Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellanen kaveri joka tullessaan kylään tuo esim pullaa ym ja sit toteaa mulle "jos syö yhden pullan, se makso sitten euron" ja on käsi ojossa. Tai ostaa itselleen ja syö niin että maiske kuuluu ja katselee mua samalla piruillen niin kuin "lällällää mulla on viineri, sulla ei lällällää"
Ja siis jos itse käyttäytyisin tuolla tavalla häntä kohtaan, hän raivostuisi. Kokeiltu on ihan piruuttaan
Mulla kerrankin leikkas, kun oli vst tilanne. Koulukaveri tuli pullapussin kanssa ja kysyi voinko keittää kahvia. Keitin, katoin, laitoin kauniit servetit ja olin laittamassa pullia esille kun sanoi maksaa euron kpl.
Vastasin siinä tapauksessa kahvi maksaa myös euron, istumapaikka toisen ja mun seura tonnin.
Vai laitetaanko puokkiin, minä tarjoan kahvit ja ympäristön ja sinä pullat ? Syötiin pullat ja kahvit ja enpä toista kertaa sanonut tervetuloa kun kysyi voiko tulla kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut paljon hyviä juttuja, hauska lukea tätä ketjua.
Tuntuu kuitenkin että jokatoisessa tarinassa kertoja kertoo että " olin niin hämmastynyt/puulla päähän lyöty etten siinä tilanteessa saanut sanaa suusta". Eli kertojaa loukataan tavalla tai toisella ja mitään ei osata vastaan sanoa. Sitten tullaan tänne kertomaan kuinka pahalta tuntui.
Itse ajattelen että suu on avattava silloin kun loukataan tai jos ei osaa omaa puoltaan pitää niin se on sitten oma häpeä eikä siitä itketä jälkikäteen.No toiset vain reagoivat "jäätymällä", eikä sille mitään voi. Arvaa ketuttaako se itse jo muutenkin - ei siihen enää ketään muuta tarvitse puulla päähän lyötynä ihmettelemään, että miksi toiset ovat puulla päähän lyötyjä! :D
- Jos kukaan ei puolestaan tulisi tänne kertomaan / "itkemään" jälkikäteen, mitä omituista tai törkeää vieraat ovat kylässä tehneet, niin sittenpä ei olisi sinullakaan mitään luettavaa eikä tarvetta tulla Vauva-palstalle. ;)
Jos olet lukenut enämmänkin näitä juttuja niin huomaat että osa porukasta on saanut suunsa auki ;)
Antaneet lastensa möykätä ja sotkea kuin riivatut, muun muassa mustikkapiirakkaa oli hierottu naulakon seinään (miksei niitä pilttejä voi opettaa syömään ruokapöydässä?) sekä aikuisetkin kiertäneet ihmettelemässä uutta taloamme kengät jalassa jonka seurauksena parkettiin tuli todella rumia mustia jälkiä ja painaumia korkokengistä. Olisi kohteliasta kysyä ennen vierailua saako kyläpaikassa kävellä ulkokengät jalassa sisällä. Pisteeksi iin päälle yksi lapsosista veti nahkaiseen nojatuoliin pitkän viiltojäljen kengänreunallaan.
Emme ole päästäneet kyseistä herrasväkeä meille toisten kylään. Joko nähdään kaupungilla tai sitten ei nähdä ollenkaan. Emmehän mekään käy heillä sotkemassa ja tuhoamassa kalliita materiaaleja ja huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut paljon hyviä juttuja, hauska lukea tätä ketjua.
Tuntuu kuitenkin että jokatoisessa tarinassa kertoja kertoo että " olin niin hämmastynyt/puulla päähän lyöty etten siinä tilanteessa saanut sanaa suusta". Eli kertojaa loukataan tavalla tai toisella ja mitään ei osata vastaan sanoa. Sitten tullaan tänne kertomaan kuinka pahalta tuntui.
Itse ajattelen että suu on avattava silloin kun loukataan tai jos ei osaa omaa puoltaan pitää niin se on sitten oma häpeä eikä siitä itketä jälkikäteen.No toiset vain reagoivat "jäätymällä", eikä sille mitään voi. Arvaa ketuttaako se itse jo muutenkin - ei siihen enää ketään muuta tarvitse puulla päähän lyötynä ihmettelemään, että miksi toiset ovat puulla päähän lyötyjä! :D
- Jos kukaan ei puolestaan tulisi tänne kertomaan / "itkemään" jälkikäteen, mitä omituista tai törkeää vieraat ovat kylässä tehneet, niin sittenpä ei olisi sinullakaan mitään luettavaa eikä tarvetta tulla Vauva-palstalle. ;)Jos olet lukenut enämmänkin näitä juttuja niin huomaat että osa porukasta on saanut suunsa auki ;)
Niin? Toiset saavat, toiset eivät. Ja sitten..?
Naapuri kaatoi ison tukin meidän maaltamme, rajan meidän puolelta. Sitten kun isä sanoi siitä, sanoi, että maksaa sen (oli jo käyttänyt puun), mutta isä sanoi että 'ei tarvitse, olisin minä sen sinulle antanut kun olisit etukäteen pyytänyt'. Tuollainen tukkipuu maksaa paljon ja maalla on kunnia-asia, että toisten puolella olevia puita ei oteta.
Tuo naapuri oli muutenkin kiero.
Vieraiden aloittaessaan heti sisään astuessa vittuilun ja keljuilun isäntäväelle, alkaa olemaan aika härskiä. Kun aiheesta sanoo alkaa vuosisadan taistelu ja haukkuminen ja isäntäväki pyytelee anteeksi muiden naksautellessa niskojaan. Tämän jälkeen rikotaan lasi, kaikessa hiljaisuudessa siivotaan jäljet (kiitos siitä kuitenkin) ja valehdellaan päin naamaa että ei olla nähtykään koko lasia, kun kysytään että mihin vieras jätti lasinsa jotta se voitaisiin täyttää kun juomatkin tarjottiin.
Jäipä viimeiseksi kerraksi kun kyseistä porukkaa kutsutaan kylään.
Jos minun aikuinen kaveri olisi tullut kylään ja ihan omin lupinensa alkaisi syömään minun poikani kalenterista, niin läpsisin avaralla poskille ja samantien veisin kauppaan ostamaan uudet tilalle. Ei kukaan täysipäinen aikuinen käyttäydy noin. Kai nyt edes sanoit kaverillesi siitä, ettei noin vaan tehdä?
Siis häh? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tarkemmin ajateltuna en edes voi kuvitella että kukaan yli 5 vuotias menisi kylässä syömään toisten joulukalentereista suklaat. Saati että aikuinen tekisi niin.
Miksi muka aikuinen ei saisi syödä toisten suklaita, jos joku on niin tyhmä ja vammainen, että jättää suklaata esille? Eihän tuon ap:n kaveri välttämättä tajunnut, että ne suklaat eivät olleet tarkoitettu hänelle, kun ne kumminkin oli jätetty avoimesti esille?
No tuo sinun viestisi täytyi olla jo ihan selvä provosointi yritys.:D Vastaanpa kumminkin. Tämä kaveri varmasti tiesi ap:lla olleen lapsia. Ensin vihjailee että herkkuja pitäisi olla tarjolla, eikä niitä saa, niin sitten kun näkee JOULUKALENTEREITA pöydällä (jotka ovat yleensä aina selvästi lapsien lapsitalouksissa) niin päättää vetäistä ne naamaan, eikä muka tiedä niiden kuuluneen lapsille? Hohhoijaa täytyy olla melkoinen uuno jos ei osaa päätellä noinkin selvää asiaa.:D Mielestäni tiesi kyllä ja oli melkoinen idiootti kun päätti vaan vetäistä ne naamariinsa. Siinä on esimerkki ihmisestä joka ei ajattele kuin itseään.
Lapsella (3v) oli pieni puolikas rusinapurkki (eli se mini,oisko n. 1rkl rusinoita siinä?) sekä välipalakeksi. Kaveri sitten siinä lirkutteli, että annappas mullekkin vähän rusinaa. Likka sano tomerasti, enkä anna! (Harvinaista herkkua kun ovat) No kaveri katsoi mua kauhistuneena, mutta ei sitten sanonut mitään. No, ne muutamat rusinat kun olivat nassuun kerinneet oli keksin vuoro. Taas alkaa, anna pieni pala. Ihan pieni haukku vain, mulla on nälkä niin etkö nyt antaisi mulle palaa? Likka sano taas tomerasti, että en anna! Minun keksi! Niin kaveri suuttui... Haukkui lapsen siihen paikkaan kuinka huonotapainen ja törkeä on. Ja pitää jakaa kaikille! Voi luoja :D Itkuhan siitä tuli. Näin meillä, 3v vs 30v
Nyt herännee kysymys, miksi en tarjonnut kaverille omaa. No kun ei ollut. Nämä oli jäänyt lapselta syömättä ja takin taskusta ne hänelle tongin :)
Mun on pakko kertoa tämä, vaikka tapahtuikin minun ollessa vieraana. Odotin poikaystävääni hakemaan minut tältä yhteiseltä kaveriltamme illansuussa, kun paikalla ollut toinen mies suuttui silminnähden tehdessäni lähtöä. Hän konkreettisesti saartoi minut nurkkaan ja huusi, ettei minulla ollut mitään asiaa ulos ja meidän ystävyytemme loppuu, mikäli lähden nyt pois. Lisäksi minulle tuntematon lihava nainen tuli viereen huutamaan olevansa samaa mieltä ja otti haltuunsa sekä laukkuni että lompakkoni. Mies otti sen sijaan toisen kenkäni piilottaen sen johonkin. Tätä piiritystä kesti noin 20 minuuttia. Ystäväni, siis asunnon omistaja ei tehnyt mitään auttaakseen minua, vaan osoitti olevansa samaa mieltä näiden ahdistelijoiden kanssa.
Poikaystävä ei uskonut tätä kuin vihdoin pääsin juoksemaan autoon. Lisäksi tuo tuntematon nainen oli varastanut uuden lompakkoni rahoineen ja luottokortteineen, mille ei poliisikaan voinut tehdä mitään. Vieläkin inhottaa.
Mulle tulee vaan yks kerta mieleen jolloin olin tooosi hämmästynyt vieraani käytöksestä. Mua ei haittaa tuo jos menee jääkaapilleym, mutta tämä ihminen tosiaan meni jääkaapille ja huomasi kokispullon jossa oli ehkä noin desin verran juomaa. No hän alkoi raivoamaan ja haukkumaan mua että kuinka 'törkeä' olen ja kuinka paska olen kun en ajattele vierasta ollenkaan ja jättäisi enemmän kokista pulloon.. :D oli sellainen 'wtf' feelis kyllä
Tutustuin työn kautta erääseen ihmiseen joka päällepuolin tuntui mukavalta ja ystävystyttin/alettiin kaveerata. Sitten kun alkoi kyläilyt toistemme luona niin hänen luo kun meni, ei ollut mitään ym tarjottavaa ja hän suutahti milloin mistäkin ja oletti aina että minä tuon kaikki tarjottavat ym ja jonkin aikaa voinkin ym kahvit, maidot, pullat ym, mutta sitten hän ei tosiaankaan tuonut mitään, eli vastavuoroisuus puuttui täysin. Ja sitten kun hän viimein toi suklaalevyn, söi sen melkein itse ja jäi joku pari-kolme palaa niin hän totesi että "sulle loput" ja minä kun oon vähän tällainen "liian kiltti" niin kiitin kauniisti ja hän lähti ja söin ne pari palaa suklaata. No tottakai kun hän seuraavana kertaa tuli kylään, hän kysyi "missä ne mun suklaan loput on?" ja olin tosi kummissani ja tosiaan sitten hän raivostui niin että alkoi huutaa että olen kamala ihminen kun syön toisten suklaat ja sietäisi saada selkääni kun hän oli "jättänyt" ne itseään varten. Olin että "kiva, kiitos? Nyt voitkin lähteä" koska oikeasti mua suututti saatanasti ja onneks hän lähti, tosin ovet paukkuen ja samalla mua haukkuen tai olisin oikeasti vetänyt turpaan. Tän jälkeen en oo hänen kanssaan ollut tekemisissä. Vituttaa vaan kun olis pitänyt mun hälytyskellojen soida jo aiemmin ennen mitään kyläilyjä ym..
Unelmakakkuni kirjoitti:
Tutustuin työn kautta erääseen ihmiseen joka päällepuolin tuntui mukavalta ja ystävystyttin/alettiin kaveerata. Sitten kun alkoi kyläilyt toistemme luona niin hänen luo kun meni, ei ollut mitään ym tarjottavaa ja hän suutahti milloin mistäkin ja oletti aina että minä tuon kaikki tarjottavat ym ja jonkin aikaa voinkin ym kahvit, maidot, pullat ym, mutta sitten hän ei tosiaankaan tuonut mitään, eli vastavuoroisuus puuttui täysin. Ja sitten kun hän viimein toi suklaalevyn, söi sen melkein itse ja jäi joku pari-kolme palaa niin hän totesi että "sulle loput" ja minä kun oon vähän tällainen "liian kiltti" niin kiitin kauniisti ja hän lähti ja söin ne pari palaa suklaata. No tottakai kun hän seuraavana kertaa tuli kylään, hän kysyi "missä ne mun suklaan loput on?" ja olin tosi kummissani ja tosiaan sitten hän raivostui niin että alkoi huutaa että olen kamala ihminen kun syön toisten suklaat ja sietäisi saada selkääni kun hän oli "jättänyt" ne itseään varten. Olin että "kiva, kiitos? Nyt voitkin lähteä" koska oikeasti mua suututti saatanasti ja onneks hän lähti, tosin ovet paukkuen ja samalla mua haukkuen tai olisin oikeasti vetänyt turpaan. Tän jälkeen en oo hänen kanssaan ollut tekemisissä. Vituttaa vaan kun olis pitänyt mun hälytyskellojen soida jo aiemmin ennen mitään kyläilyjä ym..
Repesin jotenkin ja kikattelin tässä kun tulee mieleen mun oma faija joka on niin nuuka että suuttuu ym jos mutsi on ostanu esim keksipaketin jos on tullut esim kutsu jonkun luo kylään. Se on just tollanen et voisin kuvitella sen lohkovan tyyliin "siis joko te söitte sen keksipaketin joka tuotiin viimeks?" ja äiti siinä naama punaisena ja mä "niin faija, siitähän ei ole kuin puoli vuotta aikaa..."
Sellaiset ihmiset jotka menevät jääkaapille ei mua haittaa, mutta kerran oli sellainen episodi että tuli pariskunta kylään ja mentyäni vessassa käymään, he olivat menneet jääkaapille ja omin nokkineen olivat heittäneet osan ruoista roskiin kun "päivämäärä menee tänään umpeen" yllätin heidät itse teossa kun ihmettelin miten keittiöstä kuuluu "on Maija aika köyhä näköjään kun ostanut -50% tuotteita, huh huh" ja humpista jogurtti roskiin :D ja tosiaan silloin ei naurattanut kun oli todella vähissä rahat ja ei mua muutenkaan ikinä oo hävettänyt ostaa aletuotteita kun kaupasaa töissä olleena tiiän että valitettavasti suurin osa menee roskiin ja tulee hävikkiä.
Onneks sain noukittua osan ruoista roskista pois kun paketteineen heittivät, mut sitten maidot oli kaadettu viemäriin :/
Annoin kyl anteeks, mutta pidin aikas saarnan heille. Sen jälkeen eivät ole käyneet mun keittiössä :D
Vierailija kirjoitti:
Lapsella (3v) oli pieni puolikas rusinapurkki (eli se mini,oisko n. 1rkl rusinoita siinä?) sekä välipalakeksi. Kaveri sitten siinä lirkutteli, että annappas mullekkin vähän rusinaa. Likka sano tomerasti, enkä anna! (Harvinaista herkkua kun ovat) No kaveri katsoi mua kauhistuneena, mutta ei sitten sanonut mitään. No, ne muutamat rusinat kun olivat nassuun kerinneet oli keksin vuoro. Taas alkaa, anna pieni pala. Ihan pieni haukku vain, mulla on nälkä niin etkö nyt antaisi mulle palaa? Likka sano taas tomerasti, että en anna! Minun keksi! Niin kaveri suuttui... Haukkui lapsen siihen paikkaan kuinka huonotapainen ja törkeä on. Ja pitää jakaa kaikille! Voi luoja :D Itkuhan siitä tuli. Näin meillä, 3v vs 30v
Nyt herännee kysymys, miksi en tarjonnut kaverille omaa. No kun ei ollut. Nämä oli jäänyt lapselta syömättä ja takin taskusta ne hänelle tongin :)
Tää jotenkin ihmetyttää mua ja mietin että tää on provo. En usko että kukaan aikuinen olis oikeasti noin tyhmä että haluaa lapsen pikkuiset eväät ja sit raivoaa kun pikkuinen ei anna
Meille tuli joskus kesä-aikaan kylään perhe, oltiin sovittu että grillataan, mutta tämä perhe ei nähtävästi voinut sietää sitä että olimme kasvissyöjiä ja vaikka olimme heitä ajatellen myös ostaneet lihaa, makkaraa ym ja itse söimme omia ruokiamme niin silti saimme paskaa niskaan kun ei kuulemma ole "normaalia" olla pelkkä pupu vaan pitää olla karhu :D ollaan silti ihan väleissä nykyään ja kyläillään toistemme luona ja ollaanpa jopa saatu tämä "karhu" maistamaan kasvisruokaa ;) hänen herkkuaan on nykyään kesäkurpitsalasagne
Kauhea äitipuoli oli isäni luona kylässä, kun menin työpäivän jälkeen käymään isällä.
Olin 19-vuotias ja ihan hyvässä työssä, 50v täyttänyt isäni oli eron jälkeen ratkennut juomaan ja menettänyt virkansa.
Isä tapaili viinaanmenevää virkanaista, joka asui naapurustossa ja
jolla oli aikuinen,
omillaanasuva moukkamainen ja häijy tytär.
Ajattelin, että siellä isäni istuu ilman kunnon ruokaa kotona yksinään ja toin kaupasta 2 kassia ruokaa,
mukana mm. 6 tölkkiä olutta.
Isä istui sohvalla drinkki kädessä ja kuunteli hiljaa musiikkia, en tiennyt että siellä on ketään muita kylässä. Sanoin vieväni ostamani ruoat keittiöön ja veinkin.
Olin juuri täyttänyt jääkaapin,
kun keittiöön ryntäsi isän uusi naisystävä, hän oli ollut kylpyhuoneessa silloin kun tulin.
Nainen, siis äitipuoleni huusi kurkku suorana, miten kehtaan tunkea isäni luo kylään tuossa iässä ja mennä vielä isän jääkaapille.
Olin kuulemma hävytön ja ahne,
hän kiljui raivoissaan ja käski minun painua ulos. Isäni hymähteli sohvalla ja hyräili Vivaldin tahtiin.
Lähdin ulos, enkä ole sen koommin isän luona käynyt.
Sellainen vieras kävi jolla on kamala phobia vanhentuneita ruokia kohtaan, eli siis kaikki paketit pitää käydä läpi ja kytätä päiväyksiä. Itse en oo niin tarkka ja on yleensä jotain mikä on vanhaa/menossa vanhaksi, mutta onhan se aika vaivaannuttavaa jos vieras menee jääkaapille ja huutaa tyyliin "sulla on vanhaksi menneitä ruokia" ja ite oot siinä tyyliin "Joo tiedän, en sulle niitä tarjoakaan"
Toinen vieras joka tuli ekaa kertaa kylään (silloin oudoksuin hiukan, mut jotenkin tottunut ku käyny useammin mun luona) oli ihminen jolla oli pakko katsoa esim astiat joista tarjoilee kahvia ym läpi koska hän haluaa tietää että ne on puhtaita eikä likaisia :D
Miehen veli jolla ei valitettavasti ole käytöstapoja tuli ekaa kertaa asuntoomme kylään ja ihan perusteli ruokapöydässä, röyhtäili ja kaiveli korvaansa haarukalla ja voin sanoa että olin tosi järkyttynyt, mies ei ollut veljensä käytöksestä milläänsään ja yritin olla kohtelias, mut sitten hän alkoi kaivella persettään kun oltiin olohuoneessa ja sitten lopulta pyyhki sormensa uuden sohvamme kankaaseen ja kilahdin. Edelleen olen kuulemma "nalkuttava piru" hänen silmissään :D käy jo sääliksi kyllä hänen tulevaa vaimoaan..
No toiset vain reagoivat "jäätymällä", eikä sille mitään voi. Arvaa ketuttaako se itse jo muutenkin - ei siihen enää ketään muuta tarvitse puulla päähän lyötynä ihmettelemään, että miksi toiset ovat puulla päähän lyötyjä! :D
- Jos kukaan ei puolestaan tulisi tänne kertomaan / "itkemään" jälkikäteen, mitä omituista tai törkeää vieraat ovat kylässä tehneet, niin sittenpä ei olisi sinullakaan mitään luettavaa eikä tarvetta tulla Vauva-palstalle. ;)