Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2728)

Vierailija
2541/2728 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun katajanokalla. Minusta on törkeää, että kaverit soittelevat, että he haluaisivat tulla meille viikonlopuksi/pääsiäislomaksi. Kuulostaa kivalta vai?

Menin tähän retkuun muutaman kerran.

Varasin aamupalatarpeet ja laitoin vierashuoneen oikein viimeisen päälle innoissani, että ihana nähdä tätäkin ihmistä ja kiva tehdä jotain mukavaa yhdessä. Menin ihan vastaan asemalle. Siinä, kun käveltiin senaatintorin läpi meille päin, tämä kysyi, että saisiko vara-avaimen, kun tulee varmaan myöhään nukkumaan. Vara-avaimeni oli äidilläni toisella paikkakunnalla, joten heräsin keskellä yötä päästämään tämän sisälle. Sunnuntaina kysyi vielä että keittäisinkö kahvit ennen kuin hän lähtee junalle. Siinä kohtaa keitti yli ja sanoin, että olen itse lähdössä, joten hänen pitää kerätä kamansa. Suuttui tietysti verisesti ja katkaisi välit. Ei ole ikävä.

Toisella kerralla tuttu pariskunta sanoi suoraan, että he ajattelivat säästää majoituskuluissa, kun minä asun niin hyvällä paikalla ja siten heille jäisi enemmän rahaa hauskanpitoon. Sairastuin noroon ja jouduin edellisenä päivänä perumaan. Siis ihan oikeasti sairastuin, enkä feikannut! Suuttuivat, enkä ole kuullut heistä mitään sen jälkeen.

Kolmannella sama juoni paljastui vasta lauantaina. Tämä "ystävä" oli perjantai-illan seurassani. Minusta meillä oli ihan kivaa. Lauantaina hän kertoi muina naisina aamupalalla, että oli muutaman kaverin kanssa sopinut menoa, mutta olivat varanneet "pöydän vain neljälle". Tajusin kyllä, että olin taas hotelli. En selkärangattomuuttani saanut sanottua, että painuu sitten oikeaan hotelliin. Estin sen reissun jälkeen hänet kaikissa someissa. Jenni jos ihmettelet miksi, niin tässä syy. 

Neljännellä (tiedän, olen hidas...) kerralla oli serkkuni, joka asuu Oulussa. Soitteli ja aloitti, että on niin kauan kun ollaan nähty ja hän olisi tulossa Helsinkiin että voitaisiinko nähdä ja katsella kaupunkia ja vähän shoppailla. Minähän innostuin ja kysyin, että missä hän yöpyy, että voisin tulla opastamaan asemalta sinne. "No, sinun luohan minä meinasin tulla..." Jaha. En ilennyt sitten käskeä serkkuani painumaan sinne-minne-aurinko-ei-paista, koska hänen äitinsä oli minulle tosi kiva kun opiskelin, joten sieltä serkku pelmahti täysihoitoon pitkäksi viikonlopuksi. Okei, käytiin taidenäyttelyssä ja syömässä lauantaina, mutta oli kuulemma kavereita käymässä Helsingissä "ihan sattumalta" ja koska hän ei ollut heitä nähnyt vietti sitten la-su heidän kanssaan. Ma aamulla aikaisin lähti junalle edes kiitosta sanomatta.

Tuon jälkeen oli vielä pari sukulaisen kakaraa, jotka majoitin, mutta he tulivat pääsykokeisiin ja homma oli alusta lähtien selkeää. Kiltisti tyhjensivät tiskikonetta, keittivät minullekin kahvia ja kohteliaasti kiittivät majoituksesta lähtiessään. Molempien vanhemmat soittivat vielä perään ja kiittivät. 

Nyt oli pääsiäisenä kaksi "ystävää", jotka eivät edes lähetä hyvän joulun toivotusta, mutta ilmainen majapaikka ilmeisesti kelpaisi kun sulla on kuulemma siellä ihan vierashuone. Sanoin, että olen reissussa. Arvatkaa mitä tuli sitten? No, minähän voisin jättää AVAIMEN johonkin heitä varten.  Kieltäytyminen kuitattiin "Ai harmi, ettet pysty joustaan," ja melkein luuri korvaan.

Nyt loppui kynnysmattona oleminen. Hotelli Katajanojan Linnea on ikuisesti kiinni. Terkkuja tutuille! Kyllä, avauduin vauva.fi:ssä minkälaisia lokkeja olette.

Vierailija
2542/2728 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appiukko tuli kylään. Olin keittiössä laittamassa kahvia. Suht hyvin siintä näki olkkariin missä muut istuivat.

Olkkarin pöydän alla on taso missä oli meidän saamaa postia. Anoppini nappas jonku kirjekuoren minkä aukas. Appiukko kysy mitä siinä luki. Anoppivastas että lahjakortti, appiukko heti että no ota se.

Anoppi vastas että ei voi koska oli henkilökohtanen, muistaakseni mun postia.

Ei tätäkään uskois jos en olisi itse nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2543/2728 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kesällä kaveripariskunnan kanssa meidän pihalla. Yhtäkkiä mies vaan päätti kusta pihan reunaan siinä meidän silmien edessä. Helposti olisi voinut avoinna olevasta ovesta käväistä ihan sisävessassakin. Vaimonsa loi kyllä sankariin murhaavia katseita. 

Vierailija
2544/2728 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on käynyt niin, että joku on tullut luokseni jonkun mäkkipussin kanssa ja vetänyt siinä napaansa yksin eikä kysy mitään, että olisiko mulle voinut tuoda jotain tai onko ok syödä täällä :D

Ei jotenkin ole kohteliasta tai en itse toimisi noin.

Vierailija
2545/2728 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vaatekaapille ja alkoi sieltä vedellä vaatteitani ulos, arvosteli ja mallaili. Sitten alkoi vielä kiskoa vaatteita päälleen, että hänpä sovittaa. Minun vaatteita! Minun kaapista! Siinä niin häkellyin suolapatsaaksi, etten saanut sanaa suustani, vaan suu auki tuijotin. Jälkeenpäin raivostutti silmittömästi koko touhu ja se etten saanut sanottua tai tehtyä mitään. En halua tätä ihmistä enää kotiini kyläilemään.

Vierailija
2546/2728 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskansi ohi pöntön

Vierailija
2547/2728 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko laskea omituiseksi tai törkeäksi minulla on kaveri joka on jatkuvasti jos jonkinlaisessa kriisissä , isoin asia mitä nyt tapahtunut oli avioero ja joutui lähtemään evakkoon yhteisestä kodista. Valitettavasti hän päätti vaan tulla mun luo,oltiin sovittu asia mutta en tiennyt että häntä pitäisi nyt tasan kuukauden majoittaa. Annoin ehtoja että saa olla mutta tietyillä säännöillä. Nyt harmittaa koska hän on mm syönyt minun ruokani,ostin esim maitoa 2 prk jotka menneet jo 2 päivässä,samoin vuokaruoka joka oli töihin evääksi yms...mä sanoin sille että saa ostaa sitten omat ruokansa, käyn töissä ja hän ei. Ärsyttää aikaiset nousut muutenkin ja toinen kuitenkin koko päivän kämpillä.

Vierailija
2548/2728 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo vuosia ja saattaa olla että olen toiseen ketjuun tästä kirjoittanutkin.

Kaverini kanssa sovittiin että hän tulee meille lastensa kanssa LOUNAAN JÄLKEEN noin klo 12 maissa. Olin siis varautunut että tarjoilen iltapäivällä hedelmiä välipalaksi ja aikuisille kahvia& keksejä- en todellakaan ruoki kuin kauempaa tulevat kaverit jos erikseen sovitaan.

Tämä lokki ilmestyi reilun puoli tuntia aiemmin (muuten ei koskaan ole ajoissa) ja alkoi pyydellä lounasta sekä itselleen että lapsilleen "kun ei olla tänään syöty kunnolla niin tultiin tälleen lounasaikaan". Sanoin kyllä hänelle että en ollut varannut lounasta kuin itselle ja omille lapsille ja olemme juuri syöneet koska sovimme vierailuajan LOUNAAN JÄLKEEN.

Laitoin kyllä pöytään voileipää mutta en muuta. En olisi laittanut niitäkään jos nälkäiset ei olisi ollut lapsia. Ärsytti. Tämän jälkeen varoin kutsumasta heitä lähelläkään ruoka-aikoja.

Vierailija
2549/2728 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä voiko laskea omituiseksi tai törkeäksi minulla on kaveri joka on jatkuvasti jos jonkinlaisessa kriisissä , isoin asia mitä nyt tapahtunut oli avioero ja joutui lähtemään evakkoon yhteisestä kodista. Valitettavasti hän päätti vaan tulla mun luo,oltiin sovittu asia mutta en tiennyt että häntä pitäisi nyt tasan kuukauden majoittaa. Annoin ehtoja että saa olla mutta tietyillä säännöillä. Nyt harmittaa koska hän on mm syönyt minun ruokani,ostin esim maitoa 2 prk jotka menneet jo 2 päivässä,samoin vuokaruoka joka oli töihin evääksi yms...mä sanoin sille että saa ostaa sitten omat ruokansa, käyn töissä ja hän ei. Ärsyttää aikaiset nousut muutenkin ja toinen kuitenkin koko päivän kämpillä.

Vaikka saattaakin loukkaantua niin minusta voit ihan suoraan sanoa, että et ollut varautunut taloudellisesti hänen majoittamiseeensa ja luulit että ehdot oli sovittu, joten toivot että hän kävisi vähintäänkin joka toinen kerta kaupassa. Pistä listan kanssa kauppaan.

Vierailija
2550/2728 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2551/2728 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaveri oletti että olen ns. vapaata riistaa kun mies kutsui hänet meille saunomaan. En saunonut heidän kanssaan, enkä ollut vaatteitta tms. joka olisi antanut kaverilleen liikaa toiveita. Yhtäkkiä mieheni heitti kaverinsa pihalle ja käski hänen painua hel..ttiin. Kun kysyin mitä tapahtui niin hän sanoi kaverinsa kysyneen milloin olen käytettävissä ja mieheni oli luullut että tämä vitsaili, mutta lopulta kaveri oli kysynyt suoraan milloin pääsee ja saako paljaalla...

Vierailija
2552/2728 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
2553/2728 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa on käynyt niin, että joku on tullut luokseni jonkun mäkkipussin kanssa ja vetänyt siinä napaansa yksin eikä kysy mitään, että olisiko mulle voinut tuoda jotain tai onko ok syödä täällä :D

Ei jotenkin ole kohteliasta tai en itse toimisi noin.

Miksi ei saisi omia eväitä tuoda, jos kylässä et ehkäpä tarjoa safkaa.

Vierailija
2554/2728 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mukana kylään tullut, hänen toinen kaverinsa, anasti  kylpyhuoneen kaapista poskipunani.

Vierailija
2555/2728 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten eräs kaverini tuli käymään ja juteltiin siinä niitä näitä. Kerroin että olin just ostellut alusvaatteita, tai oikeastaan seksihepeniä, ja kaveri halusi nähdä ne. Siinä oli korsettimallista toppia, stringejä ja muuta hepenettä. Aikansa ihasteltuaan kysyi että voisiko hän lainata niitä joskus. Katsoin tosi pitkään ja sanoin että no ei käy. Mulle ei tulis mieleenkään edes kysyä, että saisko lainata toisen ihmisen ALUSVAATTEITA, intiimejä pikkuhepeniä! 

Vierailija
2556/2728 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkolaiset vieraat. Keskustelevat vain keskenään ja jopa varaavat oman huoneensa. Juhlakalujen asiat ei kiinnosta ollenkaan, vaan ollaan omaa ahdaskatseista karismaattista lahkoa aina tapaamassa. Heille siis Raamatun opetukset ovat tärkeitä ja niitä pitää painottaa yli kaiken. Evankelis-luterilainen kirkko on heille paha asia eivätkä he esim. sano "Jumalan kiitos", vaan "kiitos Herralle" ja sitä sitten kuuleekin kymmeniä tai satoja kertoja juhlissa heidän poppoostaan. Ja toki Venäjän disinformaatio on kovaa kauppatavaraa, koska se ei ole valtavirtaa. Yritä siinä säilyttää juhlamieli, kun yhdet jauhavat sakeaa omaa juttuaan irrallaan muusta porukasta latistaen tunnelmaa, kun kivasta juhlasta tuleekin lahkon illanistujaiset näille.

Vierailija
2557/2728 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras meni vähän ennen lähtöään meidän jääkaapille. Tyhjensi kyselemättä viimeisen maitopurkkimme viimeiset desit taaperonsa tuttipulloon. Ei jäänyt tippaakaan. Mitään ei sanonut, ei lupaa kysynyt. Tyhjän purkin jätti pöydälle, ei sentään lisää pyytänyt.

Meillä oli silloin omakin vauva + taapero, joten ei tainnut ajatella yhtään mitään. 

Lamaannuin sanattomaksi. 

Vierailija
2558/2728 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme omakotitalossa ja ystäväni tuli kylään lapsensa kanssa. Lapsi alkoi poimimaan kukkia minun kukkapenkistä. Oli poiminut tulppaaneja ja muita istuttamiani ihanuuksia. Sanoin lapselle ystävällisesti että kukkapenkistä ei saa kukkia poimia mutta muualta kyllä. Kukkia riittää. Tästä ystäväni loukkaantui ja lähetti minulle jopa postikortin jossa luki tyyliin "antakaamme lasten nauttia luonnosta ja kukista". WTF? Ei niinku minkäänlaista ymmärrystä. Tarjosin heille myös lounasta. Söimme siinä yhdessä omien lasteni kanssa mutta ystävän tyttärelle ei maistunut jolloin ystäväni bongasi keittiön hyllyllä olevan avaamattoman sipsipussin ja sanoi lapselleen: "no sinähän voit syödä vaikka noita sipsejä kun niistähän sinä tykkäät". WTF? No ei todellakaan syö. Ei minunkaan lapset saisi vaihtaa ruokailua sipsihetkeen. Sanoin että ei käy, nyt syömme ruokaa. Tähän ystäväni vastasi, ikäänkuin lapselleen: "Joo, täällä on eri säännöt. Jaana (minä) on tollainen tiukkis".  Sietämätöntä käytöstä. Tuokoon omat ruuat ja sipsit mikäli tarjoilut ei kelpaa. Toiste en kutsu.

Vierailija
2559/2728 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi toi aikoinaan kaverinsa ekaa kertaa meille. Tytöt taisivat silloin olla 11-vuotiaita. Yksi tytöistä kävi vessassa, ja hetken päästä miehelläni oli asiaa vessaan. Kutsui mut sinne järkyttyneenä. Vieras tyttö oli ilmeisesti paskonut seisaallaan pöntön edessä, tai hätinä istunut niin että peppu kosketti rengasta, koska rengas oli kauttaaltaan ulosteissa, sellasta savimaista tönkköä tavaraa kiinni. Eihän siinä auttanut kuin suihkulla irrotella kakat pönttöön, harjata koko pönttö ja vetää vessa tytön puolesta. 

Olikohan kotona opetettu, että vieraassa paikassa ei saa istua renkaalla? Muuta syytä en keksi sille, että niinkin iso tyttö paskoo vessanrenkaalle eikä pönttöön.

Vierailija
2560/2728 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis röyhkeintä on kun eräs meni jääkaapilleni etsimään syötävää ja ottikin mitä lystäsi. En ikinä kehtaisi En edes äitini luona mene syömään mitään ellei itse tarjoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan