Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän pyöreämpi tai sanotaan suoraan, en ole yhtä hyvännäköinen kuin jotkut ystävistäni. Silti minulla on todella komea mies, jonka kanssa olen ollut jo yli 10 vuotta yhdessä. Olemme onnellisia yhdessä.
Olen vuosien varrella kutsunut paljon ystäviä luokseni, niinkuin nyt on tapana tehdä. Kutsun mielelläni ihmisiä kylään, passaan ruoat ja juomat, laitan mukavalle. leveälle sohvallemme laadukkaat petivaatteet, tarjoan pyyhkeet, laadukkaat shampoot ja saippuat jne. Mitään ei tarvitse tuoda, kunhan tuo itsensä .
Useimmat vieraat ovat viihtyneet hyvin ja minäkin nautin kun saan kestitä heitä . Pitäisi varmaan siirtyä hotellibisnekseen :). Useimmat ovat käyttäytyneet mukavasti ja asiaankuuluvasti nauttineet ylläpidosta ja kehuneet sitä.
Mutta.. pari melko hyviksikin kavereiksi luulemaani naisvierasta käyttäytyi vähän oudosti meillä viipyessään. Ensimmäinen rupesi venyttelemään löysissä mikroshortseissa p..se pitkällään mieheni edessä kun tämä oli läppärillään sohvalla, vaikka vieraalle olikin sillä kertaa laitettu peti ihan toiseen huoneeseen. Toinen taas sovitteli bilemekkojaan eteisen peilin edessä, strippaillen toki välillä ja kävi aina vähän väliä kyselemässä mieheni mielipidettä vesirajaminimekoistaan ja miten ne sopivat hänelle. Tyyliin kuului myös keikistely, kiemurtelu ja melkein koko p..seen paljastaneet pyörähdykset. Kaikki tämä siis minun naamani edessä. Kumpikaan vieras ei siis ole koskaan vaihtanut mieheni kanssa paria lausetta enempää. Mies katsoi minua ja nauroi epäuskoisena. Minua ei naurattanut kauheasti sillä hetkellä, jälkeenpäin ollaan miehen kanssa naurettu näitä enemmänkin.
Olen päätellyt että nämä naikkoset jotenkin kai kuvittelivat että heillä on kodissani jonkinlaisia "oikeuksia" ja sillä ei ole väliä vaikka minä loukkaantuisin heidän käytöksestään? Mitä mieltä muut ovat?
Outoa että vieraat eivät tunne toisiaan ja kaksi erillistä kertaa kyseessä.
Porttari ja tiedoksiantona suorat sanat. Tekstarilla tiedoksi, että sinun käytöksesi meillä oli niin keikistelevän hutsahtavaa, minua vähättelevää ja miestäni hämmentävää mutta toki huvittavaa, että keskusteltuani käytöksestäsi mieheni ja ystävieni kanssa katson parhaaksi antaa käytöstangaistuksen, sinulla on porttari meille. Hyvää päivänjatkoa silti.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän pyöreämpi tai sanotaan suoraan, en ole yhtä hyvännäköinen kuin jotkut ystävistäni. Silti minulla on todella komea mies, jonka kanssa olen ollut jo yli 10 vuotta yhdessä. Olemme onnellisia yhdessä.
Olen vuosien varrella kutsunut paljon ystäviä luokseni, niinkuin nyt on tapana tehdä. Kutsun mielelläni ihmisiä kylään, passaan ruoat ja juomat, laitan mukavalle. leveälle sohvallemme laadukkaat petivaatteet, tarjoan pyyhkeet, laadukkaat shampoot ja saippuat jne. Mitään ei tarvitse tuoda, kunhan tuo itsensä .
Useimmat vieraat ovat viihtyneet hyvin ja minäkin nautin kun saan kestitä heitä . Pitäisi varmaan siirtyä hotellibisnekseen :). Useimmat ovat käyttäytyneet mukavasti ja asiaankuuluvasti nauttineet ylläpidosta ja kehuneet sitä.
Mutta.. pari melko hyviksikin kavereiksi luulemaani naisvierasta käyttäytyi vähän oudosti meillä viipyessään. Ensimmäinen rupesi venyttelemään löysissä mikroshortseissa p..se pitkällään mieheni edessä kun tämä oli läppärillään sohvalla, vaikka vieraalle olikin sillä kertaa laitettu peti ihan toiseen huoneeseen. Toinen taas sovitteli bilemekkojaan eteisen peilin edessä, strippaillen toki välillä ja kävi aina vähän väliä kyselemässä mieheni mielipidettä vesirajaminimekoistaan ja miten ne sopivat hänelle. Tyyliin kuului myös keikistely, kiemurtelu ja melkein koko p..seen paljastaneet pyörähdykset. Kaikki tämä siis minun naamani edessä. Kumpikaan vieras ei siis ole koskaan vaihtanut mieheni kanssa paria lausetta enempää. Mies katsoi minua ja nauroi epäuskoisena. Minua ei naurattanut kauheasti sillä hetkellä, jälkeenpäin ollaan miehen kanssa naurettu näitä enemmänkin.
Olen päätellyt että nämä naikkoset jotenkin kai kuvittelivat että heillä on kodissani jonkinlaisia "oikeuksia" ja sillä ei ole väliä vaikka minä loukkaantuisin heidän käytöksestään? Mitä mieltä muut ovat?
Outoa että vieraat eivät tunne toisiaan ja kaksi erillistä kertaa kyseessä.
Minullakin kaveri, joka ei tule enää kylään. Hän on sellainen kovaääninen höpöttää, mutta meni yli kun aina "vitsaili" mieheni söpöydestä. Jos annoin vaikka pikaisen pusun miehellä lähtiessämme, niin kaveri kysyi "vitsillä", että kai hänkin saa suukon. Tosi omituista! Mielestäni kaverini oli jotenkin ihastunut mieheeni ja se meni yli. Nykyisin näemme muualla tai kaverini ja hänen miesystävän luonaan, mutta välimme eivät ole ihan ennallaan. Olen varautunut hänen seurassaan ja erityisesti, jos kommentoi miestäni.
Ihminen, jota pidin ystävänäni laittoi Faceen kuvan vessastani ja kirjoitti kuvan yhteyteen " Hyi v"""u , kuvitelkaa käyvänne suihkussa täällä " tms, en muista en sanatarkasti.
Pistin välit poikki ja ystäväni oli sitä mieltä että ylireagoin !
Ja minulla oli siis tuohon aikaan paha masennus, siivoaminen oli viimeinen asia mitä jaksoin. Olin tarkka, ketä laskin asuntooni ja luottamulseni petettiin noin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus muinoin lakkiaisissani löysin serkkuni tupakalla talomme takana. Samassa hän huomasi isänsä, joka lähestyi naapurin puolelta. Hätäpäissään serkku nakkasi palavan tupakan talomme seinustalla olevaan kuivien halkojen pinoon. Aargh, mikä järki, miksei vaan pudottanut maahan? Minä sitten kiireellä hakemaan sankollista vettä ja kiikuttamaan vesilastin puupinon päälle toivoen että rölli sammui. Juhlaväki kohotteli kulmiaan kun juhlakalu touhusi kiireellä vesisankkoa nurkan taa. Serkku seisoi tumput suorana eikä älynnyt toimia. Annoin toki palautetta suht kipinöillä.
ohis. Talon seinustalle ei kannata laittaa mitään halkopinoja, ikinä ei tiedä josko pyromaani liikkuu alueella tai lapset löytäneet tulitikun tai sytkärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.
Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.
Et taida tietaa, etta kaupoissa myydaan ihmeellista ainetta nimeltaan MURUKAHVI?
En ole perehtynyt kun en tosiaan kahvia itse ole ikinä juonut. En oikein näe syytä käyttää vähiä rahojani johonkin mitä itse en missään tapauksessa tarvitse. Kummallista jos tee, mehu tai muut eivät kelpaa.
En minäkään juo teetä, mutta silti kaapissa on teetä vieraita varten.
En ole varma, meneekö tämä enemmän omituisen vai törkeän puolelle, tahallisuudesta kun ei sinänsä ole kyse...
Taisin olla 19-vuotias, kun kaverini kauempaa tuli mun ja poikaystäväni luokse tarkoituksenaan yöpyä. Juotiin vähän illan mittaan, kumpikaan ei paljoa, mutta kaveri meni ihan uskomattomaan kuntoon todella äkkiä! Konttasi pitkin kämppää alasti eikä suostunut pukemaan, puhui sekavia, eikä häneen saanut mitään kontaktia. Laitoin sitten kaverille pedin sohvalle ja yritettiin mennä nukkumaan, mutta kaveri tunki koko ajan meidän sänkyyn kolmanneksi. Myöhemmin, kun olin saanut hänet nukkumaan, menin itsekin takaisin unille ja poikaystävä jäi olohuoneeseen pelaamaan. Aamulla poikaystävä kertoi, että oli havahtunut pelatessaan takaansa sohvalta kuuluvaan ääneen ja kääntynyt: kaveri siinä tyydytti itseään reva levällään eikä reagoinut puheeseen vieläkään. Oli sitten liuennut paikalta äkkiä. Olohuoneessa odotti aamullakin yllätys, kaveri oli nimittäin kussut sohvalle.
Pienen keskustelun jälkeen selvisi, että kaverilla oli joku uusi mielialalääkitys, jonka aikana ei todellakaan olisi saanut juoda, ja sekakäyttö oli saanut hänet näin sekaisin. Olisi ollut ihan kiva kuulla tästä ennen sitä juomista, niin oltais voitu tehdä jotain ihan selvin päin... Pyysin kaveria lähtemään parinsadan metrin päässä olevaan kauppaan hakemaan pesuainetta, jotta voisin yrittää pelastaa sohvan, ja kaveri aloitti vielä kiukuttelun siitä, miten kehtaan vieraalta sellaista pyytää ja kun hänellä on niin huono olo. Siinä kohtaa napsahti ja sanoin suorat sanat, ja kaveri ihme kyllä lähti kauppaan. Uppopesin sohvan (oli onneksi sukulaisilta ilmaiseksi saatu divaanityyppinen, epäkäytännöllinen höskä), mutta eroonhan siitä piti hankkiutua, ällötti, vaikka ainakin haju lähti pesussa.
Tää on kyllä absurdein tilanne, jossa olen koskaan ollut. Ymmärrän kaverin häpeän, mutta ois edes voinut anteeksi pyytää ja jättää juomatta alkujaankin. Ei olla sittemmin oltu juuri tekemisissä, eikä tyypillä käsitykseni mukaan mene vielä vuosia myöhemminkään kovin hyvin.
"Ai tää tavara on sulla. Mä ostin sen sun vanhemmille 70-luvulla. Mä otan tämän mukaan."
ihmetteen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aika pientä näihin muihin verrattuna, mutta. Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa käymme saman keskustelun kirjaimellisesti joka ikinen kerta, kun hän on luonani; mä en juo kahvia ja hän juo. Mulla ei sattuneesta syystä ole kahvinkeitintä eikä kahvia. JOKA IKINEN KERTA kun hän tulee luokseni, hän kysyy ensimmäisenä, että "oisko kahvia?" ja on joka ikinen ainoa kerta yhtä ällistynyt, kun sanon, että ei ole kun en käytä. Vieraita varten pitäisi hankkia.
Alkaa käymään jo hieman ärsyttäväksi kun ollaan kuitenkin jo monta vuotta tunnettu.
Et taida tietaa, etta kaupoissa myydaan ihmeellista ainetta nimeltaan MURUKAHVI?
En ole perehtynyt kun en tosiaan kahvia itse ole ikinä juonut. En oikein näe syytä käyttää vähiä rahojani johonkin mitä itse en missään tapauksessa tarvitse. Kummallista jos tee, mehu tai muut eivät kelpaa.
En minäkään juo teetä, mutta silti kaapissa on teetä vieraita varten.
Minä olen vannoutunut teenjuoja ja sitä kyllä löytyy kymmeniä erilaisia juotavaksi. Koska minulla on paljon tilaa ja muuten vähän tavaraa, olen hankkinut lähinnä vieraita varten kapselikahvinkeittimen. Se ei ole ekologinen katastrofi, koska ei tule usein käytettyä ja enemmän menee hukkaan ostamalla kokonainen kahvipaketti. Kapselit säilyvät paremmin ja joskus, ehkä parin kuukauden välein teen itsellenikin jonkin erikoiskahvin. Kahvimaitoa en kyllä ole hankkinut vieraille, koska käytän itse aina kasvimaitoja allergian vuoksi. Tähän mennessä on aina kelvannut kasviversiotkin kaikille, paitsi vieraille joista seuraavaksi kerron.
Törkeimmät vieraat oli vieraammat sukulaiset, joiden oli tarkoitus majoittua vanhemmilleni. He kuitenkin kertoivat varaavansa hotellin ja vanhempieni luokse majoittui toisia vieraita. Nämä kaksi sankaria kuitenkin ilmestyivät paikalle ilman hotellia, eikä iltamyöhään ollut huonetta saatavilla. Koko pitkälle viikonlopulle ei enää siinä vaiheessa ollut huoneita ja erehdyin ottamaan heidät luokseni. Täällä kaikki oli väärin. Kasvimaidot kuvottavaa piiperrystä, kaikki maidoton kamalan makuista ja kyllä nyt voita pitää olla. En ole imuroinut kirjahyllyn alta. Kissa on ällöttävä ja se pitäisi laittaa jonnekin hoitopaikkaan, hirveää kun se tulee jalkoja puskemaan ja käske se pois. Kun olin töissä, he olivat tutkineet kaappejani ja löytäneet ”haureuteen liittyvää välineistöä”. Tästä oli sukulaisille kerrottu kauhistellen. Järkytystä aiheutti myös se, että minulla oli kotonani alkoholijuomia. Kestin muutaman päivän, mutta uudelleen eivät tänne koskaan tule.
No ei ehkä ole törkeintä, mutta jäänyt mieleen.
Meillä on kahden aikuisen talous ja pidetään koti todella siistinä. (Yö)Kylään tuli kaveripariskunta kahden lapsensa kanssa, ja lapset juoksi ja riehui koko ajan, etenkin juoksi portaissa kun eivät olleet tottuneet kahden kerroksen kotiin.
Seuraavana päivänä rouva kehtasi sanoa hyvin arvostelevaan sävyyn, että "teillä on pölyä portaiden alla!" Jumaleissön, mistähän mahtoi johtua!!! Ei ollut ennen kuin tulivat, oli juuri imuroitu kaikki paikat sitä ennen!
Järjestin synttäri teemana oli 70-luku ja olin hankkinut ' vintage' pyyhkeitä 4 kpl kirppikseltä. Kaikki olivat esillä asunnossa juhlan aikaan ja kun juhlat loppuivat yksi pyyhe oli hävinnyt. Juhlat olivat hauskat mutta ihmettelen miksi pyyhkeen ottaja ei vaan kysynyt multa saanko yhden noista kun eivät olleet kuin muutaman euron arvoisia.. yhtä osallistujaa epäilen, en tietenkään ole varma kun oli porukkaa n 25 kpl
Vierailija kirjoitti:
Meidät kutsuttiin miehen kummilapsen syntymäpäiville. Kun mentiin (sovittuna aikana) ei tarjolla ollut juuri mitään. Kakku oli syöty, siitä oli muruja jäljellä sekä muutama keksi. Ei sillä että oltais tarjottavien takia menty mutta itse en kehtais noin tehdä. Tuli kauhea myötähäpeä.
Tähän sopii vanha sanonta:
"Justihin piisas sano Laihian akka kun velli kesken loppui."
Hirveitä tarinoita. En sietäisi ikinä, että meillä vieraat menisivät jääkaapille tai sikailisivat. No ei meillä käykään kuin vanhemmat ja vanhapiikasiskoni, ja hekin vain kahvilla. Lapsiperhettä en kotiini kutsuisi, ja siksi toinen sisko ei käy täällä.
Ei kumpikaan miehen kanssa tykätä vieraista. Toki meidän aikuinen lapsi käy - ainoa yökylään tulija, ja hän tottakai saa ottaa kaapista mitä haluaa ja olla kuin kotonaan.
Ei mitään kovin pahaa. Vapaamielinen ystävättäreni tykkäsi jättää vessanoven puoliksi auki käydessään asioilla. Ettei juttu jäänyt kesken. Ei ehkä tajunnut, että kaikki haisut levisi tietysti. Ehkä hän kauniina naisena luuli "sieltä" tulevan vaan hunajaa.
Veljeni vaimo kuvaa kotiamme näyttääkseen ne uteliaalle äidilleen. Ei meinaa millään mennä jakeluun etten pidä tästä tavasta.
Aikoinaan naapurin rouva oli ihastunut ex-mieheeni sillä seurauksella, että tunki meille väkisin imuroimaan, vaikka vain kouluikäiset lapset olivat kotona. Kun tulin töistä kotiin, niin siellä tämä seurankipeä naikkonen odotti varmaan miestäni töistä kotiin. Mutta ei tiennyt sitä, että ex-mieheni vie ensin kaikki konttoria-kat kotiin ennen kotiin tuloa. Samaten tämä naapuri tunki naapurusjuhlissa mieheni syliin istumaan ja mukaan asiointimatkalle. Mieskin on ex ja ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vieras istuu soffalle ja päättää muiden puolesta, mitä sieltä telkusta katsellaan vaikka koko viikonloppu. Tällaisen fanaattisen penkkiurheiluhullun uhrina olen joutunut olemaan omassa kodissani.
Ohis.
Olin kymmenen vuotta sitten sairaalassa muutaman päivän kahden hengen huoneessa.
Tämä huonetoverini oli saapunut ennen minua ja ominut television kaukosäätimen itselleen.
Oli vähän turhauttavaa katsoa mitään, kun kanava saattoi vaihtua tai koko toosa sammua milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko itse niin suvaitsevainen vai mitä, mutta ikinä ei ole ollut meillä vieraita jotka olisi tehnyt tai toiminut jotenkin törkeästi 😊
Hurraa, mene muualle kiillottamaan sädekehääsi. Sinäkin varmaan olisit suvaitsevainen, jos vieraasi masturboisi edessäsi, iskisi miestäsi, haukkuisi sinut lyttyyn tms. mistä täällä ketjussa on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko itse niin suvaitsevainen vai mitä, mutta ikinä ei ole ollut meillä vieraita jotka olisi tehnyt tai toiminut jotenkin törkeästi 😊
Nämä tällaiset omahyväiset ohikset ovat kyllä aaveen pahinta syöpää. Käypä vielä vastaamassa tuohon kokemuksia Concertasta -kyselyyn, että en tiedä, kun en ole tarvinnut. Ja sitten vielä tuo omahyväinen, tyytyväinen hymiö perään. Ei stana... Onneksi olet sentään tosi suvaitsevainen.
Asuin ulkomailla kaverini kanssa ja meillä kävi useamman kerran vuodessa sukulaisia ja kavereita lomalla.
Eniten harmia aiheuttivat lomailijat, jotka unohtivat etteivät ole hotellissa vaan ihmisten kotona. Valittivat ruoasta tai huonekaluista (Ai,ai tuolla sängyllä on sitten hirvittävää nukkua!”). Ja moni unohti myös, että MINÄ en ollut lomalla! Kerran tulin kotiin yövuorosta klo 04 ja parin tunnin kuluttua minut jo herätettiin josko sais aamupalaa.
Erikoisin oli kuitenkin tämän kaverini kaveri. Nainen tuli meille viikoksi ja halusi nähdä kaiken mahdollisen lomansa aikana. Normaali ihminen ottaisi jonkun turistibussin tai vähintään taxin. Vaan ei hän.
Eräänä aamuna olin lähdössä kauppaan, mutta autoni ei ollutkaan parkkiruudusamme. Alueemme vartija soitti poliisit ja auto kirjattiin varastetuksi.
Myöhemmin tämä vieraamme tuli kotiimme ja löysi minut itkemästä sohvalta. Hänen käveli luokseni ja kysyi mikä hätänä ja kerroin, että autoni on varastettu. Samalla hän laski kassinsa ja autoni vara-avaimet tipahtivat lattialle!
Varas oli siis tämä nainen. Hän väitti kirkkain silmin, että oli sopinut ystäväni kanssa että saa käyttää minun autoani loman ajan.
Olisi ollut oikein jos poliisi olisi pidättänyt hänet. Annoin anteeksi, mutta ihmetyttää yhä. Erikoinen persoona.
Itse en tykkää, jos vieraat ns. luvatta menevät jääkaapille. Etenkin jos sinne ei ole mitään asiaa eli mennään vain pällistelemään. Se on aina täynnä ja kaaoksessa eli mieluiten pistän itse toisten juomatkin sinne. Olen kyllä itsekin laittanut kaverilla omia juomiani jääkaappiin, mutta ilmoitan aina etukäteen asiasta eli siinä kohdin voi vielä asiaan puuttua.
Mieleen on jäänyt, miten yksi tyyppi alkoi mökillämme esitelmöidä, mitä kaikkea siellä pitäisi tehdä. Aha, don't we know it, tuutkos itse tekemään?