Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
741/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalla Turkissa tutustuimme pariskuntaa. Tulivat meillä käymään ja toivat mukana 2 kissaa. kolmannen päivän aamuna jätin keittiöön lapun,et olemme väsyneet kaksoset 8kk valvotti. Vieraat lähti. Sen koommin ei nähty

Vierailija
742/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran opiskelijoina jonkinlaiset jatkot, ja yksi naapuritalossa asuva kaverini oli sanonut kahdelle muulle kaverille, että nämä voivat tulla sitten meiltä hänen luokseen yöksi, ettei tarvii kallista taksia ottaa. Joskus myöhään tämä kaverini alkoi sitten pyydellä minulta, että voisko nää kaks jäädä sittenkin meille yöksi, kun on enemmän tilaakin ja niin edelleen ja hän ei haluaisikaan heitä luokseen. No ei voi, en minä ollut luvannut kenellekään yöpaikkaa.

Kaiken lisäksi toinen näistä sankareista oli joskus aiemmassa illanvietossa aukonut päätään miehelleni, joten ei olisi ollut muutenkaan tervetullut, ellei nyt näissä isommissa kekkereissä olisi mennyt muiden mukana.

Sitten nämä kaksi sankaria alkoivat murjottamaan minulle, kun alunperin yöpaikan luvannut tyyppi teki katoamistempun ja minä kamalana tyyppinä ajan heidät ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5454 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kaveria tuli kylään ja pyysivät että saavatko syödä omenaa. Koko sato ei ollut vielä kypsä, mutta oletin että siellä joku kypsä olisi joukossa ja voisivat syödä välipalaksi. Kun tulin takaisin, olivat ahtamassa muovikasseihin omenaa omenan perään. Siinä oli kummallakin jo muovikassi puolillaan ja kiipeilivät puussa keräämässä lisää, sekä puoliraakoja että kypsiä, lähes kaikki alaoksat jo paljaana! Olin aivan tyrmistynyt: kun totesin että sai ottaa vain syötäväksi, ei koko satoa kotiinvietäväksi, heittivät kassit oikein kovaa maahan omenoineen ja ajoivat pois. Myöhemmin huomasin myös että olivat syöneet muutakin, mm. kuukausimansikkat, koska kasvi vielä sinä lämpimänä syksynä teki satoa niin myöhään, ja olin kylminä öinä nostanut ruukkuja sisään suojellakseni marjoja. En ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen, mutta ovat haukkuneet itaraksi paskaksi. Siirtyivät piinaamaan onneksi muita. Eräs tuttava kertoi että olivat luvatta vieneet koko viinimarjasadon ja poimineet paljon luumuja ja karviaiset ihan kaikki, hän ei ollut osannut edes sanoa ei, kun marjat oli jo kerätty ja osa nakattu suuhun.

Ahneita porsaita kyllä näköjään riittää. Tuollaisilta ihmisiltä on jäänyt useampi selkäsauna saamatta.

No on sulla ja tuttavallas surkeat puut ja puskat, jos omenapuusta ei paria muovikassillista enempää irtoa ja kaksi tyyppiä tyhjentää viinimarjapensaat. Itse olen joutunut omenia ja marjoja tyrkyttämällä tyrkyttämään, kun parista puusta tulee kottikärryittäin ja pensaat notkuvat niin, että aina jää yli vaikka kuinka monta emäntää siellä pyörisi marjoja keräämässä.

On siinä ihan vissi ero, vaikka olisi puut ja pensaat väärällään satoa, että ilmestyykö sinne muovikassien kanssa tyypit keräämään omatoimisesti vai antaako niille luvan...

Meillä on reilu 20 puskaa viinimarjoja. Kyllä ne on yksi ihminen käynyt tyhjentämässä (ihan luvalla tosin). En sitten tiedä millaiset pusikot joillain on, jos aina vaan jää yli.

Vierailija
744/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kun olin noin 12-vuotias kun muutaman vuoden ikäinen pikkuserkkuni tuli meille kylään vanhenpineen. Tämä poika on aika vilkas ja riehakas varsinkin vieraiden seurassa. No, hän sai MEIDÄN kotona juosta täysin alasti ympäri taloamme ja istuskella ilman mitään housuja uusilla sohvillamme. Häntä ei edes käsketty rauhoittumaan, ja jos minun vanhemmat siitä sanoivat, pojan äiti mulkoili.

