Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
hei te kaikki kahvia juomattomat, joiden vierailla kahvihammasta kolottaa! pikakahvi on riittoisaa ja säilyy melko hyvin :) tarvitset vain vedenkeittimen ja purkin pikahvia, niissäkin on eri makuja ja vahvuustasoja.
Itse en sinkkuna opiskelijakämpässä omistanut kahvinkeitintä enkä juonut kahvia, joten sitä ei ollut tarjolla. Ostin kyllä joskus pikakahvia, mutta se ei koskaan kelvannut kellekään koska "hyi pikakahvi on niin pahaa". Hukkaan meni sitten sekin purkki. Kerran tai pari saatoi itse käyttää johonkin leivontaan.
Vierailija kirjoitti:
Tytön kaveri oli tikkana pöydässä kun jotain ruokaa oli tarjolla. Ei siis pyydetty pöytään. Asui 20 metrin päässä eli oli helppo mennä kotiin syömään. Kerran tuo tyttö tuli meille todella ison irtokarkkipussin kanssa ja kuulutti heti ovella että nämä on hänen eikä tosiaan ollut antanut yhtään karkkia meidän tytölle.
Näin kerran naapurin yksinhuoltajaäidin linja-autossa ja hän kertoi että hänellä oli ollut tenttiviikko ja nyt on kyllä rentoutusta ansainnut. Hänellä oli kaksi alle kouluikäistä lasta. Sanoi että menee yksin kylpylään eikä todellakaan ota lapsia mukaan. No jokainen tietenkin olettaa että hän oli hankkinut lapsille hoitajan illaksi. No menin kotiin ja käytiin perheen kanssa kaupassa. Kun tulimme kotiin em. yksinhuoltajaäidin lapset odottivat meidän ovella ulkona ja livahtivat kuin kissat ovesta sisään meille. Kysyimme missä äitinne on niin vastaus oli että se lähti jonnekin. Yritin soittaa mutta ei vastausta. Illalla soitti että laittaa lapset kotiin.
Tälläisessä tapauksessa mä olisin soittanut lastensuojeluun tai poliisille ja sanonut että lapset on jätetty heitteille. En todellakaan olisi alkanut hoitamaan kun asiasta ei oltu sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostu uskomaan osaa näistä, silmät kiinni ja nurkassako te heijaatte itseänne kun ette puutu mitä vieraat lapset tekevät kodissanne?
Kyllä on sanottu sekä vanhemmille että lapsille, kun vierailu menee perseilyksi, mutta jotkut vanhemmat eivät vaan välitä, koska "kyllähän lapsen pitää saada mennä vapaasti ja tutkia." Ei siinä sit auta muu kuin, ettei enää kutsuta kylään.
Niinpä. Meilläkin käynyt lapsiperheitä joissa vanhemmat ei katso ollenkaan lapsiensa perään. Koskevat joka paikkaan ja just kuulemma tutkivat ja vanhemmat ei ymmärrä edes siitä kun sanotaan että meidän tv ei ole kiinnitetty pöytään ja lapsi läpsyttelee tv-lasia. Emme kutsu kyseisiä ihmisiä enää meille koska ei ole kiva ostaa esim uutta kauko-ohjainta kun lapsi on heittänyt sen jossain kohtaa lattiaan, seinään tms, siivota limaiset pöydät, tv jne sekä etsiä makuuhuoneen yöpöydän laatikosta otetut ja jonnekin piilotetut tai heitellyt korut jne. Ja kyllä olemme asiasta sanoneet jälkeen päin ja siitä on seurannut lyhyt suutahtaminen kun muka heidän lastaan syytellään mutta hetken päästä in soitettu että mitä jos he tulisivat meille kylään. Ei kiitos.
Olin jotain 12 ja isoveljen kaveri tuli kylään ja isällämme oli sellainen avattu shampanja tms pullo josta he olivat äidin kanssa maistaneet ja tosiaan isoveljen kaveri näki tämän pullon ja kuulemani mukaan oli juonut sen ja sitten saanut jonkinlaisen 'älynväläyksen' ja oli laittanut siihen pulloon vettä ym, oli kait tajunnut että eihän se vesi ollut sen shampanjan väristä ja tosiaan sai 'älynväläyksen' ja oli kussut pulloon. Voitte sitten arvata kuinka siinä kävi kun vanhemmat olivat ottaneet pullon, juhlistaakseen isän uutta työpaikkaa.
Tästä on jo yli kymmenen vuotta..... Silloisen poikaystäväni miespuolinen serkku oli ihan mukava mutta hän oli todella tarkka rahasta ja paljon mikäkin maksaa ja kuka on rikas ja kellä minkäkin hintainen auto jne. aina vertailemassa. Minä en itse ole sellainen joten minusta se oli lähinnä huvittavaa samoin kuin poikaystävästäni. Olimme menossa kolmestaan poikaystäväni vanhemmille ja ajoimme minun vanhempieni kautta koska minun piti hakea sieltä jotain. Vanhempani eivät olleet kotona joten meinasin vaan äkkiä juosta yläkertaan ja takaisin autoon ja tein tämän selväksi että käydään vaan nopeasti. Pihassa tämä serkku katseli kiinnostuneen arvioivasti pihaa ja taloamme ja kysyi voiko tulla katsomaan sisään? Sanoin että haen vaan sen asian mikä nyt olikaan mutta voithan nopeasti eteisessä piipahtaa. Hän tuli sisään (potkaisi vauhdilla sentään kengät jaloista), käveli reippaasti koko alakerran läpi ja sitten JUOKSI portaat ylös ja availi myös siellä kaikki ovet ja kerkesi ilmeisesti tehdä jonkunlaisen hinta-arvion joka asiasta. Olin niin hölmistynyt että katoin vain suu auki samoin kuin poikakaverini. Tämän jälkeen hän palasi autoon niinkuin se nyt olisi ihan normaalia mennä tuntemattomien taloon katsastamaan kaikki kuin joku kiinteistövälittäjä. Minusta se olo vain ja ainoastaan epäkohteliasta ja huonoa käytöstä varsinkin kun hän niin oli olevinaan hienoa :D
Mulla on kotona eteisen pöydällä oma kalenteri joka on aina auki. Siinä ei lue mitään sen kummempaa tai salaista, ihan arkisia menoja ja muistutuksia itselle. Yleensä kukaan ei tyyliin huomaa koko asiaa tai vilkaisee ja that's it. Yksi kaveri jää aina lukemaan mielenkiinnolla koko viikon, odotan aina että milloin se alkaa kelata esimerkiksi tulevia viikkoja. Samoin jos istumme vierekkäin ja minulle tulee viesti niin hän kumartuu ihan pokkana lukemaan sen. Kerran tokaisin jotain että tää on jotenki yksityinen viesti tms että se ei kattonu. Siis luulen että tämä tekee sen melkein tiedostamattaan, ei tahallaan. Ja miten mun sitten on niin vaikee sanoa asiasta... oon ratakassu asian lukemalla viestit muualla kun hänen vieressä.
Vieras useampana käyntikerralla muisteli mieheni häitä ex-vaimonsa kanssa. Tai heidän telttaretkiään.
Kaikenlaista on ollut, rajattomia suttaavia lapsia (ei, en vihaa lapsia), joka kerran myöhästeleviä sukulaisia (vakio myöhästymisaika 1,5 h) mutta kaikkein tökeröintä oli se, että mieheni tuttavapariskunta, joka oli meillä ensi kertaa käymässä, alkoi ehdotella meille kimppakivaa, että mentäisiin "aluksi" vaikka yhdessä tanssimaan ja tanssittaisiin paria vaihtaen yms Ja se nainen tuijotti miestäni himoiten ja kehui silmiä yms. Ja seuraavana päivänä se mies soitti minulle (olin kotiäiti) ja ehdotti tapaamista.
Olimme mieheni kanssa järkyttyneitä. Olemme kumpikin hyvin tavallisia, konservatiivisia, perinteisiä perheihmisiä, emmekä koskaan ennen törmänneet tällaisiin pervoihin. Silläkin parilla oli lapsi.
Mieheni sitten puhui suoraan ja vihaisesti sen pariskunnan miehelle ja sanoi irti tuttavuuden. Se mies ei meinannut ottaa tosissaan, vaan soitteli vielä perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 80-luvun alussa. Oli ihan uusi juttu, ettei tupakkaa sopinut polttaa joka paikassa. Äiti ilmoitti, ettei meillä sisällä saanut enää polttaa. Kun tottui siihen raikkauteen, oli pöyristyttävää, kun sisälle saattoi tulla vieraita, jotka vain panivat palamaan odotellessaan, että äitini tai isäni palasivat sisälle puutarhasta, kauppa-asioilta tms. Lapsena en uskaltanut myöskään kieltää aikuisia, oli se sellaista aikaa että lapsi olisi varmaan hakattu raajarikoksi mikäli aikuista olisi komennellut.
Isän siskon mies teki tämän myös (80-luvulla) kun olin vauvaikäinen ja äiti odotti pikkuveljeäni.
Tyyppi oli pokkana pistänyt tupakaksi olohuoneessamme. Isällä on sellainen luonne että ei osannut/tajunnut avata suutaan varsinkin kun kyseessä oli siskon mies ja äitini oli niin tyrmistynyt että jäi hetkeksi vain katsomaan että "oletko nyt ihan tosissasi?". Siinä vaiheessa kun tyyppi oli tiedustellut tuhkakuppia niin äiti oli ilmoittanut että meillä ei polteta sisällä (koska lapsi ja raskaus). Jotain olisi ehkä voinut päätellä jo siitä tuhkakupin puuttumisesta.
Ei tämä mikään omituinen keissi ole. 80-luvulla poltettiin yleisesti niin kotona kuin toimistoissa, oli sitten pieniä lapsia paikalla tai raskaana olevia. Ei siihen aikaan ajalteltu tuollaisia! Vieraanvaraista olisi ollut, jos tuhkakuppi olisi ollut tarjota.
Ekaluokkalaisena kaveri ei halunnut mennä vessaan, joten paskoi mun paperiroskikseen. Olin hämilläni, mutta ajattelin että kai se on normaalia kun hän sen niin rutiininomaisesti teki, enkä vaivannut päätäni asialla enempää. Äiti sen sitten illalla löysi. Se tyttö oli vähän huonommasta perheestä, eikä tempaustensa jälkeen ollut enää meille tervetullut.
Kussu ja paskonut olohuoneen lattialle.
Ei ollut selvinpäin.
Tuttava oli kylässä lapsensa kanssa. Heidän lähdettyään lapseni ei koskaan löytänyt omaa ipadiaan. Jompi kumpi otti siis sen, äiti taikka lapsi.
Kysyin asiasta ja kiivaasti torjui edes nähneen laitetta, eikä hänen lapsensakaan muka ollut nähnyt vaikka pelasivat yhdessä sillä pelejä...
Asia jäi selvittämättä ja jouduin ostamaan uuden...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiossakin(Helmi) jo keskustelivat mun provosta. Osuin niin napakymppiin.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂Ap
Eiköhän he keskustele muidenkin jutuista ja mitä väliä oliko sinun provo, koska tiedän kyllä tapauksia missä aikuiset ovat syöneet joulukalenterisuklaat. 😛
Salkkarien käsikirjoittaja sanoi että jos ottaisivat tapahtumat uutisotsikoista kukaan ei uskoisi että sellaista tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
hei te kaikki kahvia juomattomat, joiden vierailla kahvihammasta kolottaa! pikakahvi on riittoisaa ja säilyy melko hyvin :) tarvitset vain vedenkeittimen ja purkin pikahvia, niissäkin on eri makuja ja vahvuustasoja.
Pikakahvi ei ole lähelläkään oikeaa kahvia,en ole kertaakaan ostanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava oli kylässä lapsensa kanssa. Heidän lähdettyään lapseni ei koskaan löytänyt omaa ipadiaan. Jompi kumpi otti siis sen, äiti taikka lapsi.
Kysyin asiasta ja kiivaasti torjui edes nähneen laitetta, eikä hänen lapsensakaan muka ollut nähnyt vaikka pelasivat yhdessä sillä pelejä...
Asia jäi selvittämättä ja jouduin ostamaan uuden...
Applen laitteissa on "Etsi iPhoneni/iPadini" toiminto. Et sitten pitänyt päällä ja katsonut netistä, missä laite on?
Mie en nyt vaan ymmärrä tätä kahvikeskustelua. Ite juon kyläpaikassa sitä mitä tarjotaan enkä odota että miuta varten varataan muuta. Ite juon kahvia ja kotona on aina sitä sekä teetä. Ainut mikä hävettää on että kun ite juon kahvin mustana niin joskus unohdan sitte ostaa kahvimaitoa kun en maitoa juo ollenkaan. Jos ilman jompaa kumpaa ei voi kylään mennä niin vie omat pussit taikka pikakahvit mennessään taikka juo ne ennen sinne kylään menoa jos ennalta tietää ettei lempijuomaa siellä ole.
Miksi ihmeessä kutsuit kylään. Se, että on yhteiset vanhemmat, ei velvoita mihinkään.
Nuorena tyttönä seurustelin miehen kanssa joka oli jonkun sortin alkoholisti, ainakin juomamäärän perusteella. Hermot meni ja lopulta erosimmekin juuri alkoholin käyttönsä vuoksi. Se aiheutti kaikenlaisia kummallisia lieveilmiöitä kuten..
Kerran hänen kaverinsa tuli luoksemme yöksi, nukkumaan sohvalle ryyppyillan päätteeksi. Varhain aamulla tyyppi nousi ylös vessaan mutta oli ilmeisesti niin sekaisin että meni seisomaan kirjahyllyn takaseinää vasten (jakoi huonetta joten molemmat puolet esillä) ja kusi sitä seinää vasten!?!?!? Ihan kiva, varsinkin kun meillä oli kokolattiamatto.
Toisen kerran eräs toinen Rahikainen tuli käymään, oli matkalla ulos naisia iskemään ja päätti vetää siinä meidän keittiössä pohjat, huikalla huiviin meni pieni kossupullo ja sitten vaan baanalle. Itse olin siinä vaiheessa niin nuori ja kokematon että en ollut uskoa että joku vetää puoli litraa kossua kerralla naamariin.
Tarkistuskysymyksen vastaus oli väärä.
Ei, sen nimikirjaimet on S.K, ei ap