Miksi menit naimisiin kumppanisi kanssa?
Kyseenalaistan tätä aina, miksi niin moni ihminen tekee tietoisen valinnan mennä naimisiin kumppanin kanssa? Onko päätös oikeasti tiedoistettu idea mennä naimisiin loppuelämäksi vai onko kyseessä juuri vain biologinen halumme olla läheinen jonkun kanssa? Kyseenalaistan tätä koska avioero lukemat ovat niin korkeat ja tilastot tällä hetkellä ei kerro kuin 45 % siitä.
Kommentit (35)
Miksi en olisi mennyt? Kerta halusin elää hänen kanssaan ikuisesti.
Olen kertaalleen eronnut. Silti en ole luopunut avioliiton symboliikasta. Jos en uskoisi elinikäisiin suhteisiin, niin en olisikennyt naimisiin. Mutta kun uskon, niin en nähnyt yhtään syytä olla menemättä.
Minusta olisi kauheaa elää elämä pessimismin vallassa ”ei mitään kannata tehdä, ei tää kuitenkaan onnistu”.
Minä olin jo kertaalleen jäänyt leskeksi ja arvostan siitäkin syystä juuri avioliittoa. Sillä vahvistetaan taloudelliset ja juridiset siteen lopuksi elämää. Yhteinen talous, yhteinen sukunimi, lapsia ei tarvitse erikseen tunnustaa, lähin omainen sairaudessa ja kuolemassa, perintöasiat.
Jos tässä nyt joka tapauksessa ollaan yhdessä koko loppu elämä, on kai sitten ihan sama olla naimisissakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tehdä testamenttia (lapseton pari)
Ei kenenkään tarvitse, mutta kannattaa tehdä. Myös lapsettoman parin.
Tiesin jo 2kk yhdessäolon jälkeen, että tässä se on jos hän ymmärtäisi kosia. 25v yhdessä, 21v naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi avioliitossa olevan lapsettoman parin kannattaisi tehdä testamentti? Leskihän perii ensin kuolleen puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi avioliitossa olevan lapsettoman parin kannattaisi tehdä testamentti? Leskihän perii ensin kuolleen puolison.
Joo mutta kannattaa tutustua esim. toissijaismääräykseen. Mitä perinnölle tapahtuu molempien kuoltua? Haluaako testamentata jollekin ulkopuoliselle taholle?
Hö, no kenenkäs kanssa sitten jos ei kumppanin!
sillä oli kik kelissä sissijuustoa. Rakastan juustoa.
Tapaaminen & Ihastuminen
Rakastuminen & Muutto miehen kotimaahan
Avioliitto & Lapsi
Kaikki tapahtui "vauhdilla!"
Nyt...lähes 30 yhteistä vuotta; kiintymys, rakkaus etc. on vain vahvistunut/ lisääntynyt vuosi vuodelta.
Elämänkumppanini on "Mies suurella M:lla" ; elämäni suuri rakkaus!
Vierailija kirjoitti:
no ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että rakastuin mieheeni aivan hulluna, ja edelleen rakastan häntä 12 vuoden jälkeen.
Silloin kun ihminen menee naimisiin, niin ei sitä avioeroja mietitä.
Vanha ketju mutta ihanaa kun joku tällainenkin on palstalla.
Järkiavioliitto. Minä halusin päästä eroon lapsuudenperheestäni ja estää sen, etteivät ilkeät sisarukset ja heidän lapsensa perisi omaisuuttani tulevaosuudessa tai pääsisi sekaantumaan asioihini, jos esim. sairastuisin. Menin naimisiin kämppikseni kanssa, joka oli vaihto-opiskelijana täällä ja halusi Suomen kansalaisuuden.