Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan kanssa kotona masentaa

Vierailija
05.12.2016 |

Alussa oli säätöä ennen kuin sai rutiinit pyörimään. Sitten oli tosi kivaa, nautin täysin rinnoin ja koin olevani _lomalla_. Nyt on alkanut tökkiä pahasti. Olen koko ajan huonolla tuulella, vihainen, ilkeä kumppanille, kyllästynyt kaikkeen, en saa iloa mistään. Olen järjestänyt itselleni myös vapaa-ajan tekemistä ilman vauvaa, ja nautinkin siitä, mutta se ilo ei kanna hetkeä pidemmälle. Mies vituttaa. Oikeasti säälin häntä, hän yrittää tehdä minulle kivoja juttuja että oisin tyytyväinen. Oon vaan kyllästynyt ja turhautunut. En oikeesti tiedä mitä teen. Pitääkö lähteä töihin kesken mammiksen? En ole mikään uraohjus enkä elä työstä. Tätä on nyt jatkunut kuukauden. Tuntuu että hajoan palasiksi ihan koska vaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
2/5 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon äitiyslomaa sinulla olisi vielä jäljellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 5kk. Alun perin oli tarkoitus olla kotona 1,5v. Ap

Vierailija
4/5 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä miestä. Hän se ampui ne siemenmällit uumeniisi.

Impenä olisit lapseton.

Vierailija
5/5 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, itsellä 4,5 kk ikäinen vauva. Samat rutiinit, vaipanvaihdot, kirjat, laulut sata kertaa päivässä. Vaikka vauva on ihana, arki on puuduttavaa, mitään ei tapahdu. Kuvittelin etukäteen, että tämä olisi jotenkin monipuolisempaa. :) Minua auttoi, kun päätin hyväksyä tilanteen ja ottaa äitiysloman ikään kuin määräaikaisena työsopimuksena. Töissäkin on välillä puuduttavaa ja tylsää (en toki tiedä, mitä sinä teet työksesi), ja toisaalta kotonakin välillä - aika usein - mukavia hetkiä. Ja aikuisena ihmisenä pystyn joustamaan omista tarpeistani - tämä on nyt tätä noin vuoden verran, sitten vauvavuosi on tämän lapsen kohdalta mennyt eikä takaisin tule. Olen myös kuullut monien sanovan, että jossain vaiheessa puolen vuoden jälkeen aika alkaakin mennä yhtäkkiä tosi nopeasti.

Sinun tilanteestasi vielä... Joudutko heräämään öisin monta kertaa, voisiko olosi johtua väsymyksestä? Jos menet töihin, olisiko osa-aikatyö mahdollinen tai voisiko isä jäädä vauvan kanssa kotiin? Mihin saisit lapsen hoitoon? Voisitko harkita, että menisit töihin kun vauva on esim. 9-10 kk ikäinen? Itse koen, että tässä vaiheessa vauva on vielä tosi pieni, joten ajoittaisesta puuduttumisesta huolimatta en raaskisi jättää muiden hoidettavaksi. Ajattelen, että haluan luoda häneen nyt tässä vaiheessa kestävän siteen, joka (toivottavasti) kantaa sitten uhmien ja kiukkujen yli tulevina vuosina.