Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen puhui koko automatkan!

Vierailija
05.12.2016 |

Pääsin sukulaisen kyydissä erääseen juhlaan ja sieltä pois. Automatka yhteen suuntaan kesti vähän päälle puoli tuntia. Ja tuo sukulainen puhui koko tuon ajan! Siis ihan taukoamatta. Aloin lopulta vastailemaan hänen juttuihinsa vaan hyvin lyhyesti, "okei... ai.... juu... oho". Sanoin 2 kertaa että kurkkuni on vähän kipeä flunssan jäljiltä (mitä se olikin), mutta ei tajunnut vihjettä. Eikä tämä edes puhunut mistään yhteisistä jutuista tai noista juhlista, vaan omista kavereistaan ja työjutuistaan. Mitä tällaisen ihmisen päässä oikein liikkuu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti pitää keskustelua yllä koska on helvetin vaivaannuttavaa istua autossa jonkun kanssa eikä puhua mitään.

Vierailija
2/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että puhuvat taukoamatta. Olen joskus ihmetellyt, onko heillä jokin ylimääräinen ilmanottoaukko jossain, että pystyvät puhumaan vetämättä henkeä välillä. Sinä jouduit kärsimään tunnin. Onneksi olkoon, mietipä vastaavaa koko päivä. En ymmärrä tällaisia ihmisiä, enkä osaa tarkemmin analysoida, mistä on kyse. Mutta se kai on selvää, että sosiaalisissa taidoissa on pahoja ongelmia. Olen myös huomannut, että nämä samat ihmiset säännönmukaisesti ovat ns. suuhun huutajia eli eivät yhtään kykene säätelemään oman pulputuksen ulostuloa niin, että puhuttaisiin kommunikoivasti, vastavuoroisesti ja vuorotellen. ADHD? Perseelleen mennyt kasvatus tai sen täydellinen puute? En osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritti pitää keskustelua yllä koska on helvetin vaivaannuttavaa istua autossa jonkun kanssa eikä puhua mitään.

Miksi on ?

Minusta on kiusallisempaa sellainen väkisin keskustelu.

" ... joo ... no ... sää on aikamoinen ollut... no niin kohtahan kesä on taas..."

" ...juuh no niinpä.... ... kyllä se talveaa tekee....  "

" ... .... meillä tuli uusi lasertulostin töihin ... joo... "

" ... on ne laitteita ... joo... .... Markkukin osti sen uuden kahvinkeittimen.... ... "

" .... vai kahvinkeittimen .... rikkikö meni entinen? ... "

" No ihan vaan haluttiin uusi .... joo no perillä ollaan kohta ... no jep... "

" .... Jep jep ... 6 tuntia vielä... No se talvea tekee.... "

Vierailija
4/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kateellinen. Mulla on vaan vähäpuheisia sukulaisia, olisi ihanaa jos löytyisi joku moottoriturpa jonka kanssa puhua.

Vierailija
5/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kateellinen. Mulla on vaan vähäpuheisia sukulaisia, olisi ihanaa jos löytyisi joku moottoriturpa jonka kanssa puhua.

Mutta kun niiden moottoriturpien kanssa ei puhuta, vaan niitä kuunnellaan. Hyvä jos johonkin väliin saat pari sanaa sanottua niin sitten taas kuuntelet monologia puoli tuntia. 

Vierailija
6/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ihan samanlainen puhekone- eikä mitään kontrollia puheissa. Ihmettelee sitten kun ihmiset

loukkaantuvat eivätkä jaksa pitää yhteyttä. Minä kuuntelen ja ynähtelen väliin jotakin. Minun kuulumisiani ei

malta noteerata kun on kiire puhumaan omia juttujaan.

Vierailija
7/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sukulaisen kyydissä erääseen juhlaan ja sieltä pois. Automatka yhteen suuntaan kesti vähän päälle puoli tuntia. Ja tuo sukulainen puhui koko tuon ajan! Siis ihan taukoamatta. Aloin lopulta vastailemaan hänen juttuihinsa vaan hyvin lyhyesti, "okei... ai.... juu... oho". Sanoin 2 kertaa että kurkkuni on vähän kipeä flunssan jäljiltä (mitä se olikin), mutta ei tajunnut vihjettä. Eikä tämä edes puhunut mistään yhteisistä jutuista tai noista juhlista, vaan omista kavereistaan ja työjutuistaan. Mitä tällaisen ihmisen päässä oikein liikkuu?

Kuuntelitko sen juttuja? Niistähän tuo kai selviää. (:D)

Kun annoit vihjeenä, että kurkkusi on kipeä, ei siitä kaikki älyä, ettet halua kuunnella. Sen voi tajuta, ettet halua/voi puhua itse mitään, mutta eipä se kai pölpöttäjää itseään puhumasta estä. Jatkossa kokeile selkeämpää vihjettä: esim. kuulokkeet korville tai lue kirjaa.

Vierailija
8/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa hyvät ihmiset, jos teidän mielestänne on vaivaannuttavaa olla hiljaa, etukäteen. Minusta ei ole. En jaksa aina olla äänessä, enkä kuunnella muitakaan jatkuvasti. Nautin hiljaisuudesta ja maisemien katselusta ihan autossa. Junassa kirja tarkoittaa, anna mun olla rauhassa. Minua ei yhtään häiritse, jos joku istuu vieressä tekemättä mitään julkisissa kulkuneuvoissa. En ole ujo, mutta en vain jaksa jatkuvaa älämölöä. 

Vierailija
9/9 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin mitä tuosta kurkkukipuvihjeestä olisipitänyt tajuta? Itse en ainakaan olisi ymmärtänyt että se on vihje olla hiljaa. Mieluummin olisi tullut mieleen että se onselitys sille, miksi et puhu mitään....

Mutta jotkut ihmiset on myös sellaisia että hermostuessaan/jännittäessään alkavat hölöttää kaikenlaista (ilman kontrollia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän