaa. Köyhät, aloittakaa se säästäminen ensi vuoden jouluun heti tammikuussa. Niin mäkin teen. Jättäkää ne oluet ja tupakat ostamatta ja antakaa lemmikit veks niin sitä rahaa jää.

Vierailija
15/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa köyhistä on köyhiä siksi etteivät osaa käsitellä rahaa. Siksi ei rahaa.

Vierailija
16/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteisiin menisi kuitenkin, eli ei rahaa.

Mä ainakin olen köyhä absolutisti jolla ei ole montaa lasta.

Vierailija
17/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa ihan periaatteesta.

Enkä anna sitten muutakaan kunnei näemmä kelpaa.

Vierailija
18/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meillä vasta eräät 'lapset' huudelleet, että Antakaa rahamme ja puuro on pahaa! Näille varmaan sitten lyötiin seteleitä kouraan ja tilattiin varalta vielä kebabbia iltapalaksi..

Vierailija
19/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapselle antaa rahaa tai lahjakortin niin se kannattaa tehdä vanhemmilta salassa. Liian usein tämmöiset lahjat päätyvät vanhempien omaan käyttöön eikä lapsi saa mitään.

Kyllä lapset on hyvinkin vanhempien vallassa. Hirmu vaikeata antaa salassa alle kouluikäiselle. Vielä hankalampaa, kun apuja pyydetään ryhmissä, netissä.

Niin oli listattuna mitä se pikkuinen tyttö halusi lahjaksi. Millainen nukke jne.... Ja myyntiin meni.  Jos joku vanhempi haluaa niin kyllä kaikki on muutettavissa rahaksi ja se kaikki on todellakin lapsilta pois.

t. sama

Vierailija
20/23 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varaa antaa rahaa, mutta tavaraa kyllä löytyy, mm. jouluherkuiksi. Luonto oli tänä vuonna antelias ja ruokaa riittää yli oman tarpeen sellaisille, joilla ei ole mahdollisuutta mennä itse metsään / metsälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän