Ovatko ne muodikkaat huonekuuset teistä kivoja?
Täytyy sanoa, että mä en ole vielä oppinut ymmärtämään niiden esteettisyyttä. Viherkasveista kyllä tykkään noin muuten.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Valkoisista kuusista muutenkin valkoiseksi sisustetussa kodissa en välitä. Niin sieluttoman näköistä.
En tarkoittanut tekokuusia, vaan niitä sellaisia pieniä ruukkukuusia.
Ap
Nope.
Pidän kuusesta vain jouluna ja sen pitää olla vihreä ja aito.
Muu on homoilua.
On. Nättejä ja tyylikkäitä. Paljon raikkaampia ja nuorekkaampia kuin vaikka joulutähdet. Sitä tunkkaista ja synkkää puskaa en voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
On. Nättejä ja tyylikkäitä. Paljon raikkaampia ja nuorekkaampia kuin vaikka joulutähdet. Sitä tunkkaista ja synkkää puskaa en voi ymmärtää.
Mun mielestä ne huonekuuset näyttävät yleensä vain siltä, niin kuin joku oksa olisi tökätty purkkiin. Joulutähdistä tykkään kyllä, se on klassikko.
Ap
On rumia. Ei ne oo kuusta nähnytkään.
En ymmärrä niitä harvojen pölyhuiskien näköisiä muka-kuusia. Eivät ole joulutunnelmaa nähneetkään.
Ovatko ne muotia? Sain huonekuusen joululahjaksi joskus viisi-kuusi vuotta sitten, ihme kyllä vielä hengissä. Jonkin verran kasvanut, pudottanut alaoksia kuten oikea kuusikin huonossa valossa.
Tykkään tuosta kyllä, mutta sille ei ole asunnossa oikein hyvää paikkaa.
Tykkään kyllä ja tänä syksynä hommasinkin sellaisen.
Joulukuuset on mun silmään rumia, tuo saa toimittaa joulukuusenkin virkaa tänä vuonna.
Tykkään! Meiltä ei kyllä itseltä löydy (ainakaan vielä) mutta ihastelen toisten kodeissa :) Sopii sellaiseen valkoiseen/vaaleaan sisustukseen.
Mun mielestä ihan kivoja kausikasveja vaikka äärimmäisen haastavia hoidettavia. :) Varmasti hankala saada pysymään hyvänä kauaa kun eivät oikeasti tykkää tavallisesta huoneilmasta lainkaan.
http://www.meillakotona.fi/puutarha/kasvit/huonekuusen-hoito
Jos ne sopii kodin muuhun sisustukseen, niin ok. Itselle ei käy.
"Trendikkäissä" sisustuskuvissahan näitä nyt näkyy. Sellaisissa valkoisissa pusseissa.
Sijoitettuna paikkoihin joissa ei luonnonvalo riitä :/
Uusissa taloissa joissa koneellisen ilmavaihdon kuivuus tappaa sen muutamassa kuussa...
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne muotia? Sain huonekuusen joululahjaksi joskus viisi-kuusi vuotta sitten, ihme kyllä vielä hengissä. Jonkin verran kasvanut, pudottanut alaoksia kuten oikea kuusikin huonossa valossa.
Tykkään tuosta kyllä, mutta sille ei ole asunnossa oikein hyvää paikkaa.
Kyllä ne taitavat olla. En lue sisustus- tai lifestyleblogeja säännöllisesti, mutta joskus niitä katselen, ja mun silmään taisi osua tuo huonekuusi vuosi sitten (tai ehkä kaksi, en ole varma).
Ap
Ihan kivan näköisiä pikkuisina ja upeita täysikasvuisina. Eipä haittaa, jos kaikki eivät niistä pidä.
Huonekuuset eivät ole mikään nykyajan villitys, vaikka niitä nyt näkyykin jokaisessa sisustusblogissa ja -lehdessä. Niitä on ollut huonekasveina varakkaammilla ainakin 1800-luvulta lähtien Suomessakin. Itsellä sellainen on ollut melkein kymmenen vuotta ja pidän kyllä kovasti. Mutta totta on, että sisustuselementtinä kyseinen kasvi on ryöstöviljelty, kohta varmaan tulee ihmisillä kyllästyminen ja minäkin olen taas "epämuodikas" :DD Enpä silti aio kuusesta luopua.
Minulla oli viime jouluna joku valkokuusi(?) ruukussa, kun kunnon kuusi tuntui liioittelulta sinkkukodissa, kun aattonakaan en ollut kotona, halusin kuitenkin koristeet käyttöön. Mielestäni tuo oli kiva ja normaalia kuusta kestävämpi, alkoi kuolla vasta huhtikuussa. Perinteinen joulukuusen tuoksu valitettavasti puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Nope.
Pidän kuusesta vain jouluna ja sen pitää olla vihreä ja aito.
Muu on homoilua.
Mikä vika homoilussa?
Huonekuusi on hyvin vanha ja perinteinen huonekasvi. Vanhan kansan uskomuksen mukaan se symbolisoi omistajan avioliittoa/rakkaussuhteita.
Nyt näkyy olevan enemmän esillä kauppojen valikoimissa, mutta sitä on käytetty iät ja ajat huonekasvina, eikä ole lainkaan harvinainen
Minulla se on ollut jo kauan ja on toista metriä.
Tänään tuollaisen hankin. Googlailin ja joidenkin mielestä sitkeä kasvi, toisilla taas heitti henkensä hyvinkin nopeasti.
Tykkään kyllä, tuo yksilö on aika iso.
Valkoisista kuusista muutenkin valkoiseksi sisustetussa kodissa en välitä. Niin sieluttoman näköistä.