Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkivoiteen väri??

Vierailija
04.12.2016 |

On aivan sairaan vaikeaa löytää oikea sävy meikkivoiteesta, varsinkin talvella kun ei ole yhtään väriä kasvoissa.
Haluan mahdollisimman luonnollisen ja huomaamattoman sävyn.
Poikkeuksetta minulle yritetään myydä liian tumma sävy. Toki tiedän että liian vaalea on huono mutta itselläni pidän liian tummaa melkeimpä pahempana, näytän suttuiselta ja tunkkaiselta.
Miten te löydätte sen oikean sävyn?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ranteen sisäpuolelle, muutamaa sävyö rinnakkain, silloin erottaa helpoiten mikä sävy  on lähinnä omaa ihoa.

Vierailija
2/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan myyjän sutia naamaani kirkkaassa valossa peilin edessä. Itse vaikea löytää. Stokka, sokos... Teint idole 48h, lancome on paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ranteen sisäpuolelle, muutamaa sävyö rinnakkain, silloin erottaa helpoiten mikä sävy  on lähinnä omaa ihoa.

Ainakin mun ranteen sisäpuoli on aika paljon valkoisempi kuin naamani.

Vierailija
4/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tummia ja liian punaiseen taittavia sävyjä mullekin myyjät aina tuputtaa. Siksi purkkeja kertyikin kaappiin jossain välissä aivan liikaa. Ratkaisuksi kävin hakemassa kaupasta kaikista vaaleimman keltaiseen taittavan melko peittävän meikkivoiteen, minkä vaan löysin ja miksaan sitä noihin liian tummiin ja punaisiin ja kuluttelen niitä pikkuhiljaa pois. Toimii.

Vierailija
5/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BareMineralsilla todella vaaleita vaihtoehtoja, itsellänikin tosi väritön ja kalpea naama ja tuolta löytyi mineraalimeikkipuuteri, joka on melkein liiankin vaalea. Sävyä en tähän hätään muista. Mutta anna myydän ehdottaa sävyä, kyllä ne osaavat.

Vierailija
6/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilu kannattaa tehdä leukaperään, ei sellaisen ruumiinosan mukaan johon sävyä ei edes valita.

Vierailija
7/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mun kasvoni ole kyllä yhtään samanvärinen kuin ranteen sisäpuoli. Edes talvella.

Ei siis toimi.

Vierailija
8/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä... lähes poikkeuksetta meikkivoiteet liian vaaleita tai keltaisia. Mun kädet on ihan eri väriset kuin kasvot ja kaupoissa on erilainen valaistus kuin ulkona, mikä muuttaa väriä. En ole vieläkään löytänyt hyvää meikkivoidetta ja oikeaa sävyä..

Vierailija
9/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikkivoiteet on liian tummia, niin käykää hakemassa bodyshopista "shade adjustin" tippoja. Toimivat ja saatte hutiostokset käytettyä pois kaapista:

http://www.thebodyshop.fi/fi/lightening-shade-adjusting-drops/41523/dp?…

Vierailija
10/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma täällä... lähes poikkeuksetta meikkivoiteet liian vaaleita tai keltaisia. Mun kädet on ihan eri väriset kuin kasvot ja kaupoissa on erilainen valaistus kuin ulkona, mikä muuttaa väriä. En ole vieläkään löytänyt hyvää meikkivoidetta ja oikeaa sävyä..

Mä teen nykyään niin että pyydän mukaani pieneen näytepurkkiin meikkivoidetta, siis sen lisäksi että sitä suditaan kaupassa naamani.

Katselen sitä sitten kunnon päivänvalossa ja näen miten se käyttäytyy ihollani päivän mittaan. Näytepurkista riittää myös toiseen kokeiluun.

Vierailija
11/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MACilla on hyviä vaaleita meikkivoiteita, jotka eivät taita punaiseen.

Vierailija
12/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meikkivoiteet on liian tummia, niin käykää hakemassa bodyshopista "shade adjustin" tippoja. Toimivat ja saatte hutiostokset käytettyä pois kaapista:

http://www.thebodyshop.fi/fi/lightening-shade-adjusting-drops/41523/dp?…

Vau, tää oli loistava. 

Heti kokeiluun, saan hutiostokset pois kaapista ja mielestä.

Kiitos

Vierailija
13/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen nykyään niin että pyydän mukaani pieneen näytepurkkiin meikkivoidetta, siis sen lisäksi että sitä suditaan kaupassa naamani.

Katselen sitä sitten kunnon päivänvalossa ja näen miten se käyttäytyy ihollani päivän mittaan. Näytepurkista riittää myös toiseen kokeiluun.

Ai niinkö? :O Mistä liikkeistä olet saanut? En ole koskaan tajunnut edes kysyä, kylläpä olen tyhmä. Kiitos vinkistä!

Vierailija
14/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut ihan kaikki. Siis ihan kaikki meikkivoiteet viimeisen 30:n vuoden aikana, eikä mun ihon sävyyn vaan löydy oikeaa. Ja jos löytyy edes lähellä oleva väri, niin viimeistän kahden tunnin naamassa olon jälkeen se on muuttunut possunpunaiseksi/oranssiksi. Toivotonta...

15/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaksi melkein oikeaa sävyä ja miksaa niistä. Suomessa kun on pimeää ison osan vuotta, harvan sävy pysyy muutenkaan samana koko ajan.

Vierailija
16/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? :O Mistä liikkeistä olet saanut? En ole koskaan tajunnut edes kysyä, kylläpä olen tyhmä. Kiitos vinkistä!

Sokokselta ainakin. 

En tiedä ovatko kiinnostuneita antamaan jostain edullisesta meikkivoiteesta mutta ainakin vähän arvokkaammista merkeistä antavat mielellään. Spaattelilla sellaiseen pieneen kannelliseen pyöreään rasiaan. Joskus olen pyytänyt ihoreaktioihin vedoten myös kosteusvoiteesta näytteen kokeiltavaksi.

Vierailija
17/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun kasvoni ole kyllä yhtään samanvärinen kuin ranteen sisäpuoli. Edes talvella.

Ei siis toimi.

Kempparin myyjät ovat noin näyttäneet rannetestillä ainakin minulle, sitten testerit kahdesta lähiten natsaavasta mukaan. Ei ole sävyt menneet sen jälkeen pieleen. Siinä erottaa mitkä on liian punertavia / kellertäviä omalle iholle. Esim cc-voiteet muuttuvat iholla ns mukautuvat ihon sävyn mukaan. Älkääs nyt tyrmätkö tätä heti!! Lancomet ja Lumet itsellä käytössä.

terv. kosmetiikkafriikki

Vierailija
18/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Osta kaksi melkein oikeaa sävyä ja miksaa niistä. Suomessa kun on pimeää ison osan vuotta, harvan sävy pysyy muutenkaan samana koko ajan.

Joo, kesäksi tarvitsee oman meikkivoiteen.

Vierailija
19/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut mulle ongelma aina. Suurin osa meikkivoiteista on mulle liian tummia. Onnekasta on, jos se kaikkein vaalein sävy on sopivan vaalea mulle. Saattaa olla liiankin vaalea, esim. Lumene Natural Coden jonkun meikkivoiteen sävy Vanilla on hieman liian vaalea, mutta sekoitan siitä toisella tuotteella tummemman.

Tummuuden sijaan mun suurin ongelma kuitenkin on se, että kaikki meikkivoiteet on päivänvalossa liian punaisia. Tämä silloinkin, vaikka se sama meikkivoide olisi sisätiloissa liian keltainen tai jopa vihertävä.

Olen yrittänyt ratkaista sävyongelmaa sekoittamalla voiteita keskenään, mutta kun se ei auttanut, sillä lopputulos oli silti liian punainen, tilasin netistä sellaisen paletin, jossa on eri sävyjä, joita voi esim. sekoittaa meikkivoiteeseen. Taisi olla nimeltään Imagic Flash Palette tms. Tuo kömplelö sekoittelu on kyllä ärsyttävää, sillä haluaisin voida korjata meikkiäni kätevästi esim. matkoilla. Meikkivoiteen sävystä saa tuolla keinoin kuitenkin paremman!

Sävyongelman ratkaisu ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen...

Jos olen sekoittanut värilisäyksillä päivänvalossa sopivalta näyttävän sävyn, sitten esim. vessan valossa se onkin näyttänyt esim. kamalan vihertävältä tai sinapinkeltaiselta. En ymmärrä. Jos väri toimii päivänvalossa, eikö sen pitäisi toimia kaikissa muissakin valoissa? Ei näköjään!

Vammaako mun ihonsävy vai näköaisti, vai mistä on kyse? Esim. toisessa valossa (yleensä päivänvalossa) naama näyttää punaiselta ja kaula keltaiselta, mutta toisessa valossa (yleensä sisätiloissa) samalla meikillä värit vaihtavatkin keskenään paikkaa eli naama näyttääkin keltaiselta ja kaula punaisemmalta. Mä en ymmärrä ollenkaan.

Hitosti oon esim. mineraalimeikkivoiteiden sävyjen näytteitä tilannut netistä (en muuten olisi mineraalimeikeistä kiinnostunut, mutta niiden näytteiden tilausmahdollisuus houkutteli) ja yhtäkään sopivaa sävyä ei ole löytynyt.

Turhauttavaa.

Vierailija
20/20 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MACilla on hyviä vaaleita meikkivoiteita, jotka eivät taita punaiseen.

Mulla nekin on näköjään liian punaisia, tai tarkemmin punaoransseja. En muista meikkivoiteen tarkkaa nimeä, mutta sävy NC15 (eli keltapohjaisista se vaalein) oli minulle sekä liian tumma että oranssinpunainen/punaoranssi. Jostain syystä missään meikkivoiteissa ei ole sellaista puhtaampaa keltaista, sellaista joka olisi lähempänä sitruunankeltaista, ei kuitenkaan ihan, mutta lähempänä sitä kuin oranssia. Sellainen vähän kylmempi keltainen pitäisi varmaan iholleni olla, ei mitään kultaista, persikkaista tms.

Neutraaleiksi väitetyt sävyt ne sitten vasta punaisia minulle ovatkin!

Kyllä tässä alkaa omaa värinäköään epäillä, kun ei vaan löydy oikeaa sävyä.

Lähimpänä "puhtaampaa" keltaista on ollut Make Up Storen Studio Foundation sävyssä Ultra, joka on kiinteä meikkivoide, tarkoitettu kai punaisuuden peittämiseen, mutta sen koostumus failaa ihollani ja pahasti. Se menee iholla purumaiseksi, jolloin ihoni on tuotteen ja sen alla olevan punoittavan ihon räikeä sekamelska. Pelkän sävyn puolesta tuo näyttäisi päivänvalossa ihan hyvältä, mutta sisällä lämpimässä valossa sitten liiankin keltaiselta.

nro 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi