Murskattu vaimo
Olen n 35v ihan ok nainen - en juo, liikun, olen korkeasti koulutettu, panostan ulkonäkööni. Mieheni on yli 50v, kovaurainen mies yhteiskunnan huipputasolta. Ei kuitenkaan mikään julkkis ;) Ulkoapäin katsottuna elämme parasta mahdollista elämää, materiaa on ihan liikaa. Materia on miehelle tärkeintä, pitää olla hienoin talo, kalleimmat autot jne. Hänellä siis, ei minulla.
Mutta se, mitä täältä sisältä löytyy - voi surkeus. Olen tullut tulokseen, että mieheni kiusaa minua henkisesti. Myös fyysistä kiinnikäymistä on tapahtunut. Ensinnäkin, olen täällä kuin joku kotiorja. Ihmiset aina ihmettelevät sitä, kuka meillä siivoaa. Kun kerron, että minä, niin ihmettelevät, eikö pitäisi käydä siivouspalvelu, koska talossa on useita satoja neliöitä (ei siis mikään 200m2:n talo). Selitän aina, etten halua, että tänne tulevat vieraat ihmiset tonkimaan paikkoja. Todellisuus on, että mieheni, jolla on 10x tulot minuun nähden ei halua kustantaa siivouspalvelua edes kerran kuussa. Tai edes jouluksi. Tai edes kerran viidessä vuodessa tilata ikkunan pesua. Ikkunoita on satamäärin. Sanomattakin selvää, ettei mies siivoa ikinä, ei saa edes omia pestyjä vaatteitaan vietyä vaatekaappiinsa.
Tuskallinen asia on jatkuva mitätöinti ja alistaminen. Kuinka en osaa pukeutua, kuinka hänen vaatteensa ovat niin paljon hienompia ja kalliimpia kuin minun. (No kai ne on, koska palkallani ei ostella juuri muualta kuin marketeista tai henkkamaukoista.) Kuinka en osaa tehdä ruokaa (osaan mielestäni tehdä paljon parempaa ja monipuolisempaa kuin hän), kuinka olen tyhmä, kuinka huumorintajuton olen, kuinka kömpelö olen, kuinka surkea ura minulla on, kuinka surkeasti saan pidettyä siisteyttä, kuinka jääkaappi on joko täyttä pilaantunutta ruokaa tai sitten siellä ei ole mitään syömistä. Tässä vain pieni osa kaikesta, mitä hän jatkuvasti minulle toistelee. Lisäksi hän ei osaa alkeellisimpia käytöstapoja: ei kiitä koskaan mistään, ei tervehdi kun tulee, ei hyvästele kun lähtee, ei kysy kuulumisia. Ei sano hyvää yötä. Ei myöskään keskustele kanssani murheistani, jos joku on ollut minulle ilkeä, on minussa.
Maria
Jatkuu...
Kommentit (30)
Lähde,sairastut henkisesti kuten lapsetkin
Itse oot siippasi valinnut .
Joskus rakkauteen voi tulla ryppyjä.
Jos saisimme mahdollisuuden kysyä mieheltäsi, hän varmaan kertoisi erilaisen version kuin sinä.
Miksi ihmeessä katsot tuollaista? Miksi ihmeessä olet mennyt tekemään tuollaisen kanssa lapsia? Tiedän, että ne ovat ikäviä kysymyksiä, mutta toivon sinun vastaavan niihin edes itsellesi.
Voit lähteä. Voit lähteä lasten kanssa vaikka tänään. Etsi paikallinen turvatalo ja soita sitten. Nyt heti.
Omituiselta tuntuu, että miehesi pitää materiasta, mutta ei halua palkata siivoojaa pitämään sitä kunnossa? Yksikään materialistinen mies jonka tunnen, ei ole jättänyt palkkaamatta siivoojaa, koska siivooja osaa hommansa ja vaimolle jää enemmän aikaa itsensä laittamiseen. Ja tunnen aika monta.
Väkivalta on sinulle jo tavallista, älä enää odota. Se eskaloituu koko ajan. Kiroileminen sen sijaan minusta on ihan normaalia, ja tuntuu omituiselta, että menestyvän liikemiehen(?) työpuhelussa lentävät kirosanat ovat sinusta, (kuinka monen avioliittovuoden jälkeen?) mainitsemisen arvoinen asia - väkivallan kanssa melkein samalla linjalla jutussasi.
Mikäli juttusi on totta, niin ihan oikeasti. Lähde jo tänään. Vähemmällä rahalla pärjää aina, mutta alistettuna ei kauaa. Voihan olla, että jos miehesi ei ota sinua hengiltä, sinä otat hänet - battered wife -syndrome on ihan oikea.
Mikset jätä sitä paskaa? Miksi suostut tuollaiseen? Onko raha tärkeämpää kuin oma hyvinvointisi?
Vierailija kirjoitti:
Pyh, joulunalusangstinen lähiömamma siellä heruttelee mielikuvitusjuttuja.
Jos tuommoinen tulisi oikeassa elämässä vastaan, niin sanoisin, että niin makaa kuin petaa. Jos raha on niin tärkeää että ei voi erota, sitten pitää vaan sietää lyönnit, kiroilu ja alistaminen. Hauskaa loppuelämää.
Periaatteessa samaa mieltä, mutta: pahoinpitely (lyöminen) on rikos, avioliitossakin. Vaikka ap jäisi avioliittoon, se ei oikeuta lyömään. Monet parisuhdeväkivallan uhrit jäävät väkivaltaiseen liittoon jo siksi, että lähteminen olisi hengenvaarallista ja/tai koska heidät on henkisesti täysin nujerrettu. Kummallista väittää silloin, että lyöminen on uhrin vika, mitäs jää liittoon.
Blaa blaa blaaaaaaaa! Tylsä tarina, ei jatkoon!! :D
Ainoa syy, miksi et ole jo lähtenyt, on se, että ette ole naimisissa tai teillä on avioehto? :D
Rikkaat jännämiehet kelpaa näköjään naisille.
Miehesi kuulostaa ihan isältäni. Lähde pian!