Vieraiden lähdön jälkeen itkin ja raivosin äidille että pyyhkii heti ne meidän upouudet sohvat jollain ja muutenkin siivoaa sen pojan jäljet. Mielestäni lapsi voi omassa kodissaan olla alasti vaikka koko päivän mutta ei vieraiden luona! Jotain järkeä pitäisi vanhempien päässä olla....

Vierailija
745/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minua ärsyttää eniten vanhemmat, jotka tulevat meille, heittäytyvät sohvalle passattavaksi (no kyllä vieraan sopikin olla passattava muuten mutta...) ja antavat jälkikasvunsa levittäytyä huusholliin täysin katsomatta niiden perään. Siellä sitten yhdessä huoneessa kaksivuotias potkii pianoa ja neljävuotias kohta pudottaa pianonkannen kaksivuotiaan sormille, takkahuoneessa kuusivuotias harjoittelee sytyttimen käyttöä ja kahdeksanvuotias on kiivennyt kirjastohuoneen ylimmälle hyllylle nostamaan kristallivatia jonka kiikuttaa äidilleen näytettäväksi "kato ku hiano".

Ei näin. Kun tulette kylään lapsenne ovat vastuullanne. Jos tämä tuntuu liian vaikealta niin älkää tulko meille kylään. Näkyy kyllä jo pihalta, että talomme on aika suuri, ja tiedossa varmaan on sekin että meillä ei ole henkilökuntaa.

Haha.  Tämän kirjoittajalla taisi olla tarve esitellä jotain ihan muuta kuin vieraitten käyttäytymistä...  no, meitähän on moneksi.

Vierailija
746/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kylään mieheni kaveri vaimoineen ja kaksi lasta mukana, alle kouluikäisiä.  Meillä oli 9 kk ikäinen lapsi.  Näillä vieraitten lapsilla oli mukana sellainen leikkirobotti, joka surisi ja vilkkui ja liikkui,  Meidän lapsi säikähti sitä ihan hirveästi ja tarrautui minuun uskaltamatta edes katsoa koko lelua. 

Näiden vanhempien mielestä se oli jotenkin hirveen hauskaa.  Ne kiusasi sitä mun lasta koko vierailun ajan sillä robotilla.  Laittoivat sen vähän väliä päälle surisemaan ja toivat väkisin siihen mun lapsen nenän eteen, vaikka kuinka yritin kauniisti sanoa, että leikkikää sillä robotilla sitten kotona, mutta ei nyt täällä, kun meidän pikkuinen pelkää sitä, se on melkein vauva vielä.

Ei vaikutusta.  Lapsi oli sitten koko vierailun ajan minun sylissä silmät kiinni nyyhkyttäen ja sydän hakaten.  Nämä penskat leikitti sitä saamarin robottiaan sydämensä kyllyydestä koko ajan siinä lattialla meidän vieressä.  Vanhemmat ei puuttuneet sanallakaan, ei millään!  Päinvastoin katsoivat sen näköisenä, että uskallatkos sanoa yhtään mitään meidän lapsille!  Ihan kuin ne olisi olleet tyytyväisiä, että ähäkutti, pelkääpäs teidän lapsi meidän lasten lelua!

Lopulta mun mies otti sen robotin, ja pisti kaapin päälle lasten ulottumattomiin.  Alkoi kauhea hänsläys ja huuto.  Se vierailu loppui sitten siihen.  Kun nämä vieraat oli eteisessä pukemassa itsensä ja lastensa päälle ulkovaatteita, toinen näistä penskoista heitti sen robotin vauhdilla meidän lasta päin.  Siihenkään nämä vanhemmat ei sanoneet mitään!  Kun olivat päässeet pihalle, me katsottiin miehen kanssa toisiamme ja oltiin täysin puulla päähän lyötyjä.  Että miten ihmiset voi käyttäytyä noin huonosti.

Toinen juttu on myös se, että kun tulee meille kylään, on hyväksyttävä se, että meillä on koira.  Sitä ei tönitä ja tuupita.  Koira on kotonaan, vieras ei.  Koira saa tulla nuuhkimaan vierasta kohtuullisessa määrässä, se on kestettävä.  Eri asia, jos koira hyppii päälle tai näykkii tms mutta meidän koira ei tee mitään semmoista.  Vieraasta se on kiinnostunut sen verran, että hiukan nuuhkii ja tökkäisee kuonollaan pehmeästi, erittäin kiltti pieni koira on kyseessä.  Muuten se jättää ihmiset rauhaan.  En pidä siitä, että joku tulee meille ja ilmoittaa kylmästi, että mä en sitten tykkää tosta koirasta.  Tekisi mieli sanoa takaisin, että mä en sitten tykkää sinusta!

Ei koiraa tarvitse huomioida eikä siitä erityisesti tykätä, mutta ei sitä saa tuuppia eikä töniä.  Sehän on kuin tuuppisi mun lasta ja sanoisi, että tosta mä en tykkää.

Vierailija
747/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kun ollaan oltu meillä etkoilla ennen baaria niin mieheni kaveri on kaatanut juuri ennen taksiin hyppäämistä oluensa lasiin ja ottanut tuon lasin sitten mukaan ja jättänyt keskustaan. Kaksi ulkomailta tuotua erityisempää oluttuoppia hävinnyt näin. En ymmärrä.

Vierailija
748/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli kylään mieheni kaveri vaimoineen ja kaksi lasta mukana, alle kouluikäisiä.  Meillä oli 9 kk ikäinen lapsi.  Näillä vieraitten lapsilla oli mukana sellainen leikkirobotti, joka surisi ja vilkkui ja liikkui,  Meidän lapsi säikähti sitä ihan hirveästi ja tarrautui minuun uskaltamatta edes katsoa koko lelua. 

Näiden vanhempien mielestä se oli jotenkin hirveen hauskaa.  Ne kiusasi sitä mun lasta koko vierailun ajan sillä robotilla.  Laittoivat sen vähän väliä päälle surisemaan ja toivat väkisin siihen mun lapsen nenän eteen, vaikka kuinka yritin kauniisti sanoa, että leikkikää sillä robotilla sitten kotona, mutta ei nyt täällä, kun meidän pikkuinen pelkää sitä, se on melkein vauva vielä.

Ei vaikutusta.  Lapsi oli sitten koko vierailun ajan minun sylissä silmät kiinni nyyhkyttäen ja sydän hakaten.  Nämä penskat leikitti sitä saamarin robottiaan sydämensä kyllyydestä koko ajan siinä lattialla meidän vieressä.  Vanhemmat ei puuttuneet sanallakaan, ei millään!  Päinvastoin katsoivat sen näköisenä, että uskallatkos sanoa yhtään mitään meidän lapsille!  Ihan kuin ne olisi olleet tyytyväisiä, että ähäkutti, pelkääpäs teidän lapsi meidän lasten lelua!

Lopulta mun mies otti sen robotin, ja pisti kaapin päälle lasten ulottumattomiin.  Alkoi kauhea hänsläys ja huuto.  Se vierailu loppui sitten siihen.  Kun nämä vieraat oli eteisessä pukemassa itsensä ja lastensa päälle ulkovaatteita, toinen näistä penskoista heitti sen robotin vauhdilla meidän lasta päin.  Siihenkään nämä vanhemmat ei sanoneet mitään!  Kun olivat päässeet pihalle, me katsottiin miehen kanssa toisiamme ja oltiin täysin puulla päähän lyötyjä.  Että miten ihmiset voi käyttäytyä noin huonosti.

Toinen juttu on myös se, että kun tulee meille kylään, on hyväksyttävä se, että meillä on koira.  Sitä ei tönitä ja tuupita.  Koira on kotonaan, vieras ei.  Koira saa tulla nuuhkimaan vierasta kohtuullisessa määrässä, se on kestettävä.  Eri asia, jos koira hyppii päälle tai näykkii tms mutta meidän koira ei tee mitään semmoista.  Vieraasta se on kiinnostunut sen verran, että hiukan nuuhkii ja tökkäisee kuonollaan pehmeästi, erittäin kiltti pieni koira on kyseessä.  Muuten se jättää ihmiset rauhaan.  En pidä siitä, että joku tulee meille ja ilmoittaa kylmästi, että mä en sitten tykkää tosta koirasta.  Tekisi mieli sanoa takaisin, että mä en sitten tykkää sinusta!

Ei koiraa tarvitse huomioida eikä siitä erityisesti tykätä, mutta ei sitä saa tuuppia eikä töniä.  Sehän on kuin tuuppisi mun lasta ja sanoisi, että tosta mä en tykkää.

Kyllä liikaa nuuskivan koiran saa työntää kauemmas ja estää sen puuhat, jos omistaja on niin tollo, että päästää koiransa nuuskimaan ihmisiä liiallisesti.

Vierailija
749/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraa ei tönitä ja tuupita mutta vauvaa saa vähän kauemmankin kiusata. Ok.

Vierailija
750/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että Suomessa on kyläily vähentynyt ja pitää ilmottaa etukäteen jos on tulossa.

Yksi ihminen kutsui mut kerran kylään. Matkaa 200 km. Kun tulin perille, oli ovessa vain lappu: Olen matkoilla.

Ovessa oli tiedonanto varkaille.....

Vierailija
751/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraa ei tönitä ja tuupita mutta vauvaa saa vähän kauemmankin kiusata. Ok.

Itsehän se äiti antoi sen hiivatin surisijan pörrätä vapaasti. Kai hän olisi heti sen sinne kaapin päälle nostanut, jos olisi sitä mieltä, ettei lasta saa kiusata.

Vierailija
752/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottiin yösija yhdelle tutulle.

Aamulla hän oli herännyt ennen meitä, ja kyseltiin, että miten sai aikansa kulumaan? No, kaveri kertoi, että oli somettanut.

Juu, oli todellakin. Myöhemmin kun katsottiin kaverin päivitystä Facebookista, niin oli ottanut todella paljon kuvia meidän asunnosta ja julkaissut niitä Facebookissa. Esim. otti kuvia kirjahyllyn kirjoista, astiakaapin astioista, muistoesineistä, cd-levyistä ym.

Eihän tuossa mitään pahaa sinänsä, mutta olisi ollut kohteliasta kysyä etukäteen, saako julkaista nuo kuvat!

Vierailija
753/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoneet mun kaljat ja vielä pummineet taksirahat jota en ole vieläkään monen vuoden jälkeen saanut takaisin

Vierailija
754/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko itse niin suvaitsevainen vai mitä, mutta ikinä ei ole ollut meillä vieraita jotka olisi tehnyt tai toiminut jotenkin törkeästi 😊

Vierailija
755/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään pöydän ääressä. Lapset eivät saa kulkea kotona, eivätkä kylässä ruoka kädessä ympäri huushollia. Ruokailun jälkeen pestään kädet ja kasvot. Sit voi mennä leikkimään. Meillä ei ole esillä juttuja, joihin lapsi ei saa koskea, koska en tykkää krääsästä, eikä meillä ole koskaan kielletty omia tai vieraita lapsia puuhastelemasta, otan monesti sukulaisten ja kavereiden lapset mukaan esim. keittiöhommiin, koska ei minua ne lapset häiritse.

Yks lähisukulainen tuli taannoin meille kylään lapsensa kanssa. Olin itse asioilla ja ilmoitin että en ihan ehdi kotiin siiheksi kun tulevan, mutta sanoin että lapset on kotona, menkää sisälle. Näin meillä nyt vaan toimitaan. Kun menin kotiin, oli hitsata kiinni. Lapsen vanhempi istui nojatuolissa räpeltäen kännykkää ja lapsi oli murustanut leipää ympäri olohuonetta. Otin leivän pois lapsen kädestä, otin imurin ja imuroin olohuoneen. Tämä henkilö on käynyt meillä vuosien saatossa usein. Ja tietää ihan tasan tarkkaan perheen säännöt. Jotenkin kyllä otti hermoon tuo visiitti. 

Vierailija
756/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tööt

Vierailija
757/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonamme kylässä ollut pariskunta meni täysin yllättäen vessaan harrastamaan kovaäänistä seksiä eivätkä edes myöhemmin ymmärtäneet, että miksi eivät saaneet tulla meille uudestaan. Olivat vielä samaa sukupuolta keskenään, niin siinä oli todella vaikea mennä selittämään pienemmille lapsille, että mitä siellä vessassa tapahtuu ja estää miehen hysteerisesti nauravaa teini-ikäistä poikaa kertomasta sitä näille.

Vierailija
758/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään pöydän ääressä. Lapset eivät saa kulkea kotona, eivätkä kylässä ruoka kädessä ympäri huushollia. Ruokailun jälkeen pestään kädet ja kasvot. Sit voi mennä leikkimään. Meillä ei ole esillä juttuja, joihin lapsi ei saa koskea, koska en tykkää krääsästä, eikä meillä ole koskaan kielletty omia tai vieraita lapsia puuhastelemasta, otan monesti sukulaisten ja kavereiden lapset mukaan esim. keittiöhommiin, koska ei minua ne lapset häiritse.

Yks lähisukulainen tuli taannoin meille kylään lapsensa kanssa. Olin itse asioilla ja ilmoitin että en ihan ehdi kotiin siiheksi kun tulevan, mutta sanoin että lapset on kotona, menkää sisälle. Näin meillä nyt vaan toimitaan. Kun menin kotiin, oli hitsata kiinni. Lapsen vanhempi istui nojatuolissa räpeltäen kännykkää ja lapsi oli murustanut leipää ympäri olohuonetta. Otin leivän pois lapsen kädestä, otin imurin ja imuroin olohuoneen. Tämä henkilö on käynyt meillä vuosien saatossa usein. Ja tietää ihan tasan tarkkaan perheen säännöt. Jotenkin kyllä otti hermoon tuo visiitti. 

Teidän säännöt ovat teidän säännöt joten kaikkien ei tarvitse niitä noudattaa. Jossain toisissa perheissä kun voi olla ihan eri säännöt kuin teillä.

Vierailija
759/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käy juuri muita vieraita kuin sisko ja setä. Nämä ovat sitten vieraina todellakin kuin kotonaan. Käyttävät täysin avoimesti vessaa ja piereskelevät, kaivelevat kaappeja ja ottavat juomaa ja ruokaa jne. Asun siis isäni kanssa ja isäni omistaa tämän asunnon yhdessä veljensä eli setäni kanssa. Minä olen läheinen siskoni kanssa ja isäni on läheinen veljensä kanssa ja siskoni on auttanut minua paljon ja isää on veljensä paljon auttanut, joten ei käytös vierailuilla sinällään haittaa, turha kursailu, sievistely, kainostelu jne. on poissa. Olemme lisäksi kaikki neljä aika ronskeja ihmisiä.

Vierailija
760/2728 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän pyöreämpi tai sanotaan suoraan, en ole yhtä hyvännäköinen kuin jotkut ystävistäni. Silti minulla on todella komea mies, jonka kanssa olen ollut jo yli 10 vuotta yhdessä. Olemme onnellisia yhdessä.

Olen vuosien varrella kutsunut paljon ystäviä luokseni, niinkuin nyt on tapana tehdä. Kutsun mielelläni ihmisiä kylään, passaan ruoat ja juomat, laitan mukavalle. leveälle sohvallemme laadukkaat petivaatteet, tarjoan pyyhkeet, laadukkaat shampoot ja saippuat jne. Mitään ei tarvitse tuoda, kunhan tuo itsensä . 

Useimmat vieraat ovat viihtyneet hyvin ja minäkin nautin kun saan kestitä heitä . Pitäisi varmaan siirtyä hotellibisnekseen :). Useimmat ovat käyttäytyneet mukavasti ja asiaankuuluvasti nauttineet ylläpidosta ja kehuneet sitä.

Mutta.. pari melko hyviksikin kavereiksi luulemaani naisvierasta käyttäytyi vähän oudosti meillä viipyessään. Ensimmäinen rupesi venyttelemään löysissä mikroshortseissa p..se pitkällään mieheni edessä kun tämä oli läppärillään sohvalla, vaikka vieraalle olikin sillä kertaa laitettu peti ihan toiseen huoneeseen. Toinen taas sovitteli bilemekkojaan eteisen peilin edessä, strippaillen toki välillä ja kävi aina vähän väliä kyselemässä mieheni mielipidettä vesirajaminimekoistaan ja miten ne sopivat hänelle. Tyyliin kuului myös keikistely, kiemurtelu ja melkein koko p..seen paljastaneet pyörähdykset. Kaikki tämä siis minun naamani edessä. Kumpikaan vieras ei siis ole koskaan vaihtanut mieheni kanssa paria lausetta enempää. Mies katsoi minua ja nauroi epäuskoisena. Minua ei naurattanut kauheasti sillä hetkellä, jälkeenpäin ollaan miehen kanssa naurettu näitä enemmänkin.

Olen päätellyt että nämä naikkoset jotenkin kai kuvittelivat että heillä on kodissani jonkinlaisia "oikeuksia" ja sillä ei ole väliä vaikka minä loukkaantuisin heidän käytöksestään? Mitä mieltä muut ovat?

Outoa että vieraat eivät tunne toisiaan ja kaksi erillistä kertaa kyseessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän