Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa lastenhoitajalle??

05.12.2016 |

Heipsan!

Luin paljon keskusteluita lastenhoitajanpalkasta.

Ja nyt haluaisin tiedustella mitä summia olette maksaneet pidemmistä keikoista?
Itse olen ilta keikoista (esim 17-00) maksanut könttänä 50€ ja jos menee myöhempään niin taksin hoitajalle (15km ).

Nyt hoitaja olisi tulossa työmatkani johdosta pe aamupv - ti ilta/yö, eli 5 kokonaista päivää (24h), lapsi on päivistä 2 koulussa 8-12.

Perheessä on myös 2 keskikokoista koiraa, joiden huolehtiminen liittyy hoitajan tehtäviin.

Hoitajalla monen vuoden kokemus, työskentelee kasvatusalalla, mutta ei virallista koulutusta. Mahtava hoitaja, lapsilla aina kivaa, ja kyseessä on hoitaja joka jaksaa tehdä lapsen kanssa sekä viedä häntä myös kodin ulkopuolella.

Joten mitä mieltä te olette, mitä summaa voisin tälläisesta setistä maksaa??

Yritän huomioida myös sen, että hoitaja tekee myös paljon muita työkeikkoja esim ravintola-alalla, ja tämä keikka estää niiden tekemisen viideltä päivältä.

Mielipiteitä ja ideoita odotellen!

Kommentit (21)

1/21 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain neljän päivän keikasta 300 euroa. Lapsia oli kolme ja kaksi heistä oli alle kouluikäisiä.

2/21 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöminä kirjoitti:

Minä sain neljän päivän keikasta 300 euroa. Lapsia oli kolme ja kaksi heistä oli alle kouluikäisiä.

Olin siis 24/7 paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos vastauksesta!

300€ pyöri minullakin mielessä. Juurikin 24/7 asian tiimoilta. Kyseessä eka luokkalinen, niin vaikka onkin koulussa niin voi mitä vaan sattua koulu päivänkin aikana. Koiria unohtamatta.

Pohditaan...

4/21 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks nää mee perinteisesti munapalkalla, kun vaimo nukkuu yläkerrassa?

Vierailija
5/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan epäpätevänä lastenhoitajana käteen 80 e/7h40min päiväkodissa. Sen pohjalta kannattaa miettiä myös...

Vierailija
6/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 11 vuotta pk:saa takana ja nettopalkka 1520 euroa/kk. Olisin todella tyyttväinen 300 euroon.

Vierailija
7/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 tuntia. Ilta ja yötyötä. Rikot jo lakiakin. Palkka lisineen vähintään 2000 eur. Mutta voithan pimeästi riistää hädänalaista miten vaan, eihän se mitään mahda!

Vierailija
8/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijax kirjoitti:

Eiks nää mee perinteisesti munapalkalla, kun vaimo nukkuu yläkerrassa?

No ei todellakaan. Mieshän maksaa panoista ekstraa. Ja lisäpoonusta siitä että "hoitaja" ei kerro vaimolle

Vierailija
9/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut pimeästi 200e/vuorokausi. Verokortilla pitäisi maksaa aika paljon enemmän. Aika kusipäistä olisi tuollaisesta keikasta maksaa vain 300!

Vierailija
10/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otetaan huomioon se, ettei lastenhoitaja voi tehdä omia töitään tuona aikana ja joutuu olemaan teillä 24/7, niin en mä kyllä alle 500 euroa kehtais maksaa. Ethän sä tolla kolmella sadalla sais edes koirillesi hoitopaikkaa/hoitajaa viideksi päiväksi

Vierailija
11/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa viidestä päivästä on pilkantekoa. 150 euroa/vuorokausi voisi olla kohtuullinen, eli 750 euroa.

Vierailija
12/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 päivää ja 300 euroa kahden koiran ja yhden lapsen hoitamisesta??? Mitenkäs toi on budjetoitu? Tasajako eli 100e per lapsi/koira, jolloin hoidon hinta 25 per kipale vai 50e/koira ja 200e/lapsi, jolloin 20e lapsen hoidosta per päivä ja 10e koiran?

Vierailija
13/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymärrä ap:n kaltaisia ihmisiä. Haalitaan pentua ja koiraa, yritetään hoidattaa muilla pilkkahintaan tai mieluiten ilmaiseksi. Hyi.

Vierailija
14/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä haukutaan nyt taas jokseenkin oudosti mun mielestä aloittajaa. Mutta sitten itketään kuitenkin kalliita päivähoitomaksuja (jotka ovat vain n. 300 euroa/kk, kalleimmillaankin)

Vierailija
15/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 eur olisi mielestäni tuosta minimi.

Vierailija
16/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuollainen tilanne sovita sen hoitajan kanssa. Sen nyt tietysti ymmärtää, että ei yksityishenkilöllä ole hirveästi varaa maksaa (edes pimeänä), mutta kohtuus näissä on oltava. Oleellista on se, että hoitaja on tyytyväinen. Minkäänlaista alaspäin tinkaamista ei oikein voi kuvitella, jos tuntipalkka jo valmiiksi on sitä luokkaa, että oikeudessa tulisi tuomio ihmiskaupasta. Monen päivän rupeama on kuitenkin täysin eri asia kuin parin tunnin keikka.

Vierailija
17/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat hoitolaan, lapsi isälleen.

Vierailija
18/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä haukutaan nyt taas jokseenkin oudosti mun mielestä aloittajaa. Mutta sitten itketään kuitenkin kalliita päivähoitomaksuja (jotka ovat vain n. 300 euroa/kk, kalleimmillaankin)

Kunnalliset päivähoitomaksut ovat kunnan voimakkaasti subventoimia, joten niitä ei voi tässä nyt verrata. En hauku aloittajaa, mutta onhan se nyt päivänselvä asia, että jos joku tulee kotiini 5 päiväksi ja hoitaa siellä lasta ja koiria (=ei  vain oleskele) niin pitää siitä joku kunnollinen korvaus saada.

Vierailija
19/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnalliset päivähoitomaksut ovat kunnan voimakkaasti subventoimia, joten niitä ei voi tässä nyt verrata. En hauku aloittajaa, mutta onhan se nyt päivänselvä asia, että jos joku tulee kotiini 5 päiväksi ja hoitaa siellä lasta ja koiria (=ei  vain oleskele) niin pitää siitä joku kunnollinen korvaus saada.

Olen tosiaan päiväkodissa töissä ja pieneen palkkaani 300 euroa on viidennes palkastani :)

Vierailija
20/21 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä helpoimmalla pääsisi jos kysyisi lastenhoitajalta itseltään että mitä haluaa palkaksi. Ja jos vastauksen summa on matala niin lisää suoraan 100e ekstraa siihen. Näin molemmat olisivat varmasti enemmän kuin tyytyväisiä :) mutta tosiaan 300e ei ole riittävä palkka millään tavalla ajateltuna tuosta työmäärästä ja vastuusta, vaikka ymmärrän myös sen ettei mitään korkeaa tuntipalkkaa ole mahdollista maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi