Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä päin pk-seutua saa nopeasti ajan terveyskeskukseen?

Vierailija
03.12.2016 |

Kysymys tulikin jo otsikossa. Olemme muuttamassa pk-seudulle kehyskunnasta ja yksi tärkeä kriteeri on julkinen terveydenhuolto.

Asuimme aikoinaan Töölössä ja silloin vielä ajan omalääkärille sai jopa samalle päivälle. Nykypäivän tilannetta en tiedä.

Opiskeluaikana asuin Herttoniemessä ja sielläkin sain nopeasti lääkärinaikoja.

Mun kokemuksista on aikaa yli 10 vuotta.

Onko pk-seudulla vielä asuinalueita, missä julkinen terveydenhuolto toimii hyvin? :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypurossa olen itse tosi hyvin saanut! Siellä on se iso uusi terveyskeskus ja labra. ollaan asuttu reilu vuosi ja muutamaan kertaan joutunut tk:ta käyttämään.

Vierailija
2/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai se kaikkialla on heikentynyt se aikojen saatavuus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa ainakin toimii hyvin.

Vierailija
4/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoonpääsyä voi helposti vertailla netissä, t3 aika kertoo kuinka monen päivän päästä kullekin terveysasemalle on kolmas vapaa kiireetön aika.(kolmas aika sen vuoksi että esim viimehetken peruutukset ei vääristäisi tilastoa) terveysasemaansahan saa nykyään vaihtaa kerran vuodessa joten jos on oma terveysasema ei pelitä niin parempaa voi hakea noiden tilastojen perusteella.

Tuossa esim helsingin luvut, muiden kauounkien tilastot löytyy googlella helposti

http://www.hel.fi/www/sote/fi/palvelut/hoitoon-paasy-ja-odotusajat/kiir…

Vierailija
5/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todella paljon tuosta tilastosta!!

Ap

Vierailija
6/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aina päivystykseen. Liioittelen ja uhoan niin kauan että pääsen. Tämä on evoluutioteorian mukaista.

Vierailija
7/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan sitten Vuosaareen muuta. Täällä ei saa ikinä aikaa lekurille ja takaisin soittoa joudut odottamaan viikon vaikka olisit painanut kiireisen ajan nappia. 

Onneksi on yksityinen. 

Vierailija
8/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemelle pisteet.

Vierailija
9/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jo tulikin tilasto, mutta Töölön terveysasemalle pääsee liiankin nopeasti. Olin mielestäni hyvissä ajoin soittamassa paria viikkoa ennen 30-vuotispäivääni aikaa sterilisaatiolähetteeseen, kun hoitaja tarjosi aikaa seuraavalle päivälle. Piti kieltäytyä ja pyytää lain vuoksi aika vasta kolmekymppisten jälkeiselle päivälle. :>

Vierailija
10/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta linkistä. Yllättävän pieniä mediaanilukuja. Minulla lääkärinajan saaminen Kalliossa on aina kestänyt 4-7 viikkoa ja 70-80 prosenttia ajoista on ollut puhelinaikoja.

Vierailija
11/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kerroit Kallion tilanteesta, sillä olen sieltäkin nyt katsonut asuntoja.

Missä on muuten päivystys ilta- ja yöaikaan?

Ap

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tuosta linkistä. Yllättävän pieniä mediaanilukuja. Minulla lääkärinajan saaminen Kalliossa on aina kestänyt 4-7 viikkoa ja 70-80 prosenttia ajoista on ollut puhelinaikoja.

Vierailija
12/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilasta ainakin soittavat tunnin sisällä takaisin. Rokotuksen sain samalle päivälle (tetanus). Terkkarillekin on yleensä päässyt samana päivänä.  lääkäriajoista en osaa sanoa, en ole onneksi tarvinnut lekuria pitkään aikaan.

Vierailija
13/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen aina päivystykseen. Liioittelen ja uhoan niin kauan että pääsen. Tämä on evoluutioteorian mukaista.

Kerropa lisää

Vierailija
14/14 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskulma on ainakin oman kokemuksen perusteella nopea. Olen joutunut pyytämään myöhäisempää aikaa, kun en olisi ehtinyt tarjottuun aikaan ja sopiva myöhäisempi löytyikin tunnin päähän.