Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista korvausta voi saada kun joutuu evakkoon vuokra-asunnosta?

Vierailija
03.12.2016 |

Me joudumme muuttamaan kylpyhuoneremontin alta noin kolmeksi kuukaudeksi yksiöön (isompia ei ole tarjolla tältä alueelta, lasten koulun läheltä). Evakkoasunto on samalta vuokranantajalta.
Minkälaisiin korvauksiin meillä on oikeus?
Onko kellään kokemusta?
Ahdistaa todella paljon tuleva muuttohässäkkä ja yksiössä asuminen kahden lapsen kanssa. Heidän kaveritkin jää tänne pihapiiriin.
Vertaistukea? :(

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa, että vuokranantaja huomioinut toiveenne, että tarjonnut teille toisen asunnon samalta alueelta. Todellista luksusta.

En ymmärrä ajatustasi korvauksista? Ei sua ole kadulle heitetty vaan tarjottu asuntoa. Kolme kuukautta yksiössä ja melkein 1000euroa jää säästöön ja vielä valitat?

Taidat olla hieman piloille hemmoteltu. Ymmärrän kyllä harmin muutosta, joka aina tympeää, mutta tuon paremmin ei voisi asiat olla kuin sulla tuollaisessa asiassa. Jospa laittaisit asiat hieman mittasuhteisiin.

Vierailija
22/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vuokranantajan on pakko korjata se kosteusvaurio, se on teidänkin terveydellinen etunne. Ei hän ilkeyttään siellä remppaa tee. Jos teille on tarjottu jo muuta asuntoa, niin on tehty enemmän kuin laissa vaaditaan.  

Jos itse etsitte toisen vaihtoehdon, saatte varmaan remonttiajalta vuokran anteeksi oman asuntonne osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokralainen saa 30% alennuksen vuokrasta, koska osa asunnosta on asumiskuntoinen remontin ajan. Vettä saa  kylppäristä, vaikka keittiössä on remppa, raksamiestä ravaa vähän väliä ja asunto on täynnä muovia, jolla on suojattu kulkua huoneisiin ja lattioita. Ja silti vuokralainen ulvoo, että haluaa asua ilmaiseksi, vaikka hän ihan itse asensi sen astianpesukoneen, jonka vuoto teki tuhojaan rakenteisiin asti.

Vierailija
24/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa, että vuokranantaja huomioinut toiveenne, että tarjonnut teille toisen asunnon samalta alueelta. Todellista luksusta.

En ymmärrä ajatustasi korvauksista? Ei sua ole kadulle heitetty vaan tarjottu asuntoa. Kolme kuukautta yksiössä ja melkein 1000euroa jää säästöön ja vielä valitat?

Taidat olla hieman piloille hemmoteltu. Ymmärrän kyllä harmin muutosta, joka aina tympeää, mutta tuon paremmin ei voisi asiat olla kuin sulla tuollaisessa asiassa. Jospa laittaisit asiat hieman mittasuhteisiin.

Voi kumpa tietäisit kenelle kommentoit tuollaisia "pilalle hemmoteltu" ja "asiat hieman mittasuhteisiin"..... AP

Vierailija
25/26 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toki että äkillinen muutos (vieläpä vuodenvaihteen juhlakauden aikaan) asumisjärjestelyihin ja arkirutiineihin ärsyttää, kyllä se ärsyttäisi minuakin, mutta no can do. Remontti on vähän pakko tehdä, ja loppupelissä 3kk menee tosi nopeasti. Kyllä se siitä lutviintuu, kunhan asennoituu oikein tähän evakkojaksoon. Tsemppiä!

Vierailija
26/26 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vuokralainen saa 30% alennuksen vuokrasta, koska osa asunnosta on asumiskuntoinen remontin ajan. Vettä saa  kylppäristä, vaikka keittiössä on remppa, raksamiestä ravaa vähän väliä ja asunto on täynnä muovia, jolla on suojattu kulkua huoneisiin ja lattioita. Ja silti vuokralainen ulvoo, että haluaa asua ilmaiseksi, vaikka hän ihan itse asensi sen astianpesukoneen, jonka vuoto teki tuhojaan rakenteisiin asti.

Itse olen tässä tilanteessa nyt, yksityisellä vuokralla ja heidän asentamansa astianpesukone vuoti. Joudun kuukaudeksi evakkoon, osa asunnosta on asumiskelpoinen, mutta kun siinä ei saa asua  eikä voisikaan, jos tulee kuivaus , josta huoneiston lämpötila olisi 30 astetta. Ja lattian remppa ulottuu ilmeisesti eteiskäytävään saakka niin, ettei siitä voi kulkea , miksi muuten ne on minua sieltä häätämässä pois rempan ajaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan