Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteenmuutto muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen

Vierailija
04.12.2016 |

Onko mielestänne kannattavaa muuttaa yhteen, kun ollaan seurusteltu nyt miehen kanssa vajaa neljä kuukautta? Vietämme melkein kaikki aikamme yhdessä, nukutaan useita öitä yhdessä ja mies haluaisikin laittaa hynttyyt yhteen, kun siinä säästyisi rahaa ja aikaa kun ei tarvitse kahden kämpän välillä ravata. Ikää meillä on 32 ja 28.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä asetu miehen varaan.

Kumpi säästää jos muutatte yhteen, sinä vai hän? Jos maksatte vuokran puoliksi, katso että on myös sopimus yhteinen. Laita se säästetty raha poikimaan. Huolehdi taloudellisesta turvallisuudestasi.

Sen jälkeen senkun annat palaa,

Vierailija
22/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu muusta elämäntilanteesta. Jos omistusasuntoa ei tarvitse myydä, työpaikkaa ja paikkakuntaa vaihtaa jne. niin ihan hyvin voi. Lapsia ei ilmeisesti ole kummallakaan, joten he eivät kärsi. Yhdessä asuen oppii toisen tuntemaan ja näkee miten arki sujuu. Kotityöt, raha-asiat, siisteystaso ja monet makukysymykset tulevat siten selviksi. Jos ei yhteiselo luonnistu, niin parempihan se on tietää alle vuoden seurustelun kuluessa kuin tuhlata useita vuosia suhteeseen, joka silti kaatuisi yhteensopimattomuuteen. Ennen muuttoa jo selviää paljon, kun pitää sopia näistä asioista. Yhteistä omistusasuntoa ei kuitenkaan kannata hankkia, vaan mieluummin asua toisen asunnossa aluksi ja katsella sieltä käsin miten sujuu. 

Miksei kannata yhteistä omistusasuntoa heti hankkia, sen voi kyllä aina myydä poiskin. nimim. 5 kk tuntemisen jälkeen ostin omistusasunnon, ero siitä 4 kk jälkeen ja asunto saatiin helposti myytyä ja lainat maksettua takaisin.

Niin ja ihan hyvin sinne tuoreeseen suhteeseen ja uuteen omakotitaloon voi ottaa pari koiraa. Kun ne voi kuiteenkin helposti antaa sitten pois, kun ero tulee muutaman kuukauden päästä ja joutuu muuttamaan kerrostaloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon ihmisistä. Itse olen hidas tutustumaan ja tossa vaiheessa oltiin miehen kanssa vasta nähty viikonloppuisin eli loppujen lopuksi ei hirveän montaa kertaa oltu ehditty nähdä. En olisi voinut kuvitellakaan yhteenmuuttoa.

Riippuu myös, että tunnetteko jo entuudestaan. Jos siis olette alle neljä kuulautta tunteneet ja seurustelleet niin onhan se aika lyhyt aika. Mielestäni sitten kun toisesta on tiedossa luonteen huonot puolet ja tiedossa millainen taloudenpitäjä toinen on, niin voisin harkita yhteenmuuttoa.

Olen ehkä superkyyninen ihminen mutta itseäni hirman mietityttäisi, jos toisella on kova kiire etenemään suhteessa. Muuttakaa yhteen, jos teistä molemmista tuntuu siltä. Mutta älä ainakaan anna toisen painostaa.

Vierailija
24/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin edellisen mieheni kanssa yhteen, kun olimme seurustelleet pari kuukautta. Se oli iso virhe. Ei missään nimessä kannata muuttaa ensihuuman aikana yhteen. Kannattaa odottaa, viettää aikaa yhdessä ja tutustua kunnolla.

Me muutettiin 2 kk:n jälkeen ja vielä niin, että mies vaihtoi 200 kilsaa kaupunkia. Nyt 15,5 vuotta yhdessä, 14 vuotta naimisissa ja lapsi on 12,5. Ei sitä koskaan tiedä...

25/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei?

Yksikään menneistä suhteistani ei ole kaatunut yhdessäasumisen vuoksi, vaan aivan muista syistä. 4v, 6,5v ja 7v suhteet takana ja kaikissa asuttu yhdessä alusta saakka.

No niinpä. Edellinen avoliittoni kesti viisi vuotta, vaikka muutettiin käytännössä samantien yhteen. Kesti viisi vuotta ja eron syy olisi todennäköisesti ollut aivan sama vaikka oltaisiin muutettu vasta vuosien päästä.

Nykyisen kanssakin ollaan oltu jo vuosikausia yhdessä, vaikka silloisten olosuhteiden vuoksi asuimme saman katon alla jo 8kk ennen seurustelun alkamista.

Vierailija
26/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta seurustelua takana. Aluksi oli välimatkaa 70 km, nykyään 430 km. Nähdään 3 vkon välein. Ei olla aateltu muuttaa yhteen. Yksi syy on jo miehen siisteystaso. Mulla on kämppä tiptop, miehellä ei. Myös mies töissä, mä olen opiskelija. Saan siis tuet. Mies jotuisi elättää mut jos asuttas yhdessä. Omat kämpät ehkä parasta

Miksi olette ylipäätään yhdessä?

Seksi on niin hyvää, että aina sen jälkeen voi olla 3 viikkoa puutteessa?

Minä en voisi ikinä olla suhteessa, joka ei tule ikinä etenemään mihinkään.

Vierailija
27/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/28 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa muutimme yhteen, kun olimme tunteneet 3 kuukautta. Ja nyt on jo 20 vuotta yhteistä onnea takana. Joten kyllä, oikean ihmisen kanssa se ehdottomasti kannattaa!