Rv 11 - verta paperissa
Hei,
olen raskaana viikolla 11. Eilen käydessäni vessassa kahdella kertaa paperiin tarttui yhteensä noin puoli teelusikallista kirkasta verta. Muuten verta ei ole vuotanut. Raskauspahoinvointia on edelleen, kuten koko raskauden ajan.
Voiko tämä kuitenkin olla merkki keskenmenosta? Ensimmäiseen ultraan pääsemme vasta 2 viikon kuluttua. Olen todella huolissani.
Kommentit (22)
Jos taloustilanne antaa periksi niin menisin yksityiselle ultraan. Muuten ei auta kuin odotella.
Onko kipuja?
Tsemppiä!
Kirkas veri, joka näkyy vain paperissa pyyhkimisen jälkeen, eikä vuoda housuihin asti, ei yleensä ole kohdusta peräisin vaan limakalvoilta. Jos ei ole pahenemaan päin, niin huoli pois. Valitettavasti päivystyksessäkään ei noilla viikoilla voida mitään tehdä, joten jos tilanne ei muutu, niin koita sinnitellä sinne ultraan asti.
Minäkin menisin käymään ultrassa mahdollisimman pian. Voi olla keskenmenon alkumerkki: itselläni oli juuri rv 12:lla keskeytynyt keskenmeno, ja ensin tuli muutama päivä kirkasta verta, ja sitten alkoi tyhjentyä spontaanisti jolloin menin sairaalaan. Eihän tuossa vaiheessa mitään tehtävissä ole, keskeytyneessä keskenmenossa sikiö voi olla kuollut monta viikkoa.
Toisaalta: toisessa raskaudessa minulla tuli kirkasta verta pyyhkiessä rv8, mutta kyseessä ei ollut mitään vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloustilanne antaa periksi niin menisin yksityiselle ultraan. Muuten ei auta kuin odotella.
Onko kipuja?
Tsemppiä!
Kiitos paljon vastauksestasi! Menkkamaisia kipuja on ollut läpi raskauden, eikä niihin ole tullut muutosta - on siis edelleen.
Mietin mahdollisuutta yksityiseen ultraan.
Mulla tuli ekaa odottaessa veristä vuotoa 3krt tasan 4vkon välein, ihan kuin tosi niukat kuukautiset. Pohjalla oli keskenmeno ja olin paniikissa, tuo vauva on nyt 9v....
Mulle kävi suunnilleen noin, suunnilleen samalla viikolla. Ei mennyt kesken. Suosittelen menemään sinne yksityiselle.
Minulla tuli verta vuotamalla, useita viikkoja. Vietiin sairaalaan keskenmenona, itkin kuin hullu. Lähes koko raskaus meni verta vuotaessa, runsaasti, mutta vauvalla ei mitään hätää. Sain ihan terveen ihanan vauvan. Kuulin kokeneemmilta, että verenvuodot ei ole niin harvinaisia kuin luullaan. Esim. joku istukan lohkoista saattaa vuotaa, eikä siitä aina vaaraa ole. Ole rauhassa, luultavasti kaikki on hyvin, toivon sulle parasta <3
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli verta vuotamalla, useita viikkoja. Vietiin sairaalaan keskenmenona, itkin kuin hullu. Lähes koko raskaus meni verta vuotaessa, runsaasti, mutta vauvalla ei mitään hätää. Sain ihan terveen ihanan vauvan. Kuulin kokeneemmilta, että verenvuodot ei ole niin harvinaisia kuin luullaan. Esim. joku istukan lohkoista saattaa vuotaa, eikä siitä aina vaaraa ole. Ole rauhassa, luultavasti kaikki on hyvin, toivon sulle parasta <3
Kiitos, kun jaoit kokemuksesi! <3 On todella lohdullista lukea tällaisia kommentteja.
Kiitos paljon myös muille vastanneille - autatte sanoillanne!
Ap
Voi ei :( Tsemppiä! Pidä pikku vauva kiinni ! <3
Mulla on käynyt noin sekä keskeytyneessä keskenmenossa että raskaudessa josta syntyi terve lapsi. Eli varma ei voi olla. Itse soitin julkisen puolen äitiyspolille ekasta raskaudesta joka päättyi siis keskenmenoon. Vaikka verta tuli vain vähän pyyhkiessä niin pelästyin ja sairaalasta ottivat heti viikonloppupäivystykseen lääkärille joka määräsi ultraan. Siellä selvisi että sikiö kuollut jo viikkoja aikaisemmin. Kysy nyt ihmeessä jos pääset aikaisemmin ultraan.
Voi olla istukka edessä,kohdunsuulla,hematooma jne paniikki pois muitakin syitä on kuin keskenmeno.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi suunnilleen noin, suunnilleen samalla viikolla. Ei mennyt kesken. Suosittelen menemään sinne yksityiselle.
Komppi tälle! Yksityiselle menin itkuisena ja kaikki kunnossa kuitenkin. Vauva on nyt neljä kuukautta ja opettelee just kääntymään. Tsemii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppi tälle! Yksityiselle menin itkuisena ja kaikki kunnossa kuitenkin. Vauva on nyt neljä kuukautta ja opettelee just kääntymään. Tsemii!
Siis mullekin kävi noin että alkoi spontaani verenvuoto, joka tarttui paperiin. Ei johtunut mistään ts syytä ei löydetty ja raskausjatkui silti normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla <3
Mietin vielä sitä, että kun minulla on (elämäni) ensimmäinen neuvola-aika alle viikon kuluttua, niin voidaanko siellä esim. sydänäänten kautta tutkia tilannetta?
Ap
Äh, kolmas kommentti samaan ketjuun mutta nolottaa kun ilmaisen itseäni näin huonosti. Tuu päivittää kuulumisia?
Vierailija kirjoitti:
Äh, kolmas kommentti samaan ketjuun mutta nolottaa kun ilmaisen itseäni näin huonosti. Tuu päivittää kuulumisia?
Tuun päivittämään. Mietin vielä yksityistä ultraa, mutta viimeistään ensi viikolla neuvolan jälkeen. Ihana, että kiinnostaa!
Ap
Kävin itse 10. viikolla neuvolassa ja sain jo silloin kuulla sydänäänet, joten luulisin, että sinunkin tapauksessasi niitä voitaisiin yrittää kuunnella! :)
Minulla on kaksi keskenmenoa alkanut juuri tuollaisilla pienillä pyyhkiessä näkyvillä veritipoilla. :(
Hei,
kävimme neuvolassa, jossa terveydenhoitaja totesi pienen verenvuodon yleensä normaaliksi, eikä huolestunut asiasta ollenkaan. Se huojensi oloani. Ensi viikon ultraa kuitenkin vielä odotellessa.
Sydänääniä ei kuunneltu, enkä tiedä syytä. Tarvitaanko siihen lääkäri?
Ap
up