Luottaisitko sukupuoliarvioon ultrassa, jos lääkäri sanoo että:
Poika on, ja että hän ei kerro sukupuolta jos ei näe sitä.
Kyseessä hyvä lääkäri ja rv 22. Uskaltaisitko tuolla perusteella ostaa vaatekaapin täyteen pojan vaatteita?
Kommentit (11)
Ja tyttöhän sieltä tuli. Neutraaleja värejä silti ostelin.
No pienoinen tyttö heille sitten syntyi ja vatteet ja kaikki oli varattu pienelle pojalle.
Jos siellä selvästi näkyy killuttimet, niin harvoin ne killuttimet synnytyksessä katoaa, eli luottaisin kyllä.
Sen sijaan niinpäin kyllä saattaa käydä, että sanotaan olevan selvä tyttö, mutta kivekset ei olekaan laskeutuneet tai muuten vain on olleet piilossa ja synnytyksessä todetaankin sitten pojaksi.
UÄ:llä ei voi koskaan todeta sukupuolta sataprosenttisen luotettavasti. Tytön häpyhuulet ja klitoris voivat noilla viikoilla ihan hyvin muistuttaa pojan vehkeitä, eikä yksikään pätevä lääkäri menisi ikinä tyrkyttämään sukupuolta varmana tietona tuossa vaiheessa. " Kokenut ultrahoitaja" ei ole läheskään niin luotettava tässä asiassa kuin kokenut gynekologi, vaikka joku niin väittikin. Ultrahoitajahan muutenkin vain seuloo, osaaminen on tasoa " tässä ehkä on jotain tai sitten ei" , varsinaiset tarkat tutkimukset tekee sitten lääkäri UÄ-hoitajan epäilyjen perusteella.
Tutulle kävi juuri niin että ehdottomasti piti tyttö olla ja poikahan sieltä tuli kuitenkin. Sisko odotti poikaa ja tytön sai...
" Lähes varmuudella" jättää aina pienen mahdollisuuden virheelle. Jos ultraaja sanoo, että 99% varmuudella poika, ei se ole silloin _täysin_ varmaa. On vanhempien omaa hölmöyttä luottaa siihen 100%:sti.
Itse " tiedän" , etää meille on tulossa tyttö (3D-ultra ja kromosomilaskenta), siltikään en ole maalannut lastenhuonetta vaaleanpunaiseksi, vaan olen ostanut neutraaleja vaatteita.
Monessa paikassahan eivät edes suostu antamaan _arviota_ sukupuolesta, koska vanhemmat ottavat sen absoluuttisena totuutena. Arvion mennessä metsään, vanhemmat kuvittelevat, että ultraajasta on oikeus valittaa. Hölmöläisen hommaa.
En minä ainakaan uskaltaisi. En, koska tiedän myös erehdyksiä sattuneen " varmoista" vastauksista huolimatta. Meillä ei täällä edes osa ultraajista ryhdy arvaamaan/kertomaan sukupuolta juuri näiden sattumusten takia. Kun varmaa se ei ole vain ultraamalla, viimeinen varmuus saadaan syntymähetkellä. Minä en ottaisi riskiä
Mielestäni on tosi tyhmää, että ultrassa edes lähdetään arvioimaan sukupuolta. Kotkassa ja Lappeenrannassa arvioiden tekeminen lopetettiin, kun tuli niin paljon virhearviointeja ja sitten tuoreet vanhemmat hyppivät silmille, kun oli varattu kaikki tytölle ja poika tuli ja päinvastoin.
meillä sukupuoli selvisi vahingossa kun mukana ollut hoitaja totesi että onpas vilkkaan oloinen miee..öö tai siis kaveri eihän sitä tiedä kumpi tulee:) sitten lääkäri(ylilääkäri) kysyi haluanko tietää. hän näytti selvästi missä pippeli ynnä muut.. ja sanoi että näin päin varmempi sanoa. mutta joskus voi katsoa pojan pyllyn puolta ja erehtyä luulemaan tytön sukuelimeksi. mutta kuten lääkäri sanoi 100% ei voi koskaan sanoa. itse kuitenkin luottaisin tuohon.
touhukkaan 1v pojan äiti
100% varmuudella ei osannut sanoa. Joten, edelleen odotan tyttöä tai poikaa. Sinänsä sama kumpi tulee, kun kumpaakin on jo kotona valmiina.
Mutta mä oonkin hyväuskoinen...