Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisen hedelmättömyys eli tahaton lapsettomuus on suurin henkinen tuska mitä ihmisellä voi olla

Vierailija
03.12.2016 |

Naisen seksuaalinen minuus on suuntautunut raskauteen ja lapsen synnyttämiseen. Naisen keho kaipaa tätä täyteyttä normaalisti. Kaikki yksilönaiset eivät sitä kaipaa, mutta jos se joka kaipaa, ei saa sitä syystä tai toisesta, tuska on loputon. Nainen on vaarassa tuhoutua katkeruuteen ja kateuteen varsinkin jos hänen miehensä jättää hänet ja uusi nainen tulee raskaaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastentahtoinen sinkkuus ja hylätyksi tuleminen on pahempaa.

Moni alunperin vastentahtoinen sinkku on elänyt hyvää elämää.

Vierailija
22/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap sinua, lapsettomuuden tuskan voi ymmärtää vain toinen tahattomasti lapseton. Lapsettomuus vaikuttaa elämään niin paljon laajemmin, kuin vain sen lapsen muodossa. Elämä ja parisuhteet muotoutuvat aika lailla asian ympärille tavalla tai toisella, ja se on aina mukana kummittelemassa. Olen kokenut elämässä kaikenlaista tuskaa ja surua, mutta eniten elämääni on vaikuttanut se, etten ole lapsia voinut saada.

Minulle itselleni ei ole käynyt niin, en kirjoittanut omasta kokemuksesta vaan toisen ihmisen (olen ap). En itse ole parisuhteessa eikä minulla ole mitään syytä epäillä ettenkö voisi saada lapsia. Toisaalta sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee. Olen vierestä seurannut toisen naisen kärsimystä tahattomasta lapsettomuudesta ja parisuhteen päättymisestä ja siitä päättelin.

ap.

Jos asia ei koske sinua itseäsi niin mitä hyötyä ajattee´let aloituksestasi olevan kenellekään? Miksi kirjoitit sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepas menettää hampaasi kolmekymppisenä. Voin kertoa että musertaa aika hyvin varsinkin näin naisena itsetunnon.

Antaisin kaikki hampaani pois, jos voisin saada kuolleena syntyneen ainoan lapseni henkiin. Hampaat voi korvata tekohampailla.

Taustalla on pitkä lapsettomuus ja hoidot ovat edelleen käynnissä. Elämäni on yhtä surua, suren lapsettomuutta ja kuollutta vauvaani. Silti sinnittelen ja toivon ihmettä.

Verorahojen tuhlaamisesta huolestuneille tiedoksi, että yksityisellä hoidot maksetaan päällisin puolin itse.

Vierailija
24/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asia on tuore, ja tilanne on päällä, se voi todellakin tuntua maailman suurimmalta tuskalta. Jos ei lähipiiristä löydy ihmisiä, joiden kanssa voisit käydä asiaa läpi, kannattaa hakeutua myös ammattiauttajan puheille. Asian kanssa voi oppia elämään, mutta se ei tapahdu itsestään. Pitää etsi uusia tapoja ajatella asiaa. Kuten joku aikaisempi vastaaja kertoi, etsiä elämälle jokin muu tarkoitus ja päämäärä.

Yksi tapa "saada lapsia" on sellainen, että tutustut ja ystävystyt sukulaistesi ja ystäviesi lasten ja nuorten kanssa, ja olet heidän tukenaan elämän eri vaiheissa.

Vierailija
25/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap sinua, lapsettomuuden tuskan voi ymmärtää vain toinen tahattomasti lapseton. Lapsettomuus vaikuttaa elämään niin paljon laajemmin, kuin vain sen lapsen muodossa. Elämä ja parisuhteet muotoutuvat aika lailla asian ympärille tavalla tai toisella, ja se on aina mukana kummittelemassa. Olen kokenut elämässä kaikenlaista tuskaa ja surua, mutta eniten elämääni on vaikuttanut se, etten ole lapsia voinut saada.

Minulle itselleni ei ole käynyt niin, en kirjoittanut omasta kokemuksesta vaan toisen ihmisen (olen ap). En itse ole parisuhteessa eikä minulla ole mitään syytä epäillä ettenkö voisi saada lapsia. Toisaalta sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee. Olen vierestä seurannut toisen naisen kärsimystä tahattomasta lapsettomuudesta ja parisuhteen päättymisestä ja siitä päättelin.

ap.

Jos asia ei koske sinua itseäsi niin mitä hyötyä ajattee´let aloituksestasi olevan kenellekään? Miksi kirjoitit sen?

Kirjoitin sen siksi että tein sellaisen havainnon ja halusin jakaa havainnon muiden kanssa. Kunhan halusin tuoda sen esiin. Ei siitä mitään hyötyä ole. Koko tahattoman lapsettomuuden tragedia on juuri se ettei sille voi mitään.

Vierailija
27/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Kirjoitin sen siksi että tein sellaisen havainnon ja halusin jakaa havainnon muiden kanssa. Kunhan halusin tuoda sen esiin. Ei siitä mitään hyötyä ole. Koko tahattoman lapsettomuuden tragedia on juuri se ettei sille voi mitään.

Tämän kirjoitti siis ap.

ap.

Vierailija
28/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavan oksettavan ällöttävää tuollainen Tuskallisuus kilpailu.

Hyi helvetti.

Jokainen joka haluaa kilpailla tuskallaan, on tuskansa ansainnut.

Vierailija
29/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riemuitse, sinä hedelmätön, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja

riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.

2. Tee avaraksi telttasi sija, levennettäköön sinun majojesi seinien kangas. Älä säästele! Pidennä telttaköytesi ja vahvista vaarnasi.

3. Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi.

4. Älä pelkää, sillä et sinä häpeään joudu; älä ole häpeissäsi, sillä et sinä ole pettyvä. Nuoruutesi häpeän sinä olet unhottava, leskeytesi pilkkaa et ole enää muistava.

5. Sillä hän, joka sinut teki, on sinun aviomiehesi, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan." (Jes. 54: 1-5)

Tämä Raamatun kohta sopii sekä naimattomille (ja siksi synnyttämättömille) kristityille naisille että naimisissa oleville / olleille kristityille naisille, jotka ovat synnyttämättömiä hedelmättömyyden takia. "Jälkeläisillä" viitataan tässä hengellisiin lapsiin; jae 13: "Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia, ja suuri rauha on sinun lapsillasi oleva." (Jes. 54: 13).

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
30/30 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin kuvitella että esim. ainoan lapsensa menettäminen sairaudelle on suurempi henkinen tuska.