Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffailun pelisäännöistä

Vierailija
03.12.2016 |

Olen ollut pitkän suhteen jälkeen noin vuoden sinkkuna ja alkanut nyt tapailla miehiä. En vain ole oikein kartalla siitä, miten tähän treffailuun nykyään oikein kuuluu suhtautua. Viime kerrasta on 15 vuotta aikaa ja kaikki tuntuu muuttuneen tällä välillä.

Ilmeisesti nykyisin on tapana tapailla useita ihmisiä samanaikaisesti. Tämä tuntui aluksi oudolta, mutta olen nyt tajunnut ettei mm. tinderin kanssa ole oikein mahdollista toimia muutenkaan, koska matcheista tietää ennen tapaamista hyvin vähän, ja ei ole kiva odotuttaa treffeille pyytäjiä loputtoman pitkiä aikoja, jotta ehtisi käymään käpi ihmiset yksi kerrallaan.

Mikä sitten on ok tällaisessa tilanteessa ja mikä ei? Olen mm. tavannut ekaa kertaa kivan miehen, jonka kanssa oli selvää kipinää ja tapaamisen lopuksi suutelimmekin. Kaverit varoittelevat, että en voi ollenkaan luottaa siihen, että toista tapaamista tulisi, vaikka siitä jo miehen kanssa puhuttiinkin, ja että ei missään nimessä kannata olla sopimatta muita tapaamisia toisten miesten kanssa.

Missä vaiheessa olette sitten itse jättäneet muut tapailut? Sitten kun on menty jonkun kanssa seksiin asti? Onko sekään nykymaailmassa tae mistään?

Kaikki aihetta sivuavat kommentit ovat tervetulleita ketjuun!

Kommentit (39)

1/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon tosiaan ole oikein vaihtoehtoja, koska Tinder-mätsejä tulee kun tulee, ja ainakin miesten on otettava deittimahdollisuudet vastaan juuri silloin, kun niitä ilmenee. Pisteet sinulle, kun ymmärrät, miksi systeemi toimii niin kuin toimii.

Muut deitit jäävät pois, kun alkaa tuntua siltä, että yhden kanssa olisi aineksia vähän vakavampaankin. Ei siihen ole mitään erityisiä sääntöjä. Harvemmin se tapahtuu vielä ensimmäisten treffien jälkeen. Ei toista tunne siinä vaiheessa vielä ollenkaan, ja tapailun tarkoituksena on tutustuminen.

Seksi ei ole mikään lupaus yhteisestä tulevaisuudesta. Monet harrastavat seksiä vain siksi, että se on kivaa ja toinen on kiihottava tyyppi. Kaikista seksikumppaneistani ei todellakaan olisi ollut minulle seurustelukumppaneiksi, mutta se ei tee näistä kohtaamisista merkityksettömiä.

Neuvoni deittailuun on olla avoin ja utelias ja ottaa vastaan se, mitä toinen voi antaa, ja aktiivisesti tavoitella sitä, mitä haluaa. Ei kannata koskaan arvailla, mitä toinen mahtaa tuntea ja ajatella. Se, tuleeko sinulle toiset treffit tämän miehen kanssa vai ei, selviää hyvin pian. Turha sitä etukäteen on murehtia.

Vierailija
2/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koeajo on suoritettava ennen lopullista valintaa. Eihän siinäkään mitään väärää ole, jos harrastaa seksiä usean kanssa samaan aikaan. Tinderissä ja muissa ei kannata olla liian tosissaan, tulee jos tulee -asenne on kaikkein paras. Mahdollisuus pakkeihin on nykyään todella suuri ja et edes välttämättä tiedä tulleesi "jätetyksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista. Olen varmasti vanhanaikainen, kun tuntuu aika tyhmältä suostua sellaisten miesten treffipyyntöihin, jotka kiinnostavat minua vähemmän kuin tämä yksi mies. Varsinkin niin kauan kuin tilanne on auki.

Olisiko silti parempi mielestäsi sopia muitakin treffejä? Miten perustelisit asiaa?

Ap

Vierailija
4/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoskommentin kysymys oli siis ekalle vastaajalle, mutta muutkin saavat mielellään vastata!

Ap

5/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sinulla on tietysti se etuoikeus, että saat deittejä likimain aina kuin haluat. Jos haluat deittailla vain yhtä ihmistä kerrallaan, et maksa siitä kummoistakaan hintaa. Voit tehdä päätöksen oman mieltymyksesi mukaan.

Toisaalta minun mielestäni aktiivista deittailua puoltaa ainakin kaksi seikkaa: 1. On mukavaa ja tosi mielenkiintoista tutustua uusiin ihmisiin. Jos kemiat eivät riitä seurusteluun, heistä voi kuitenkin saada tuttavia ja kavereita. 2. Alkuperäinen kiinnostus ei kerro koko totuutta toisesta ihmisestä. Voi olla, että joku muista deittiehdokkaista onkin sinulle paljon sopivampi.

Vierailija
6/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koeajo on suoritettava ennen lopullista valintaa. Eihän siinäkään mitään väärää ole, jos harrastaa seksiä usean kanssa samaan aikaan. Tinderissä ja muissa ei kannata olla liian tosissaan, tulee jos tulee -asenne on kaikkein paras. Mahdollisuus pakkeihin on nykyään todella suuri ja et edes välttämättä tiedä tulleesi "jätetyksi".

Missä vaiheessa arvioisit, että kannattaa jättää muiden tapailu pois? Sitten kun asiasta erikseen sovitaan? Onko siihen mitään nyrkkisääntöä, kuinka monet treffit tuolloin on keskimäärin takana saman kanssa?

Varmasti hölmöjä kysymyksiä, mutta aika oudolta ja vieraalta tämä nykyinen todellisuus tuntuu vielä itselleni.

Ap

Vierailija
7/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole mikään pakko tapailla muita, jos et halua. Ei vaan kannata odottaa samaa siltä toiselta eli kannattaa ns pitää jalat maassa. Ja sekään ei tarkoita sitä, etteikö miehissäkin olisi niitä, jotka treffailevat vain yhtä kerrallaan. Mä ehdin olla uussinkkuna kaksi vuotta ja tein oman moraaliin mukaan mutta en odottanut mitään. Lopulta sain enemmän kuin olisin koskaan voinut unelmoidakaan, mutta se on ihan toinen tarina.

8/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miehet tapailevat vain yhtä naista kerrallaan ihan vain siksi, että treffeille pääseminen on miehille keskimäärin paljon vaikeampaa. Se ei siis välttämättä kerro miehen seksuaalimoraalista mitään, vaikka mies itse toki varmaan haluaa vaikuttaa ennemmin periaatteelliselta kuin yksinäiseltä. :)

Vierailija
9/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tapailu jätetään yhteisestä sopimuksesta. Ja se tosiaan sanotaan ihan ääneen eikä oleteta mitään. Itse jättäisin muut vasta siinä vaiheessa kun olen varma että haluan olla jonkun tietyn kanssa. Sitten toisen pitäisi vielä tuntea samoin.

Vierailija
10/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin 10 vuoden suhteesta ja siirryin tinderiin. En halunnut tapailla useaa samaan aikaan, mutta jutella pystyin. Tinderöin vain vähän kerralla ja jos kukaan ei sytyttänyt tinderöin vähän lisää.

Lopulta menin ensimmäisille treffeille--> en tykännyt. Ei fyysistä kontaktia.

Seuraavan uuden miehen kanssa toiset tinder treffit--> ei sytyttänyt. Ei fyysistä.

Kolmas mies oli hyvä. Ei silti mitään fyysistä kontaktia. Kolmansilla treffeillä suudeltiin ja 2 viikon päästä harrastettiin seksiä. Tinder poistui 1,5kk tapailun jälkeen.

En itse pystyisi tapailemaan useaa samaan aikaan, mutta toki tiedän sen olevan normaalia :) Enkä olettanut miesten tapailevan vain minua. Useat miehet tykkäävät pelailla, valloittaa ja saada seksiä. Itse kiersin kaukaa.

N25

Vierailija
11/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka yleistä, että ihmiset sekstailee, ennen kuin seurustellaan??? Ei tulisi itselläni mieleenkään. Ajat ovat muuttuneet kevytkenkäisiksi...

Vierailija
12/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka yleistä, että ihmiset sekstailee, ennen kuin seurustellaan??? Ei tulisi itselläni mieleenkään. Ajat ovat muuttuneet kevytkenkäisiksi...

On. En tunne ketään paria joka ei olisi sekstaillut ennen parisuhdetta. Toisinpäin tuntuisi todella oudolta. Toki usein ennen seksiä tiedetään onko tästä hommasta suhteeseen vai pidetäänkö hauskaa.

13/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa on viimeksi ollut tapana solmia parisuhde ennen seksin harrastamista? Joskus 60-luvulla veikkaan.

Vierailija
14/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi seksiä ennen seurustelua, mutta en tiedä onko sellaisen yrittäminen mitenkään mahdollista. En tykkää ideasta että minua testataan tai koeajetaan, koska seksi on minulle prosessi, jossa kaksi erilaista ihmistä kasvaa vähitellen yhteen. Kaikki kumppanini ovat olleet kyllä lopulta onnesta soikeina, mutta ei välttämättä heti ensimmäisellä kerralla.

Pitää varmaan vain vetää omaa linjaa, vaikka sillä tavalla saankin varmasti paljon useammat pakit kuin jos suostuisin seksiin helpommin.

Vierailija
15/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 oli siis ap

Vierailija
16/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi seksiä ennen seurustelua, mutta en tiedä onko sellaisen yrittäminen mitenkään mahdollista. En tykkää ideasta että minua testataan tai koeajetaan, koska seksi on minulle prosessi, jossa kaksi erilaista ihmistä kasvaa vähitellen yhteen. Kaikki kumppanini ovat olleet kyllä lopulta onnesta soikeina, mutta ei välttämättä heti ensimmäisellä kerralla.

Pitää varmaan vain vetää omaa linjaa, vaikka sillä tavalla saankin varmasti paljon useammat pakit kuin jos suostuisin seksiin helpommin.

Tietenkin oma linja. Sun näköinen linja. Mitä väliä, jos saat pakit vääriltä ihmisiltä.

Vierailija
17/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomessa on viimeksi ollut tapana solmia parisuhde ennen seksin harrastamista? Joskus 60-luvulla veikkaan.

Olen parikymppinen, enkä siis 60-lukua ole nähnyt. Omassa tuttavapiirissäni vaan ei ole tapana jaella kaikille.

Vierailija
18/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun ole mikään pakko tapailla muita, jos et halua. Ei vaan kannata odottaa samaa siltä toiselta eli kannattaa ns pitää jalat maassa. Ja sekään ei tarkoita sitä, etteikö miehissäkin olisi niitä, jotka treffailevat vain yhtä kerrallaan. Mä ehdin olla uussinkkuna kaksi vuotta ja tein oman moraaliin mukaan mutta en odottanut mitään. Lopulta sain enemmän kuin olisin koskaan voinut unelmoidakaan, mutta se on ihan toinen tarina.

Kiitos kommentistasi! Saanko kysyä minkä ikäisenä pariuduit?

Ap

Vierailija
19/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tarkoita että tarvitsee olla kevytkenkäinen tai harrastaa seksiä nopeasti. Mutta itse en ainakaan haluaisi sopia seurustelusta ja jälkeenpäin olla kusessa sen kanssa, kun toinen osoittautuukin huonoksi seksissä.

Itse harrastan seksiä kun tunteet ovat molemmin puoleiset, ja tapailtu on useita kertoja. Silloin kun tuntuu, että haluaa itse kovasti eikä ole mitään menetettävää. Kyllä sen huomaa kun on oikea ihminen edessä, eikä se vaadi mitään sopimuksia seurustelusta, että voidaan tehdä sitä ja tätä.

20/39 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hanska kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parikymppinen, enkä siis 60-lukua ole nähnyt. Omassa tuttavapiirissäni vaan ei ole tapana jaella kaikille.

Väärä dikotomia. Kiitos pelaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme