Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka juntti pitää olla ettei osaa englantia?

Vierailija
05.12.2016 |

Hävetkää

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kansalaisvelvollisuus se on? Eiköhän se ole olennaista, että osaa omaa äidinkieltään hyvin ja niitä vieraita kieliä, joista on omassa elämässä ja työssä hyötyä. 

Englantia nyt oppii jokainen koululainen jossain vaiheessa, paljon hienompana pidän vaikkapa kiinan tai arabian taitoa. 

Vierailija
2/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni ja isovanhempani eivät osanneet englantia, joten ilmeisesti hekin olivat täysin juntteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millainen osaamisen taso lasketaan osaamiseksi

Vierailija
4/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
5/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan englanninkielinen ei ilmeisesti siis ole juntti?

Vierailija
6/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kansalaisvelvollisuus se on? Eiköhän se ole olennaista, että osaa omaa äidinkieltään hyvin ja niitä vieraita kieliä, joista on omassa elämässä ja työssä hyötyä. 

Englantia nyt oppii jokainen koululainen jossain vaiheessa, paljon hienompana pidän vaikkapa kiinan tai arabian taitoa. 

No kun ihan selkeästi ei opi koska täälläkin palstailee ihmisiä joilla ei ole edes englannin alkeet hallussa.

Vierailija
7/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on hyvin suppea käsitys ihmisistä ja osaamisesta.

Vierailija
8/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä on 68-vuotias eikä ole lukenut koulussa englantia.

Vierailija
9/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on useita tuhansia kieliä. Miksi juuri englantia pitäisi osata?

Vierailija
10/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on paljon sivistyneempi kieli.

Vierailija
11/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun exä on 68-vuotias eikä ole lukenut koulussa englantia.

Mikä helvetin muumio sinä olet?

Olet sinäkin joskus muumio, mikäli vain elät tarpeeksi kauan.

Vierailija
12/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole mistään hienoudesta vaan ihan perusasioista kuten esim. lukeminen.Olet selvästikkin nainen kuin päästät tuollaisia aivopieruja.

Jaa. No, olen englantia käyttänyt työkseni 25 vuotta, ja osaan sen lisäksi ruotsia, saksaa, ranskaa ja venäjää. Enkä ymmärrä tuollaista kategorista itsensä glorifiointia, jota sinä nyt harrastat. Englantia EIVÄT kaikki tarvitse työssään tai elämässään, joten voi ihan hyvin olla, että sen taito on heikkoa/olematonta.

Kommenttisi on samaa tasoa kuin että onpa junttia, jos joku ei osaa ingraalilaskentaa tai puhu ruotsia sujuvasti.

Vierailija
13/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vissiin juntti 30-vuotiaaksi, kunnes muutin vuodeksi Lontooseen. 

Vierailija
14/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla ei ole kielipäätä. Jos sitä ei ole vieras kieli ei vain jää mieleen vaikka kuinka yrittäisit. Suomessa ylioppilaita pidetään jonain ihmeellisenä mutta todellisuudessahan kyse on lähinnä vieraiden kielten tutkinnosta.

Vierailija
15/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että sinäkään osaat täydellistä englantia, saati lausut täydellisesti.

Vierailija
16/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää

Häpeä itse!

Etkö tiedä, että vasta peruskoulun  tullessa on Suomessa kaikille alettu opettaa koulussa vieraita kieliä, siis vasta 70-luvulla. Aika paljon on vielä sellaisia, joille ei ollut mahdollista koulussa opiskella mitään vierasta kieltä, jos kävivät vain kansakoulun.

Vierailija
17/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse osata niin hyvää englantia että voi puhua korkealentoisia, mutta yksinkertaiset asiat on hyvä osata.

Vierailija
18/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä osaan tosi huonosti. Silti enemmän englantia puhuvat tuttavani ovat ihmetelleet heitä, jotka eivät puhu, kuin minua, joka aolkotan jotain sinne päin.

Vierailija
19/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no kyllä sitä jonkuverran englantia osaan, mutta eipä tuo tuosta mihinkään kummene tai edisty kun en ole tähän päivään asti sitä tarvinnut kenellekkään pahemmin puhua. Noh, sentään osaan englantia paremmin kuin japania, mutta olishan se hienoa japaniakin osata paremmin mutta olen liian laiska opettelemaan sitä vaikka muutamia sanoja sieltä täältä tiedänkin.

Vierailija
20/32 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippu kuinka paljon on valmis opettelemaan ulkoa sanoja sekä lauseiden ulkoa jäsentämistä.Kun on tarpeeksi opetellut ulkoa muistamista niin alkaa se kielen puhuminen ja ymmärtäminenkin  sujua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi